Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Infront ASA børsnoteres

Tegner dere?

2 Likes

Allerede overtegnet :wink:

https://www.nordnet.no/kampanjer/ipo/infront.html

image

Personlig står jeg over tegningen og kjøper aksjene til 10kr, kanskje under det også.

1 Like

Du låter sikker.

1 Like

virker litt dyrt…

1 Like

Det er den også. Typisk notering hvor mange hiver seg på for å selge med en gang. Hvis du venter får du nok fint kjøpt aksjer til en billigere penge :slight_smile:

Skal man hente penger i emisjon må man gi litt rabatt på grunn av risikoen, og det er ikke noe særlig av her. 15-16 kroner hadde vært en mye riktigere pris på denne emisjonen ettersom det er verdien av selskapet ifølge regnskapet og at de antyder et utbytte på bare 12-20 øre i året per aksje.

1 Like

Er vel ikke første notering som har hatt noe høy pris iår, føler både Evry og Saferoad gikk den veien

1 Like

Siste dagen for tegning idag. Har selv valgt å stå over, men sitter nok klar med kjøps knappen når kursen skulle komme ned på 10kr eller under :wink: Har stor tro på selskapet og liker godt det de driver med.

1 Like

Nytt selskap til notering 29.09.2017:

Navn: Infront ASA
Ticker: INFRNT
Instrument ID: 1303390
ISIN: NO0010789506
Segment: OBNW
MIC kode: XOSL
Instrument Type: Share (SH)
Hjemstat: NO - NORWAY
Handelsvaluta: NOK
Børsstørrelse (EMS):500
Pålydende: NOK 0.10
Antall aksjer som tas opp til notering: 25 997 856

Infront ASA er klassifisert som “40203040 - Financial
Exchanges & Data” i GICS (Global
Industry Classification Standard)

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=435624

Hvor mange her inne ble med i noteringen? @babyrage ?

Jag er aldri med i aksje noteringar. Har kun vært med på 2 i hela mitt liv. Skrev kun ett innlegg her på forumet for interessen skyld :stuck_out_tongue:

Selskapet er interessant, men syns det er for dyrt. Tipper det går fort ned.

2 Likes

Dette er jo en smule offtopc for aksjen men. :stuck_out_tongue:

Infront web trader virker som om de har vært så livredd for å inkludere features fra fullversjonen at de er endt opp med noe som egentlig er ubrukelig,.

5 Likes

Lurer på om @nhy1024 har noen kommentarer til dette … :wink:

Testet via Pareto?

Nordnet sin er ikke oppe enda, eller?

1 Like

Jeg fikk mail av Nordnet om at det var mulig og teste ut traderen. Vet ikke om det er åpent for alle enda? Har brukt den i dag. Test perioden er oktober og november. Står at Infront Web Trader erstatter Wintrade fra 1. desember.

Samme oppfatningen jeg sitter med etter å ha hatt det noen måneder gjennom pareto. Gir svært lite vanlig handel via nettside ikke også gir så ingen vits i å bruke egentlig. Handler bare på nettsiden til pareto nå ettersom der ser jeg i det minste ordredybden.

Usikker på hva kritikken går ut på konkret…?

Teknisk har vi full støtte for ordrebok, også ved ordreinnlegging. Vet kke om det er slått på i Nordnet sin bruk av løsningen, tror det.

Terminalen har naturlig nok mer funksjonalitet en Web Trader, den har da vært under kontinuerlig utvikling i over 19 år. Web-løsningen blir også bedre over tid, men synes den er imponerende bra nå. (Jobber ikke personlig på web teamet).

Her er en liten demo på den nyeste web Trader versjonen, slik Pareto presenterer den.

http://www.paretosec.no/handelstjenester/handelstjenester-for-alle-behov/web-trader

Nå kan man ha flere MA analyser etc. Man ser også full ordrebok når man legger inn ordre.