Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

IDEX Biometrics (IDEX)

Men ifølge en ny undersøkelse YouGov har gjort for Danske Bank har ikke dette bare vært problemfritt: Betaling på mobilen kommer ofte i tospann med ansiktsgjenkjenning. Ifølge deres undersøkelse er det over 700.000 nordmenn som nå benytter seg av betalingsløsninger på mobilen.

Veldig godt poeng :slightly_smiling_face: Et kort funker uansett hvor du er. Mangel på strøm, internett og feil i betalingsapper kan føre til ubehageligheter i forskjellige betalingssituasjoner (snakker av egen erfaring :sweat_smile:). Da har kort reddet meg. Så jeg anser ikke kort og mobilbetaling som gjensidig ekskluderende, men tvert imot som reserver :slightly_smiling_face:

1 Like

Dette er ikke hverdagen. I hverdagen har man strøm på mobilen. Det er spesielle tilfeller, og det blir ikke gigantisk marked hvis det er slike argumenter til spesielle tilfeller som gjøre at IDEX lykkes.

Da er det vel bare jeg som er litt kontrollfrik der, hadde ikke følt meg komfortabel med bare mobil som betalingsalternativ, men igjen, det er meg da :slightly_smiling_face:

1 Like

Ja det har nok mye med vaner å gjøre. Når jeg gikk over til mobilbetaling, tok jeg i tillegg med kort. Men fant ut ganske fort at jeg kunne betale alle steder med mobil og hadde aldri behov for kort. Det endte med at jeg har kortet hjemme i en skuff. Så det er nok vaner. Nye ting er alltid litt usikkert i begynnelsen. Men framtiden er mobilbetaling, og den er allerede her.

1 Like

Jeg er selv aksjonær i idex, og har i likhet med deg ikke betalt med kort på det jeg kan huske. Betaler utelukkende med mobil. Inntil vi ender opp med en chip i hånden / Retina betaling er mobilbetaling uovertruffen.

Men det er ikke et alternativ, for en veldig stor del av verdens befolkning.

Mange her inne som ikke ønsker å ta innover seg dette, men jeg mener du helt klart har et godt poeng👍

1 Like

Ja, takk, begge deler :slightly_smiling_face: Blir spennende å følge med på utviklingen fremover, har forstått at 2022 er ment å være gjennombruddsåret for blant annet IDEX og Zwipe hvor inngåtte avtaler endelig skal begynne å materialisere seg til cash i kassa :slightly_smiling_face:?

Zwipe har vel sikret seg rundt 20 MNOK i omsetning for 2022, hvor mye det blir til IDEX må noen andre svare på :slightly_smiling_face:

1 Like

Deilig!! Nå begynner det å skje ting :slight_smile:

1 Like

Sertifisering er nøkkelen for å kunne selge kort I storskala.
Idex ble full verifisert av Både Visa og Mastercard i november. Men ettersom Zwipe har noen andre komponenter krever der også en egen sertifisering i seg selv.

Trodde aldri det skulle gå så fort.:heart_eyes:

2 Likes

Zwipe samarbeider nå med Fraport AG om biometriske Adgangskort.
Tror dette vil være tilgjengelig relativt raskt.
Adgangskort har ikke behov for sertifiseringene som man trenger med betalingskort. Nå som Zwipe Pay også er verifisert av Visa, er det en bekreftelse på at det fungerer veldig bra. Det vil nok kjøres en pilot, men tviler på at det tar like lang tid som betalingskort.
https://newsweb.oslobors.no/message/557763

https://newsweb.oslobors.no/message/557918
Zwipe
TAG Systems obtains VISA Letter of Approval for its Biometric Payment Card built on the Zwipe Pay platform

Her går det unna :heart_eyes:

Har allt som zwipe gör samband med idex ?

1 Like

Jaaa

1 Like

Ja, Zwipe nyheter er rett å slett Idex nyheter.
Aksjonærere som ikke kjenner til Idex, vet heller ikke at det Zwipe børsmelder burde påvirke Idex omtrent like mye, derfor ser vi heller ikke at Idex stiger like kraftig som Zwipe :slight_smile:

Det er vel sånn at Zwipe-nyheter som regel er bull for IDEX, men IDEX-nyheter ikke er tilsvarende bull for Zwipe, siden det er Zwipe som benytter seg av IDEX sine sensorer, stemmer det :slightly_smiling_face:?

1 Like

Akkurat slik jeg ville beskrevet det :slight_smile: Blant annet så har Idex og Idemia ett eget samarbeid. Dette ser vi blant annet med Rocker bank. Idemia sine kunder(bankkunder) bestemmer hvilken løsning de ønsker å bruke.
. Infineon samarbeidet med Idex sies å være enda bedre produkt enn Zwipe Pay sin løsning.
Men Zwipe gjør en sykt bra jobb med å engasjere kortprodusenter verden rundt til å ta i bruk Zwipe Pay.

2 Likes
2 Likes

Mye som skjer idag:
Zwipe is selected by the National Bank of Iraq to pilot Biometric Payment Cards (ikke det beste markedet akkurat, men spørs om det sprer seg til emiratene/qatar osv). Uansett så er det markedsføring selv om det ikke slår til.
https://newsweb.oslobors.no/message/558459

Det andre er blant annet ansettelse av denne personen i Tag-Systems, til stillingen “Chief Commercial Officer” , som for ikke lenge siden har jobbet i Zwipe.
image

I følge Andre Løvstad (Zwipe CEO) så oppretter Tag Systems en egen avdeling for Biometrisk kort innad selskapet.
image
Og her er en liten introduksjon av hva hans planer er:
image

Funfacts:

  • Tag-Systems som er en del Austria card, leverer sammenlagt over 100 millionr betalingskort årlig:)
  • Kortprodusenten til DNB er Tag-Systems :slight_smile:
1 Like

Pilot i Iraq!

1 Like