Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

IDEX Biometrics (IDEX)

Tror idex kommer å gå ordentlig når den endelige bestillings ordren kommer. Det alle venter på nå.

1 Like

Yes +8% nå.

3 Likes

Kjøpte en del mellom 3,8 -4, snittet noe ned, og venter spent på resultater etterhvert.
Dog noe bekymret over skyhøy cashburn og manglende resultat av tidligere meldinger om avtaler.
Kunne godt tenke meg en avtale med referanser til verdier og.
Siste emisjone var vel på 3,8, trur på en idex som en spennende mulighet, og denne er en stor del av porteføljen min nå

3 Likes

Idex Biometrics har gjort en rettet emisjon på 214 millioner kroner mot eksisterende aksjonærer, som inkluderer Woodford Investment Management, Invesco og medlemmer av selskapets styre og ledelse, ifølge en børsmelding onsdag.

Emisjonen vil møte selskapets kapital- og arbeidskapitalkrav, og styret venter at de ekstra midlene skal ta selskapet til lønnsomhet.

Totalt vil 53,4 millioner aksjer bli utstedt til kurs 4,00 kroner pr aksje. Idex-aksjen sluttet på kurs 3,18 kroner på Oslo Børs tirsdag.

3 Likes

Enig med deg, har satt med Idex i mange år. Tror mange ikke reagerer på meldinger lenger, etter å ha hørt det samme i mange år uten at det har blitt penger i kassen.
Emisjonen kan vel ses på som utvanning av vanlige aksjonærer, har mange ganger hatt lyst å hive den ut, men da går vel den til værs, så venter litt til. Har heldigvis ikke tatt så veldig mange lodd.

1 Like

Hvor ble den av?

New Press Releases

3 Likes

08/05-2019 07:59:00: (IDEX) IDEX Biometric sensors enabling greater financial inclusion in Mexico

3 Likes

yessssss

3 Likes

Løsner det no d ?

1 Like

Brennes fortsatt mye penger i kvartalet, 64 Mill?

Får prøve å dra frem det positive. Kan bli bra på lang sikt om de klarer seg uten å hente mer penger.

Cash position expected to take IDEX to profitability
• Estimated break even at low-double-digit
million units shipped
• Stable quarterly cost level expected for 2019
No financial debt

1 Like

Omsatte for 1.3 MNOK.
Minus 68 MNOK
Hentet 214 MNOK
Kontantbeholdning 225 MNOK

Cash position expected to take IDEX to profitability… Vi får håpe at det ikke kommer flere emisjoner nå

1 Like

09/05-2019 13:23:14: (IDEX) Annual General Meeting in IDEX held on 9 May 2019

10/05-2019 07:30:30: (IDEX) Grant of Incentive Subscription Rights in IDEX 9 May 2019

10/05-2019 07:31:34: (IDEX) IDEX shares as board remuneration 2018-2019

10/05-2019 07:32:07: (IDEX) Mandatory notice of trades in IDEX - board remuneration in shares 2018-2019

Det går feil vei her nå :roll_eyes:

Ja, var ikke så mye positivt å finne i Q1-rapporten. Men jeg har fortsatt troen på at dette kan bli en bra investering på sikt.

Har dog valgt å holde meg utenfor aksjemarkedet i dag og i går pga samtalene mellom USA og Kina. Føler jeg ikke trenger å ta den risikoen.

23/05-2019 08:00:00: (IDEX) IDEX Biometrics - board appointment