Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Invuo Technologies (INVUO)

joda her er det varslinger, men var litt sen i dag:

image

edit:nei, invuo slo ikke til av en eller annen grunn. La inn “MeaWallet” nå.

1 Like

Over 100% opp her i dag og 10% på hele porteføljen må vi vel si er godkjent

1 Like

Remium har begynt å følge aksjen igjen

http://www.introduce.se/foretag/invuo-technologies/analys/2018/2/infor-invuo-technologies-q4/

1 Like

Satser på at du ikke hadde 10% av porteføljen din i Invuo? :open_mouth:

Jeg har forresten aldri hatt 100% i en aksje i løpet av en dag før. Men, så pleier jeg å være flinkere til å selge potensielle konkurskandidater før det går så langt at det blir en mulighet. Tapet mitt i Invuo er nå “bare” på rundt 50%: hadde jeg klart å sitte på aksjene jeg kjøpte i dag, nede i 20-25%.

Neida, fikk litt drahjelp av flere aksjer

1 Like

Sleng på Toadman på den listen der @Alex

1 Like

Skuffende Q4 rapport, selskapet brenner mye cash, noe som vil fortsette å sette negativt press på aksjen kortsiktig.

1 Like

ja her var jeg for en gangs skyld ganske sikker på at det var riktig å selge i går. Synd at jeg ikke så den mld tidligere i går…

Men, akkurat nå er jeg ganske fornøyd. Fy faen for en huskestue. Kjøpte på 1,39, solgte på 1,65, aksjen avsluttet på 2,04 og er nå nede i 1,47. Jeg lurer på hvor langt ned vi skal gå. Hvis aksjen oppfører seg som tidligere, så kan vi ende opp på en krone igjen…

Ja og da bør man nok laste opp og vente på neste avtale!
For det skal godt gjøres at det ikke kommer enda en avtale i år når målet er 20…

Jepp, jeg er fundamentalt ganske positiv, men så har jeg ikke lest Q-rapporten :stuck_out_tongue:

Det var da forventet at de skulle brenne cash i Q4?

Hvis man skal stole på CEO-en, så vil de ha cash-flowen under kontroll i løpet av 2018, forutsatt 20 kontrakter.

Det står ganske tydelig i rapporten at de trenger mer finansiering, så de har brent mer enn ventet med tanke på at de tidligere har kommunisert at det ikke vil være nødvendig.

Dersom SDS gikk veldig bra og kunne betale tilbake lånet eller den aksjen var mer omsatt og høyere verdsatt kunne de cashet ut der, men mulighetene er litt begrenset av at den delen også går dårligere enn det som tidligere er forespeilet.

1 Like

what?

De kom jo med en melding i går som sa at hvis ting fikk som planlagt ville de være cash positive i 2018?!

Har jeg tolket den meldingen så feil?

EDIT: meldingen var fra 21. desember. se mer info lengre ned

Dette er det som står i rapporten

The board continually assesses the funding situation for the group and can use various methods for financing
the current negative cash flow. Invuo has assets in its divested subsidiary SDS in the form of a loan of MSEK 35
with 10% interest and 1.6 million shares. The Company’s current cash and operating cash flow are not sufficient
to carry out operations over the next 12 month period. Additional funding or realization of assets will have to
take place.

Forhåpentligvis kan det løses gjennom å realisere eiendeler, men som jeg skrev over er det en utfordring så lenge SDS også går dårlig.

2 Likes

Det er jeg som har blandet to meldinger. 21. desember 2017, så skrev de:

With our expectation that MeaWallet wins at least 20 orders in 2018, we anticipate that our liquidity now is sufficient to bring us to cash flow positive, without need for recourse to shareholders

Ref: https://www.prnewswire.com/news-releases/invuo-announces-the-sale-of-seqr-300574332.html

Nå skriver de, som du sier:

The Company’s current cash and operating cash flow are not sufficient to carry out operations over the next 12 month period. Additional funding or realization of assets will have to take place.

Mao, situasjonen har forverret seg.

EDIT: Solgte siste rest med bra tap. Tenker at de må få finansieringen på plass før det er mulig for kursen å holde seg stabilt på dette nivået.

1 Like

http://www.introduce.se/foretag/invuo-technologies/analys/2018/2/kommentar-invuo-technologies-q4-renodling/

2 Likes

Setter pris på at alle tilbakemeldingene du kommer med her @holmes!

2 Likes

@alex og @holmes har noen av dere solgt noe/alt de to siste dagene? Jeg må si at det ikke er spesielt tillitsvekkende når de går tom for likvide midler mindre enn to måneder etter at de sa de hadde nok ut 2018. Det er jo bare samme story på repeat nok en gang?

Jeg solgte siste rest i dag, godt i minus, ettersom jeg har troen på at vi kommer til å nærme oss krona hvis ikke løsningen på cash flow problemet får en overraskende god løsning.

Det kan være vi er i en lignende situasjon som Funcom var når de måtte kjøre kriseemisjonen sin. Dvs at selskapet egentlig er liv laga, men at det er umulig å fikse finansieringen på en billig måte. Planen er å avvente finansieringsløsningen å så evt gå inn med mer enn smulene jeg hadde igjen nå.

Jeg har ikke solgt eller kjøpt noe, tenker at de som sitter i ledelsen her har såpass mye på spill selv at de ikke vil kjøre noe Funcom opplegg.

1 Like

Hva tenker du om at de har såpass lite kontroll over likviditeten at de må snu, mindre enn to måneder etter forrige pressmelding?