Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Invuo Technologies (INVUO)

WTF

Fikk ikke med meg denne:
http://netfonds.no/quotes/release.php?id=20171017.Cision.20171017:BIT:3102:0

  1. Phasing out of the B2C offering SEQR, and a renewed focus on B2B offerings, where traction is both strong and accelerating. Phasing out the B2C offering SEQR would preferably be made in the form of a sale or winding-down.
  2. To fund the growth of B2B, and exit costs of B2C, the Board considers to propose the launch of a rights issue, to be completed before year-end 2017, with the goal to raise Sek100m with the following indicative terms:

· Shareholders in the company on the record date of the issue will receive 1 subscription right for each holding in the company.
· One subscription will entitle the holder to subscribe for 1 share for 1.80 SEK per share.

Innsidesalget for noen dager siden virker nÄ veldig suspekt.

2 Likes

Dette hadde jeg ikke ventet, mulig emisjon pÄ 1.8. Og skal trolig legge ned eller selge seqr konsument og satse helt pÄ meawallet. Innsidesalg hadde vi ogsÄ rett fÞr

Hentet jo akkurat nesten 200msek, merkelig tidspunkt Ä hente mer nÄ pÄ dumpingskurs.

SÄ, basically, sÄ kjÞpte de Meawallet, og gjÞr det til businessen sin, mens SEQR blir solgt ut? Mao, Seamless er Meawallet nÄr de er ferdige her?

Slik tolker jeg det

Det amerikanske fondet kjÞpte seg opp til 15% pÄ 6 kroner og nÄ dette. De mÄ jo stÄ bak et slikt valg som stÞrste eier.

Kan ikke si noe annet enn at det virker som en farse, det kjedelige er Ă„ sitte midt oppi det.

1 Like

SEAMLESS DISTRIBUTION AB
Martin N Larsson lÀmnar Seamless (Cision)
2017-10-17 08:50

Martin N Larsson, Head of Treasury and Investor Relations, har beslutat sig för att lÀmna Seamless.

  • Martin har trots sin korta tid inom Seamless hunnit bidra med viktiga insater för bolaget. Jag Ă€r mycket tacksam för Martins insatser och önskar honom lycka till i framtiden, sĂ€ger Tomas Jalling, VD för Seamless.

Martin Schedin, CFO, tar över ansvaret för investor relations.

Hele meldingen

SEAMLESS DISTRIBUTION AB
Seamless considers re-alignment for sustainable growth (Cision)
2017-10-17 08:50

The Board of Seamless Distribution today announces that it considers to present proposals in two areas that are intended to accelerate profitable growth, and focus on activities with the highest probability of success.

The proposals that are up for considerations are the following:

  1. Phasing out of the B2C offering SEQR, and a renewed focus on B2B offerings, where traction is both strong and accelerating. Phasing out the B2C offering SEQR would preferably be made in the form of a sale or winding-down.
  2. To fund the growth of B2B, and exit costs of B2C, the Board considers to propose the launch of a rights issue, to be completed before year-end 2017, with the goal to raise Sek100m with the following indicative terms:

· Shareholders in the company on the record date of the issue will receive 1 subscription right for each holding in the company.
· One subscription will entitle the holder to subscribe for 1 share for 1.80 SEK per share.

The proposals up for consideration are based on the following:

· The consideration of phasing out SEQR is based on a thorough analysis of competitive advantage and highest probability of success factors. By eliminating the highly cash consuming B2C offering, the company would be able to both bring forward its move into profits, and to focus on the activities where our competitive advantage is most obvious, and sustainable.
· With a pure B2B focus, Management and the Board believe that Seamless’ shareholders would gain exposure to rapid growth, with lower risk.
· MeaWallet has proven traction, and is experiencing an accelerating pipeline. MeaWallet is forecast to move into a clear profit making position during 2018. Capital raised from a rights issue would be primarily directed to funding expanded production and sales capacity in MeaWallet.
· eProducts, currently the company’s largest revenue generating activity, has been restructured and refocused after a sustained period of losses. Under new leadership, and with a refreshed product portfolio, we see a rapid move into profit, and sustained high return on invested capital going forward.
· Following a rights issue, Seamless would improve an already strong balance sheet, and in possession of substantial realisable financial assets. These funds would enable the company to move more quickly into profit, and to a position of sustainable positive cashflow generation.

