Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

IDEX Biometrics (IDEX)

hver sin smak

1 Like

IDEX Biometrics presenting at VirtualInvestorConferences.com

IDEX Biometrics first shipment of TrustedBio - Raises the bar further for cost, performance and security

4 Likes

Grant of incentive subscription rights in IDEX Biometrics 12 August 2020

IDEX Biometrics - Interim report for the first half of 2020

2 Likes

Mandatory Notice of Trade in IDEX - 14 Aug 2020

IDEX Biometrics to Present at Upcoming Virtual Conferences

Volume Production Order

5 Likes

IDEX: ABGSC TAR OPP DEKNING MED KURSMÅL 2,8 KR/AKSJE OG KJØPSANBEFALING

Oslo (TDN Direkt): Meglerhuset ABG Sundal Collier tar opp dekning på Idex Biometrics med kursmål 2,8 kroner pr aksje og en kjøpsanbefaling.

Det fremgår i en oppdatering fra meglerhuset offentliggjort tirsdag morgen.

Analyseoppdateringen ble publisert før Idex Biometrics børsmeldte at de har mottatt den første kjøpsordren fra en global kortprodusent for de biometriske fingeravtrykkssensorene Trustedbio.

I analysen fremhever meglerhuset at Idex Biometrics er en av to ledende aktører globalt i dette nisjemarkedet, og kostnadsledende. Med lanseringen av TrustedBio, argumenterer meglerhuset at Idex-sensorer kan bli inkludert i betalingskort til om lag 50 prosent av kostnadene til hovedkonkurrenten.

Videre fremhever ABB Sundal Collier et stort markedspotensial og viser til at det forventes utstedt 3,5 milliarder nye betalingskort i 2020, noe som utgjør en årlig vekst på om lag 5 prosent. På lang sikt medfører dette et markedspotensial på 4-8 milliarder dollar ifølge meglerhuset.

“I løpet av covid-19 har kontaktløs betaling økt med 30-40 prosent, og transaksjonsgrensene har doblet seg. Dette medfører økt risiko for kortsvindel og understreker behovet for en effektiv, hygienisk og sikker betalingsmetode”, skriver meglerhuset. Prisen på biometriske kort har også falt, fra over 40 dollar pr kort, til 5-10 dollar pr kort, et nivå som anses å være konkurransedyktig i markedet for betalingskort.

Grunnet høy usikkerhet og et bredt spekter av potensielle fremtidige utfall, har meglerhuset benyttet en scenariobasert diskontert kontantstrømmodell (DCF) og ved å benytte et vektet gjennomsnitt av de ulike scenarioene er resultatet 2,8 kroner pr aksje.

6 Likes
4 Likes

Relativt generelt spørsmål men hvor mye vekt legger dere på analysen når det var de som stod for gjennomføringen av emisjonen i mai? Er de biased?

Har bare såvidt begynt å lese meg opp her (har ikke engang lest hele tråden her) men noen som vet hvilken hovedkonkurrent de snakker om?

Ellers noen som har sett på andre konkurrenter og fordeler/ulemper?

• Next Biometrics
  • Zwipe
  • Fingerprint

For å nevne noen jeg kjapt har kommet over. Leser meg videre opp og skal prøve å komme med litt mer innspill etterhvert.

2 Likes

De kunne forsåvidt kommet med analyse og initiert dekning før en emisjon slik mange andre meklerhus holder på. Sånn sett synes jeg det er realt gjort av de. Å komme med det nå som selskapet har penger på bok en stund frem i tid + ting virker å ha løsnet og tror vi får flere meldinger om salg/ordre fremover. Positivt alt i alt synes jeg.

Next har vel kun biometri til data/pads og tilbehør til dette markedet så vidt jeg vet. Idex har betalingskort og sikkerhets løsninger i kort. Zwipe/idex og Fingerprint har vel også noe samarbeid såvidt jeg vet de imellom om jeg husker rett?

2 Likes

Hej va det går.

1 Like

”Vi valde Idex baserat på en totalvärdering av prestanda, kostnader och allt. Idex passade bäst för vår produkt (Zwipe Pay One, reds anm).

1 Like

:grin::money_mouth_face: Detta likar me :champagne:

2 Likes

Vad är detta ? Är nå avtalt men vad är det ?

Presentation material - IDEX Biometrics at ABG Sundal Collier 18 Sep 2020

2 Likes

Ubivelox, the Global Smart Card and Software Manufacturer, selects IDEX Biometrics TrustedBioT Fingerprint Sensors and Biometric Solutions

https://newsweb.oslobors.no/message/514135

Ubivelox, the Global Smart Card and Software Manufacturer, selects IDEX Biometrics TrustedBioT Fingerprint Sensors and Biometric Solutions

4 Likes

IDEX Biometrics: Subscription Rights Exchange Program 2 Oct 2020