Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Invuo Technologies (INVUO)

Market cap for Invuo er nå 89 MSEK, og det inkluderer at SDS skylder dem 35 MSEK, så nærmere 54 MSEK. De har vel endel cash også?

Gjelda ble jo redusert med et pennestrøk ganske nylig, så det er et usikkerhetsmoment hvor reell denne gjelda er. Invuo tar litt høyere rente dog.

kilde:
Invuo Technologies AB (“Invuo”) och Seamless Distribution Systems AB (“SDS”) har kommit överens om att nedskrivning av SDS skuld till Invou med ett belopp om 15 MSEK. SDS utestående skuld till Invuo kommer att sänkas till 35 MSEK. Som en del av avtalet kommer räntesatsen på lånet som tillhandahålls till SDS av Invuo att ökas från 8 procent per år till 10 procent per år. Den överenskomna transaktionen kommer att utföras före 31 december 2017.

1 Like

Jepp, og om SDS er levedyktig er et annet spørsmål.

Det viktige spørsmålet er om dette er noe de kan levere:

— I 2018 skal vi signere minst 20 nye banker, i 2019 skal vi signere mellom 50 og 100, og i 2020 satser vi på å signere mellom 100 og 200 nye banker. Vi har også klart å redusere implementeringstiden av tjenesten betraktelig. I den første banken vi signerte brukte vi 12 måneder på å levere. Den neste brukte vi seks måneder og nå sikter vi mot tre måneder. Vi skal ned på hvert fall tre uker før vi er fornøyde, sier han.

Det står forresten også litt om hvorfor ting ikke akkurat har gått på skinner:

— Endringer i Visas systemer gjorde at vi ikke kunne levere et produkt vi allerede hadde bygget. Så vi måtte ta en vanskelig beslutning – skulle vi fortsette utviklingen av produktet vi hadde investert 20 millioner kroner og masse tid i, eller skulle vi stoppe? Vi valgte det siste og måtte bygge produktet mer eller mindre fra bunnen igjen. Det var tungt, men vi evnet å handle raskt og har nå en løsning som er bedre enn alternativet, forteller han.

Og de sier hvorfor det ikke vil være et problem i framtiden:

Etter denne utfordringen har selskapet bygget opp tettere relasjoner til kortprodusenter og får dermed beskjed god tid i forveien dersom de gjør endringer. Faktisk er MeaWallet nå ett av to selskaper i hele verden som er godkjente tilbydere av mobilbetalingsløsninger for de tre store globale kortnettverkene i verden: Visa, Mastercard og Amex, noe som er veldig stort. I tillegg er disse aktørene en viktig del av selskapets salgsstrategi.

Innsalget burde jo også kunne gå greit:

— Mastercard pleier å anbefale oss opp mot banker. Det viser hvilken status vi har fått i bransjen.

Ref: https://shifter.no/na-losner-det-for-meawallet-vi-er-best-i-verden-pa-dette/

2 Likes

INVUO TECHNOLOGIES AB
MeaWallet signs contract with a major nordic bank to deliver Mea Token Platform and Mea Masterpass (Cision)
2018-02-14 08:50

MeaWallet A/S (“MeaWallet”), part of Invuo Technologies AB, has signed an agreement with a major bank in the nordic region for delivery of MeaWallet’s technology for converged wallet, i.e. mobile contactless payments to that specific nordic country.

The solutions of Mea Token Platform configured for MDES as well as Mea Masterpass will be delivered as a managed service, integrating MeaWallet´s platform with the bank´s mobile banking application. Mea Token Platform will enable the bank´s clients to perform digital contactless card payments (tap & pay) through the bank´s existing mobile banking application, while Mea Masterpass will enable secure and user-friendly online and web-to-app payments at any merchant that accepts Masterpass checkout. The order value of the contract is around Eur700,000 over a three-year period.

“We are happy to see continuous growth in this exciting market, and especially happy to be able to work with such a progressive bank as this nordic bank. While we now will be running seven simultaneous MDES projects, MeaWallet sees this as an exciting opportunity to prove that we can deliver the promised high quality on agreed time”, says Lars Sandtorv, Head of MeaWallet. “This will be the northernmost project we’ve delivered, and we can now proudly state that we are delivering our products to all corners of Europe”.

CEO of Invuo Technologies, John Longhurst, comments: “Over just the past 3 months, MeaWallet has signed profitable orders with a value of Sek29.5m. The market capitalisation of Invuo shares is Sek81m (closing price 13/2/18, Sek0.990). Invuo has realisable financial assets with present value of Sek55m. The market for MeaWallet is accelerating. Our stated goal is for MeaWallet to sign a minimum of 20 orders over the course of 2018. In so doing, we aim to meet the financials goals laid out for Invuo Technologies this year, as disclosed in recent public statements. As further orders are signed, we hope investors begin to share the confidence we have for the period ahead”.

1 Like

Selskapet er opp 26% hittil i dag :stuck_out_tongue:

EDIT: opp 43% i dag. Kjøpte litt på 1,39, mao etter 39% oppgang. Har vurdert kjøp her, men trengte en bekreftelse på at de faktisk hadde ryddet opp. Vil si den meldingen var en bekreftelse på det. Hadde idiotisk nok ikke på nyhetsvarsling her.

EDIT2: da har snittet mitt gått fra 5,60 til 2,80

1 Like

Det er en interessant vimpel her nå:
image
Brudd opp gir lett 50 nye øre opp.

… Greit nok at kursen har gått helt sykt her, men selskapet hadde null tillit i markedet og var priset deretter. Det er grunnen til at jeg økte investeringen her. Jeg tror tilliten og kursen vil øke for hver nye kontraktsmelding, og med estimert 20 stk i år, så blir det 1-2 i måneden.

