Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Invuo Technologies (INVUO)

Ny kunde til mea

[quote]SEAMLESS DISTRIBUTION AB
Seamless levererar kontaktlösa betalningslösningar till ungersk bank (Cision)
2017-08-09 08:50

MeaWallet A/S (“MeaWallet”), en del av Seamless Distribution AB, har tecknat avtal med en ungersk bank gällande leverans av MeaWallets egenutvecklade teknologi för kontaktlösa kortbetalningar.

Teknologin kommer att levereras som en komplett tjänst, som integrerar MeaWallets tokeniseringsplattform med bankens bankapplikationer. Lösningen gör det möjligt för bankens kunder att utföra kontaktlösa kortbetalningar via bankens befintliga bankapp.

  • Den ungerska marknaden utvecklas snabbt mot kontaktlösa betalningar, faktum är att redan förra året översteg antalet kontaktlösa korttransaktioner i butik antalet traditionella transaktioner. Vårt mål är att börja leverera under det tredje kvartalet och att vara i produktion tidigt nästa år i enlighet med vårt löfte att verkställa snabba leveranser, säger Lars Sandtorv, Head of MeaWallet.

Banken är en av de största bankerna i Ungern, en marknad där mer än hälften av de betalkort som används har kontaktlös kapacitet.[/quote]

2 Likes

Rt 8,00 kr, så opp 25% :smiley:

1 Like

Gratulerer, jeg skal vurdere seamless igjen etter rapporten. Jeg har en mistanke om at den ikke blir veldig god pga utskiftningene på toppen i seamless.

solgte litt på 8 kroner så får vi se

1 Like

kjøpte litt her

1 Like

Hva forventer dere imorgen?

Guidingen og planen videre blir nok det viktigste @UNO

1 Like

Seamless Q2 rapport

https://newsclient.omxgroup.com/cds/DisclosureAttachmentServlet?showInline=true&messageAttachmentId=640853

Målsättningen är att stadigt röra sig mot att bli kassaflödesneutral till mitten av
2018.
De åtgärder som styrelsen och ledningen vidtagit för att optimera bolagets fokus kommer att medföra en
lönsamhetsförbättring överstigande 15MSEK från och med fjärde kvartalet i år. Utöver detta genomförs
investeringar inom valda områden för att säkerställa fortsatt tillväxt inom koncernen.

Viktiga nyckeltal såsom nedladdningar av Seqr-appen och transaktionsvolymen visar fortsatt
imponerande tvåsiffrig tillväxt jämfört med 2016. Transaktionsvolymen är nu 52% högre och
kunders nedladdningar 24% högre än motsvarande period 2016.

Utvecklingsarbetet med integreringen av Masterpass har pågått under hela
andra kvartalet och ska vara klart för lansering under tredje kvartalet. Seqr-användare kommer
därefter kunna handla hos cirka 340 000 internetförsäljare i 34 länder runt om i världen.

Under kvartalet lanserade Seqr även topp-upp genom integrering med Adyens kortköpstjänster.
Användare av Seqr Go kan nu överföra pengar till det förbetalda Seqr-kontot direkt från alla
kreditkort eller kontokort. Genom att aktivera denna funktion kan kunderna enkelt överföra
pengar till Seqr-kontot utan att behöva ansluta till bankkontot. Denna större flexibilitet kommer leda till en
aktivare och mer engagerad kundbas. Upptoppningstjänsten kommer utvidgas till
samtliga Seqr-kunder under tredje kvartalet.

antalet tyska användare mer än tredubblats sedan början på 2017. Denna
tillväxtkurva förväntas fortsätta på den tyska marknaden, där Seqr har försprång som första
aktör.

MeaWallet har en mycket stark verksamhetsprognos och förväntar sig kunna offentliggöra nya
avtal med andra ledande banker och kortleverantörer under hela tredje kvartalet och resten av
2017.

3 Likes

Kjøper tilbake litt av det jeg solgte på 8

Er du fornøyd med rapporten ± ?
Jeg er fremdeles utenfor her, i den berømte tenkeboksen

Synes det var helt greit, jeg forventet litt nedgang i dag (derfor jeg valgte å ikke kjøpe tilbake i går), SDS går litt dårligere enn ventet, men tror de kommer sterkere tilbake utover høsten, SEQR som ventet og meawallet ser ut til å gjøre det bedre enn ventet.

Liker at den nye ledelsen har fokus også på kostnader og at de har en plan mot lønnsomhet om ca 1 år.

Når det er sagt har jeg ikke kjøpt tilbake alt enda, men ligger med poster nedover.

1 Like

Da her jeg dekket inn “shorten”, dvs jeg lånte 23 tusen aksjer av den langsiktige porteføljen på 8 kroner og kjøpte tilbake med snitt 6.75 og er tilbake på 40 tusen aksjer.

1 Like

Jeg ble grådig, så gikk glipp av den traden. Oh well! :stuck_out_tongue:

1 Like

Smart! Aksjen er jo oppe i 7,60 igjen, +25% i dag. Hva skjer? :stuck_out_tongue:

Det irriterer meg bare veldig at jeg ikke klarer å utnytte disse svingningene. Jeg er rett og slett for redd/grådig. Også har jeg ikke tid til å følge med heller, for her må det faensmeg daytrades!

Må være en traders drøm denne aksjen :slight_smile: Treffer ikke like bra som Holmes men jeg solgte på 7.6 på vei opp sist og kjøpte tilbake litt på 6kr i dag. Solgte igjen på 6.65. Selger som regel for tidlig ( eller for sent :wink: )

2 Likes

Handlet ikke noe i går, men begynte å selge litt her på 7.50 så får vi se hvordan det går utover dagen

Med flere meldinger kan det komme nye byks oppover så det er litt risky å trade også.

Edit: inn på 7

1 Like

SEAMLESS
ORDFÖRANDE JOHN LONGHURST ÖKAR TILL 5,8% (Direkt)
2017-08-15 11:27
STOCKHOLM (Direkt) Seamless Distributions styrelseordförande John Longhurst har ökat sitt innehav i bolaget till ett innehav motsvarande 5,8 procent av kapitalet och rösterna.

Det framgår av ett flaggningsmeddelande.

Börsredaktionen +46 8 5191 7910, http://twitter.com/direktse

Nyhetsbyrån Direkt

2 Likes

Det blir spennende å se hvilken vei kursen beveger seg videre ut av denne formasjonen, jeg har beholdt aksjene mine så satser på at det blir opp, men tror vi trenger litt news for å pushe videre oppover

2 Likes

August er veldig bra så langt, mulig ny ATH i antall reviews på google play denne måneden hvis det fortsetter

2 Likes

Ikke helt ATH, men nesten, ser ut som interessen holder seg oppe

26

1 Like