Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

IDEX Biometrics (IDEX)

Fint med alt på mobilen, men kjipt om man da mister den. Greit å ha backup, som mulighet for vedfyring ved strømbrudd.

2 Likes

Joda. Men jeg går ikke rundt med kortholder med et kort med fingerprint for backup i tilfelle mobilen går tom for strøm. Som sagt, jeg har ikke hatt kort med meg ut døren på noen år. Kun mobilen.

1 Like

Spørsmålet er om du er gjennomsnittet :slightly_smiling_face: ? Tror de fleste har mobil med kortholder og kort nå :slightly_smiling_face:

Så enig med @Bullishproof her, de fungerer i tandem, ikke enten/eller.

Nei, men om nå fingerprint skulle bli standardisert på kort, så tror jeg fortsatt det fysiske kortet vil bestå ref mitt argument. Om det vil koste ekstra, eller være et premium alternativ tror jeg det blir større usikkerhet rundt suksessen.

1 Like

Her traff du spikeren. AmatorAksjoneren er biased fordi han ikke bruker kort selv. Jeg bruker kort enda, og ser ikke for meg at jeg kommer til å slutte med det.

2 Likes

Spørsmålet er ikke om jeg er gjennomsnittet. Spørsmålet er hva er framtiden.

Jeg er 100% nøytral til IDEX. Men jeg var aksjonær i IDEX for 5 år siden. Så har fulgt med litt.

Men noen meninger på forum er bygget på at man er aksjonær og håper og vil at det skal gå bra. Og bygger meninger på det. Kanskje man til å med fremdeles betaler med kort og har ikke full forståelse med mobilbetaling, men har allikevel meninger rundt det. Så jeg er 100% for at IDEX lykkes, men det betyr ikke at argumentene her er riktige. Men selv om argumentene er feil, så kan IDEX lykkes. Så jeg diskuterer ikke om IDEX vil lykkes eller ikke, bare selve argumentene.

2 Likes

Eks har jeg sterk tro på at fingerprint på kort vil lykkes, det vil være en veldig god løsning over hele verden. Men det betyr ikke at det er bedre enn mobil, jeg har selv erfart de mange gode konsekvensene av å gå fra kort til mobil betaling.

  1. mobilbetaling er soleklart bedre.
  2. jeg tror fremdeles at IDEX vil lykkes med kort betaling

Greien er at mange diskuterer hva som er best og det de egentlig diskuterer er om IDEX vil lykkes. Så når noen da argumenter mot argumentet, tar man det som at IDEX ikke vil lykkes. Det er ikke det man diskuterer. Her diskuterer man selve argumentet at kort er bedre en mobil.

Tja, har jobbet i bank i flere år, og har samtidig anbefalt flere å benytte seg av Google Pay, men interessen og skepsisen er veldig stor. Jeg selv har brukt google pay mye, men har gått over til kortbruk igjen.

1 Like

Det er mer bekyttet enn en vanlig debetkort, men i forhold til Biometriske kort så har de et stykke å gå.
Fingeravtrykk på en mobil er lagret i en database, fingeravtrykket på et Biometrisk kort er kun lagret på kortet og ikke noe annet sted. Samtidig trenger man verken strøm eller Internett for å betale.

2 Likes

Hva i alle dager er det du snakker om. Fingerprint på mobil er IKKE lagret i database. Fingerprint på mobil er lagret i en egen chips som man ikke kan hente informasjon ut av. man kan kun sende inn fingeravtrykk inn til chippen for at den skal kunne godkjenne. Akkurat som på IDEX kort. Samme er på PC/Macbook, fingerprint blir lagret i en egen chip som man ikke kan hente ut informasjon ut.

1 Like

Flott at du har gått tilbake til kort. Men framtiden er jo veldig tydelig mot mobilbetaling. Nye generasjoner bruker mobilbetaling. Selv om enkelt eldre som er vandt med kort ikke går over til mobil.

Det er veldig klønete å betale med mobil. Fulle folk klarer det ikke. Tror aldri det tar av.

Det er lov å tro og mene at mobilbetaling ikke tar av. Men det har jo allerede tatt av :slight_smile: Jeg og mange andre bekjente ser på det som helt vanlig, uten at vi noen gang har snakket om det.

Du kan ikke generalisere på bakgrunn av deg og kompisene dine.

1 Like

Du kan ikke generalisere på bakgrunn av din egen erfaring

Ifølge deres undersøkelse er det over 700.000 nordmenn som nå benytter seg av betalingsløsninger på mobilen.

    • 150 million, which is approximately 56% of the consumer population of the US are using mobile payments for in-store payments by the end of 2020 .
    • According to the source emarketer, 1.31 billion people are assumed to use a mobile payment system for their cashless transactions by 2023 .
    • By 2024 , the globally forecasted mobile payment market size is predicted to be 3 trillion .
    • 66% of individuals confirm that mobile wallets payments regularly because it is more convenient than other modes.

Hvem er “deres”?

En artikkel som nevnte at det var utfordringer med ansiktsgjenkjenning ved betaling under pandamien på grunn av munnbind. At en slik artikkel blir skrevet viser at mange bruker mobilen til betaling.