1 Like

Blir interessant å lese rapporten i morgen. Det er vel først i 2018 det lysner i og med at resultatet da ikke lenger vil belastes med noe særlig omstruktureringskostnader å snakke om, men vi bør uansett se de første tegnene til bedring i Q4 rapporten.

Vet ikke hvor relevante disse tallene fortsatt er, men bør gi en indikasjon:

Efter de besparingsåtgärder som kommunicerades i samband med andra kvartalets rapport är Seamless nöjda att bekräfta att identifierade och genomförda åtgärder kommer att resultera i årliga besparingar på över 25 MSEK mot tidigare kommunicerade 15 MSEK.

Kostnadsbesparingarna, som kommer att få full effekt från och med första kvartalet 2018, kommer att belasta resultatet med cirka 11,5 MSEK. Varav 7 MSEK under det tredje kvartalet, Q4 2017 med 4 MSEK och Q1 2018 med 0,5 MSEK.

Ledningen kommer att fortsätta arbetet med att optimera bolagets struktur på ett sätt som möjliggör en framgångsrik leverans av tillväxtstrategin men som samtidigt reducerar kostnader inom icke-kritiska områden.

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20170929.Cision.20170928:BIT:0543:0

1 Like

Min tolkning av det du siterte her:
Kostnadsmessig blir Q4 ikke så pent, Q1 sånn passe, mens Q2 og utover blir bra.

Inntekstsiden har de også kommentart og her er det vel snakk om stadig kortere leveringstid, som gjør at inntektene kommer nærmere og nærmere kontraktsinngåelse, som igjen gjør at inntekten vil øke kraftig utover 2018 hvis de når målet sitt om 20 nye avtaler.

1 Like

Jeg lurer på om selskapet sa at de trengte ca 20 for å unngå å hente mer penger i emisjoner, så det er et stykke igjen.

edit:
jeg er kun i 15% minus her jo

1 Like

Du har helt rett, som vanlig. Meh :confused:

Invuo’s CEO, John Longhurst, commented, “The sale of SEQR completes another key element of Invuo’s turnaround initiated in July this year, and enables us to enter 2018 with full focus on our B2B businesses, MeaWallet and eProducts. Along with other important events such as the recently completed rights issue, the company is now strongly positioned in terms of liquidity and financial assets, to meet the key financial and operational goals we have set for 2018. With our expectation that MeaWallet wins at least 20 orders in 2018, we anticipate that our liquidity now is sufficient to bring us to cash flow positive, without need for recourse to shareholders. We can now focus on delighting our clients, and our investors”.

Når kjøpte du mer?

Nå har de har fått 5 ordre på ca 3 måneder, så det handler om å fortsette å levere i samme takt.

1 Like

Der slo den til gitt. Digger det når TA-en faktisk slår til!
image
Har gitt 30 øre hittil. :slight_smile:

Jeg ser for meg bra motstand rundt 1,80, ettersom emisjonen ble kjørt her. Hvis jeg ikke husker feil igjen da @alex @holmes? :stuck_out_tongue:

Emisjonen var på 1.80 ja

Har du lyst til å kommentere det fundamentale? Med utgangspunkt i kursen på 1,80? Jeg tenker at det er “grei” prising inntil de leverer mer enn 20 kontrakter i året eller at kontraktprisen går opp.

Det blir lettere å gjøre en fundamental analyse i morgen, men jeg tenker at om de leverer etter planen for 2018 og at det gjerne også begynner å gå bedre for SDS der de både har utestående lån og er største aksjonær burde det være gode muligheter for god utvikling utover året. Husk at storeeiere var omtrent de eneste som tegnet seg og de tegnet seg så klart på bakgrunn av fundamentale forhold og det de så på som en attraktiv pris (1.80).

Når det er sagt så pleier kursen å falle litt etter rapporten, spesielt hvis ikke det kommer fram noe nytt / positivt så går tradere lei osv. Evt en nøytral rapport, men med flere ordre de neste dagene eller andre nyheter kan også pushe kursen videre.

2 Likes

Solgte det jeg kjøpte i dag, ble 18% av det, så ikke all verden, men merket at jeg var veldig lite klar for å nærme meg kronen igjen og jeg synes det tekniske ser svakt ut og motstanden rundt 1,80 tror jeg er veldig sterk fordi emisjonen ble satt der.

image

Invuo er igjen et selskap jeg har fundamental tro på, men jeg kjøpte på det tekniske hvor jeg traff bra, så da får jeg selge på det tekniske også. Jeg feiget litt ut, så tradingvolumet her ble ikke så høyt. :stuck_out_tongue:

Får satse på at det tar litt tid før de neste ordrene kommer, så aksjen faller såpass at jeg tør å kjøpe igjen. :slight_smile:

1 Like

solgte også i dag i pluss, har vært 50% i minus på det meste tror jeg

1 Like

Noen som ler av salget mitt nå :stuck_out_tongue:
image

Aksjen (i alle fall i SEAM-tiden) brukte å gå noe helt voldsomt på slike meldinger for så å falle tilbake når meldinger uteblir.
Jeg så dessverre ikke den mld i dag tidlig nok, hvis ikke hadde jeg kjøpt mye. Suverent største nettokjøper er AVA så det lukter litt trading av dette.

1 Like

Jepp, hadde jeg tradet på alle disse bevegelsene, så hadde jeg vært i pluss nå for å si det sånn.

Jeg har på epost-varsling på alt utenom Invuo/SDS/Fingerprint, ettersom jeg tenkte at de umulig kunne komme med interessante nyheter. :stuck_out_tongue: