Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Interesse for unoterte investeringer?

Dette er kun en sjekk før jeg bruker mer tid på det; hvordan er den generelle interessen for å investere i private selskaper her?

Jeg med 9 andre investorer går live i et meget stort marked i oktober måned med globalt potensial. Skalerbart og digitalt.

Vi har brukt 12 millioner frem til nå, og henter inn 10 mill for å funde oss ut 2020. Investorene er proffe, og det er også teamet på 6 mann som jobber med utvikling.

Forretningsideen: En digital markedsplass for lokale bedrifter hvor de når ut til lokalbefolkningen uten at de store kjedene får markedsføre seg. Løsningen tilbys gratis for alle bedrifter, men via premium tjenester får man oppgradert mulighetene til å markedsføre seg mot de private brukerne. Dette er kampanjemoduler, QR-konkurranser, hjelp til markedsføring / profesjonalisering av hjemmesiden inne i løsningen.

Overordnet intensjon: Styrke lokalteide bedrifters muligheter til å vinne markedsandeler mot de store kjedene. Unngå butikkdød og holde på lokalt engasjement. (Research bekrefter at lokale bedrifter ønsker og trenger en slik plass, men det må være mye mer proft enn dagens ulike apper som finnes. Mange kommuner lager slike, men med labre funksjoner)

Før jeg skriver mer er det å få frem at vi har laget en genial løsning for å få private brukere til å registrere seg og bruke andre tjenester i samme digitale plattform, slik at vi unngår høna og egget problematikken. (Hvorfor skal bedrifter registrere seg og bruke vår løsning hvis ikke lokalbefolkningen er der inne?)

Vi lanserer i Norge og Sverige til å begynne med, og har bygget løsningen for å handtere alle land. Butikkdød og David vs Goliat skjer ikke bare i Norge.

2 Likes

Helt bevisst poster jeg ikke nettsted, navn på app og prospektet / investorpresentasjon før noen tilkjennegir interesse.

Vi har snakket med flere serie A og venturefond, og de har gitt positive tilbakemeldinger på konsept, forretningside og gjennomføringsevne / go to market strategy. De ønsker proof of concept, og har bedt oss komme tilbake når dette begynner å fly og vi trenger 50 - 100 millioner og ikke 10.

(Vi kommer ikke til å gå den runden på nytt bare for å være «greie» med fond. Vokser vi organisk og kan funde veksten på egen kontantsstrøm så gjør vi åpenbart heller det. Som alt annet skalerbart skyter inntektene langt høyere enn kostnadene når det meste skjer på digitale flater, så det er absolutt mulig at vi kjører kun denne runden og dets it.

For de som har noe teknologisk innsikt kan jeg dele at vi benytter oss av et dedikert team hos Solidify (www.solidify.se) i Sverige for å kjøre løsningen. Vi har front end og design inhouse.

PS. Vi kjører ikke Folkeinvest på dette med små-tegninger. De som er inne er med fra 300k opp til de to største med 3 og 4 mill. Disse er begge godt formuende mennesker med betydelig suksess fra egne virksomheter.

1 Like