ICO for Crypto20 er over i morgen, etter det er det bare handling av coins når det starter om noen uker.
Fondet rebalanserer de 20 største kryptovalutaene en gang i uka, men slik at hver valuta bare skal være 10% av porteføljen.
Eksempel: Bitcoin og Ethereum har gått opp til ca 15% hver av porteføljeverdien. Ved rebalansering selges de ned til 10% hver (gevinstsikring), og de andre vektes opp.
Dette er utviklingen siste måneden:
Jeg kjøpte noen tokens til her i går, og forbanner meg litt over at jeg ikke har solgt noe annet for å kjøpe meg inn med mer.
Alle som har troen på indeksfond og kryptovaluta bør ta en titt på Crypto20.
Disclaimer 1: det kan tenkes at kryptovaluta bare er en døgnflue som forsvinner i løpet av kort tid, akkurat som internett. (Dette er ment som en spøk, men hvem vet - kanskje skeptikerne har rett når det gjelder kryptovaluta).
Disclaimer 2: Vi snakker her om de 20 største kryptovalutaene, hvorav noen av dem kan være overpriset/feilpriset. Eller underpriset.
Disclaimer 3: det kan tenkes at fond som dette utnyttes til “pump’n dump” (pump rett før rebalanseringen så fondet må kjøpe seg inn, dump like etterpå).
Utover dette vil jeg si at crypto20 er en ganske genial måte å komme seg in i kryptomarkedet på. Hvis man har troen på indeksfond og kryptovaluta.
Og som sagt er ICO snart over. Linken jeg har lagt til i første post er ikke en affiliate-link, jeg skriver dette fordi jeg har troen på konseptet og ønsker at andre skal få muligheten til å delta.