The Board’s considerations may include elements which are subject to approval by the shareholders and may be subject to certain revisons and amendments. The Board intends to make a call for an EGM within the coming two weeks, where the considered proposals will be presented more in detail as appropriate.

SÄ, for 7 dager siden, sÄ sa de:

Og ja, de skal ikke ta opp et lÄn, men kjÞre en emisjon. ForsÄvidt bedre enn et konvertibelt lÄn, men ja


1 Like

Jeg mÄ nok ha hatt litt skylapper her og ikke sett de store finansielle problemene som har bygget seg opp og den interne maktkampen i selskapet som har ledet oss hit.

Kjedelig situasjon, jeg har beholdt aksjene mine, men er samtidig usikker pÄ hva jeg skal gjÞre i emisjonen, frister ikke akkurat Ä kaste mer penger inn her nÄ, samtidig ser jeg potensial i Meawallet og kanskje det tÞffe valget Ä legge ned / selge SEQR er det beste for selskapet pÄ sikt der de tross alt har blÞdd store penger over lang tid.

3 Likes

jeg solgte alt nÄr ceo ble skiftet ut, men kursen gikk bananas omtrent litt etter det med noen gode meldinger, men er nÄ betydelig under det jeg solgte for.
jeg bruker av prinsipp Ă„ selge meg ned eller helt ut ved skifte av ceo.

2 Likes

SEAMLESS
EKOBROTTSMYNDIGHETEN HAR GJORT HUSRANNSAKAN - DI.SE (Direkt)
2017-10-20 14:09
STOCKHOLM (Direkt) Ekobrottsmyndigheten genomförde en husrannsakan hos börsbolaget Seamless pÄ torsdagen, skriver Dagens Industri.

Tillslaget sker kort tid efter att en styrelseledamot i bolaget genomfört en uppmÀrksammad aktieförsÀljning.

DI rapporterade pÄ onsdagen att en styrelseledamot i Seamless sÄlt aktier till ett vÀrde av drygt 580.000 kronor, en vecka innan Seamless bland annat annonserade en nyemission, vilket fick aktien att rasa.

Olof Kronlund, kammarÄklagare pÄ Ekobrottsmyndighetens finansmarknadskammare, vill inte kommentera om ett tillslag gjorts hos Seamless eller huruvida en förundersökning pÄgÄr.

Börsredaktionen +46 8 5191 7910, http://twitter.com/direktse

NyhetsbyrÄn Direkt

1 Like

Fyttefaen for noe rĂžr!

Mulig det har noe med dette Ä gjÞre, var jo ganske ekstremt Ä selge alt rett fÞr selskapet gÄr ut med dumpingsemisjon pÄ 1.80 og at de skal legge ned konsumentdelen. Med tanke pÄ at han sitter i styret og har vÊrt med pÄ Ä bestemme dette virker det veldig suspekt spÞr du meg.

2 Likes

Kursen er nÄ 1.63, stadig mindre kapital Ä tape om jeg skal se glasset halvfullt. Markedet tviler tydeligvis pÄ om de klarer Ä hente kapital igjen


Ja jeg liker ikke helt utviklingen her, men er samtidig tatt pÄ senga. De fikk inn 191 msek friske kroner i sommer og nÄ verdsettes selskapet til under 100 msek og det virker som plutselig det er nÊr kroken pÄ dÞra. Rimer jo ikke helt, men jeg kaster ikke en krone til inn her sÄ lenge det er sÄpass mange spÞrsmÄlstegn i lufta.

1 Like

Du er neppe alene, og det vises pÄ kursen.

1 Like

Kort oppsummert, hva er Ärsaken til at denne har falt sÄ mye?

Null tiltro til ledelsen og at de ikke vil klare Ä fÄ SEQR til Ä bli profitabelt.

1 Like

Ja, eller ledelsen selv sier at de skal legge ned eller selge SEQR, sÄ da har du meawallet igjen, sÄ prisingen har gÄtt fra Ä vÊre to potensielt lovende produkter til ett.

Dessuten er det kommunisert ut et finansieringsbehov og preliminÊr emisjonskurs pÄ 1.80. Dette etter at de har hentet 191 msek i sommer ved Ä selge en annen del av virksomheten gjennom notering pÄ first north (som ogsÄ har falt pÄ bÞrsen etter dÄrlige Q2 tall).

