Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Image Intelligence. (IMINT)

2 Likes

2 Likes

“In Q2’21, this number had increased to 19.5% (61 million phones out of 313.2 million in total). In other words, every fifth smartphone sold in the world between March and June had Vidhance software installed, making Imint a small but fierce market leader within the video stabilization segment (the numbers are based on royalty data and estimates from Imint’s management).”

“Some of the new features can fetch 5-10x the price of the original video
stabilization, thus hindering an overall price erosion in the Vidhance portfolio, which otherwise
is expected in this hyper-competitive market.”

“Technical barriers are mostly tied to whether Imint’s
algorithms can run on weaker hardware that is being used in the adjacent vertical, and common
questions surround power efficiency. Imint and Qualcomm Wearables have ongoing and
productive discussions regarding these technical issues and work together to fix them, to our
understanding. Imint has joined the chipset maker’s Wearables ecosystem.”

" Imint’s development order with a big social media company within consumer electric
wearable is in this segment, and we expect something similar to Facebook and Ray-Ban’s
smart glasses collaboration (starting at a price point of USD 299) and Snapchat’s Spectacles
3 (selling at a price point of around EUR 370), both of which utilize video stabilization software."

“Moreover, we believe AR glasses constitute one of many sectors that Imint
can enter with relative ease, thereby increasing the total addressable market significantly.
Should Imint be able to transfer its know-how and advantages outside of its smartphone core
market, its growth runway could be quite substantial and more durable than initially believed.”

Hva synes dere om base case 70 SEK? Hadde trodde det skulle bli noe høyere… stemmer det at de da bruer P/E på 21 om en tar EBITDA 29,5 mill for 2021? Ikke fått lest hele rapporten…

Det stemmer, dog mener jeg estimatene deres for omsetning er noe lav. Tror på enkel beat i q3/4 21.
Forventer omsetning mellom 17,3-18,3 i q3.
Ellers veldig edruelig vekstmål som jeg tror de slår ganske greit fremover.

1 Like

Begynte laste opp igjen litt for tidlig her… Men å få kjøpe på 50 igjen føles nesten som et ran… bare synd det er så lenge til Q3 rapport :wink:

Skyldes nedgang hovedsaklig
Makro?
Kina støy?
Inflasjon?
Skuffende kursmål i Redeye rapport? (Denne fikk meg til å selge litt hvertfall)

Tipper generell makro + kina /xiaomi bråk, samt at FB annonserte briller og ingen nevnte imint.
Sitter fremdeles tungt lastet her, og har kjøpt <50 igår og idag.

Teknisk oversolgt så det holder og toucher MA150 etter å ha knust gjennom MA50. For håpe ting begynner å snu her nå.

1 Like

Aha fikk ikke med meg FB lansering…Men prosjektet der er vel uansett oppgitt å vare ut året?
Kan godt være jeg er for tidlig på kjøpern igjen med all denne uroen i markedet, men tror absolutt året avsluttes høyere enn dette uansett hva som skjer med makro

Joda, er heller ikke bekreftet at det er FB eller briller.
Sosiale medier kjempe og forbrukerelektronikk er alt som er sagt.
Kan også være FB og briller, men at FB har sagt no no til en offentlig annerkjennelse av imint, og vil behandle de som OEM. Men umulig å vite.

Neste trigger er vel uansett Q3 som ikke er før midten av november, så har vel plass til mye nedgang før den tid :sweat_smile:

Dog billig på nåværende tidspunkt. EV < 400MSEK atm.

1 Like

Jeg har jo nevnt alternativt Snapchat spectacles før, men har Snapchat noe som helst forbrukerelektronikk fra tidligere?

De har lansert flere generasjoner med spectacles, men tror de er utelukket siden de har annonsert sin nye gen specatles tidlig i år, og AL sa at produktet skulle bli annonsert på høsten. Dog håper jeg det er en aktør fra US og ikke kina. Trenger bedre fotfeste i statene. Har jo snart hele markedet i asia.

1 Like

Fin oppgang i det siste! Satser på det fortsetter ved kvartalsrapport

Gleder meg til de confirmer dette.

Facebook dude liker teambullding postene imint deler på Facebook.

2 Likes

Bra graving mister! Ser ut som han jobber i riktig avdeling i FB også :wink:

Tanket litt ekstra her i går mtp kvartalsrapport, men får se om det blir stående til kunde for AR prosjekt er ute av sekken ja. Det ble vel sagt at prosjektet var ventet å gå ut året?

Forøvrig noen som fulgte Naventus tech summit i dag?

1 Like

Ja så den. AL hadde ok pluss selvtillit. Skøyet litt over at de hadde for mye cash på bok. Åpnet også med å dele regnskapstall og klage over bad timing siden de leverte ny rapport imorgen. Tenker jo at han ikke ville valgt å si det hvis han hadde en ræva rapport å vise frem imorgen.

Når det gjelder kundeprosjektet sa VD på q2 rapporten at han forventet annonsering av produktet i 2021, men globallansering i 2022.

1 Like

Gikk jo bra opp etter forrige kvartalsrapport, og kundene deres har vel bare økt salg siden! Så får vi se når det begynner å rulle inn mer penger fra andre vertikaler også…

Når(!) Facebook kommer ut offisielt må det vel bli FOMO her!

bilde

1 Like

Skuffende omsetnignsvekst, men imponerende resultat. Spent på hvordan markedet reagerer.
56% EBITDA margin og 34% EBIT margin for kvartalet. Lukter svidd av det.

1 Like

Ja, bladde litt oppover og kunne se du tippet 17,3-18,3… trodde også på noe mer.

Men dette er vel i det minste eneste i porteføljen min som tjener penger hvert kvartal :joy:

Økte omsetningen med over 1 MSEK og kostnadene ned over 1 MSEK fra forrige Q

1 Like