I tillegg sÄ kom det en beskjed om at svenske Þkokrim gjennomfÞrte razzia i lokalene forrige uke.

SÄ pÄ papiret billig, du fÄr det som er igjen av 191 msek + 20% av SDS + Meawallet for 100msek. Men stor usikkerhet nÄ hva som skjer om de vil fÄ inn kapital og hvorfor de trengte Ä hente ny kapital sÄ raskt? Hva er det Þkokrim (ekobrottsmyndigheten) undersÞkelsen gÄr ut pÄ?

Jeg har tro pÄ meawallet, men liker sÄ klart ikke alt det andre rotet som skjer nÄ. Jeg har derfor valgt Ä beholde aksjene, men kjÞper ikke, og de er stadig mindre verdt


2 Likes

melding

Seamless Distribution AB: Seamless announces shareholders support for share issue

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20171024.Cision.20171024:BIT:8017:0

2 Likes

SEAMLESS DISTRIBUTION AB
Seamless tillkÀnnager aktieÀgares stöd för nyemission (Cision)
2017-10-24 08:50

Styrelsen i Seamless Distribution vill uttrycka sin tacksamhet till bolagets fyra största aktieÀgare, inklusive styrelseordföranden John Longhurst (tillsammans representerande mer Àn 30 % av bolagets aktiekapital) som alla bekrÀftar sitt stöd för (och avsikt att lÀmna skriftliga utfÀstelser att delta i) den föreslagna nyemissionen, och sitt stöd till det strategiska initiativ som tillkÀnnagetts av styrelsen, beskrivna i vÄrt pressmeddelande förra veckan och inom kort i kallelse till extra bolagstÀmma.

Jag vill ocksÄ ta tillfÀllet i akt att be om ursÀkt till vÄra aktieÀgare. Under de tre senaste Ären har en investering i Seamless Distribution resulterat i en betydande vÀrdeminskning. Sedan det nya ordförandeskapet i april 2017, och i synnerhet de ledningsförÀndringar som tillkÀnnagavs i somras, har den nya Vd:n och styrelsen tvingats hantera den tuffa verklighet som de har Àrvt. SEQR har misslyckats med att leverera i enlighet med förvÀntningarna, och det Àr inte lÀngre praktiskt möjligt eller lÀmpligt att erbjuda ett brett utbud av tjÀnster för mobila betalningar med den förbrukning av finansiella resurser som det medför.

Förslaget att genom extra bolagsstÀmma inhÀmta stöd för Seamless att fokusera pÄ vÄrt B2B-erbjudande bygger pÄ en analys av vÄra förvÀntade finansiella resurser. Vi Àr införstÄdda med att mÄnga aktieÀgare i Seamless har investerat frÀmst pÄ grundval av förvÀntad framgÄng för SEQR inom B2C. Inom B2B visar emellertid vÄrt MeaWallet-erbjudande förbÀttrad genomslagskraft och vi tror att detta kommer att bli en central drivkraft för bolagets förmÄga att gÄ mot vinst före utgÄngen av 2018. För att vinna större förtroende hos investerare mÄste, och kommer vi, att demonstrera att vi verkligen har en lönsam genomslagskraft inom detta segment. Dessutom har affÀrsomrÄdet eProducts omstrukturerats och Àr pÄ rÀtt vÀg för att förflytta sig mot stadig vinst under den kommande perioden.

Med godkÀnnande av en extra bolagstÀmma kommer ledningen att agera snabbt för att stabilisera bolaget, slutföra nyemissionen, genomföra vÄr strategi och leverera bestÀndiga förbÀttringar vad avser utförande.

Avknoppningen av SDS i somras och förslaget om att överge B2C kommer att resultera i ett vÀsentligt nedbantat bolag som gÄr in i 2018, jÀmfört med det som gick in 2017. Styrelsen Àr tacksam för det publika stöd som idag uttryckts av bolagets största aktieÀgare, och Àven till de anstÀllda pÄ Seamless, nÀr vi lÀmnar denna svÄra period och navigerar mot en vÀg som vi tror erbjuder den mest fördelaktiga balansen mellan risk och avkastning framöver.

John Longhurst, styrelseordförande

För ytterligare information, kontakta:
John Longhurst, styrelseordförande, [email protected], +46 8 564 878 00