Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Invuo Technologies (INVUO)

Nå vet vi ikke utfallet her enda så velger å vente før jeg gir noen dom over det, det er sagt at de ikke skal ty til aksjonærene igjen, så får vi se hva som blir realiteten. Det er så klart en risiko for det, men det kan også løses på andre måter.

1 Like

Satser på at du får rett, men markedet tenker som meg. Det blir bra fristende hvis vi kommer ned på en krone igjen. :stuck_out_tongue:

1 Like

Solgte alt i går etter å ha vært ca 50% i minus i lang tid. Det ble solgt i pluss faktisk. Tror jeg gjorde en nedsnitting på rundt 1 sek som reddet meg. En trader-aksje for meg dette hovedsakelig.

1 Like

Kjøpt. Jobber innen finans/IT og dette er noe som vil komme som en kule fremover. ALLE banker jeg prater med (og det er de fleste ‘store’ i Norge) er interessert i dette. Tror 2018 kan bli et kjempespennende år.

Tror de løser pengesituasjonen gjennom Lån, ikke emisjon.

2 Likes

LARS SANDTORV CEO MeaWallet Förvärv Invuo Technologies AB 2018-02-15 50000 Antal 1,55 SEK

3 Likes

@holmes: hvor finner du den meldingen? kommer ikke opp på nordnet…

https://marknadssok.fi.se/publiceringsklient/sv-SE/Search/Search?SearchFunctionType=Insyn&Utgivare=invuo&PersonILedandeStällningNamn=&Transaktionsdatum.From=&Transaktionsdatum.To=&Publiceringsdatum.From=&Publiceringsdatum.To=&button=search&Page=1

1 Like

Ikke at jeg er i aksjen nå, men ser ut som en bullish vimpel for meg:

2 Likes

Er helt på vippen nå, hvis vi fortsetter videre ned, så er det ikke noe særlig støtte før på 1-tallet igjen.

Det begynner det å se litt mer ut som gamle Seamless med bratte topper og så fall ned:

1 Like

Fortsatte videre ned i dag, brøt støtten på 1,40. Hadde ikke forundret meg om aksjen fortsatte å falle jevnt og trutt på lavt volum framover.

2 Likes

Håp i hengende snøre?

36

1 Like

Er over støtten igjen ja. Utfra volumet så er jo interessen rimelig laber nå, så jeg forventer egentlig videre fall.

Hvis man bruker Heikki Ashi som er laget for å vise trender, så fortsatte vi ned i dag:
image

Du tror ikke på bullish vimpel lenger?

Jeg er ganske skeptisk…

http://www.introduce.se/foretag/invuo-technologies/analys/2018/2/analys-invuo-technologies-q4---lovande-orderflode-i-meawallet/

2 Likes


Ser ut som du fikk rett i utviklingen her @holmes :slight_smile:

3 Likes

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20180306.Cision.20180306:BIT:0528:0

Invuo Technologies AB (publ) (“Invuo”) har träffat ett avtal med AJ Group (“AJ Group”) som tillför finansiell flexibilitet till Invuo. Avtalet innebär att AJ Group ska investera cirka 52 miljoner kronor i aktier samt genom att förvärva SDS-lånen så som beskrivet i detalj nedan.

Styrelsen för Invuo har, med stöd av bemyndigande från årsstämman 2017, beslutat att genomföra en riktad emission av aktier om cirka 26 miljoner kronor till den nya strategiska investeraren, AJ Group, som är ett ytterst framgångsrikt multinationellt konglomerat. Teckningskursen har fastställts till 1,60 kronor baserat på den volymvägda genomsnittskursen för Invuos aktie mellan 12 februari 2018 och 2 mars 2018. Emissionen kommer att tillföra Invuo sammanlagt 26 135 849,60 kronor och totalt har 16 334 906 aktier emitterats. Betalning för tecknade aktier ska erläggas genom kontant betalning senast den 30 mars 2018, eller sådant senare datum som styrelsen bestämmer. Emissionen kommer att medföra en utspädning för Invuos nuvarande aktieägare om cirka 16,6 procent, efter full utspädning.

Emissionen har genomförts med avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt och rätt att teckna aktierna har endast tillkommit AJ Group. Syftet med emissionen, och anledningen till avvikelsen från aktieägarnas företrädesrätt, är att stärka Invuos finansiella ställning. Enligt styrelsens bedömning var en riktad emission av aktier vid detta tillfälle det för Invuo mest gynnsamma sättet att stärka Invuos finansiella ställning och styrelsen bedömde att den valda metoden inte innebar en otillbörlig fördel för aktietecknaren.

Vidare kommer AJ Group att köpa Invuos lån till Seamless Distribtuion Systems AB (publ) (“SDS”) för ett sammanlagt belopp om 20 miljoner kronor. Efter köpet kommer SDS inte att ha några utestående skulder till Invuo.

I tillägg till ovan har Invuo och AJ Group kommit överens, som en del av transaktionen, om att Invuo ska föreslå årsstämman 2018 att besluta om en riktad emission av 3 665 094 aktier och 5 000 000 teckningsoptioner till AJ Group. Förslaget kommer att innebära en teckningskurs om 1,60 kronor per aktie, motsvarande den volymvägda genomsnittskursen för Invuos aktie mellan 12 februari 2018 och 2 mars 2018 och en teckningskurs för teckningsoptionerna om 3,20 kronor, motsvarande den volymvägda genomsnittskursen för Invuos aktie mellan 12 februari 2018 och 2 mars 2018, multiplicerad med två.

Aktieägare representerande 42 procent av Invuos aktier och röster har åtagit sig att rösta för de ovan beskrivna förslagen på årsstämman 2018.

Invuo förväntas tillföras cirka 52 miljoner kronor genom den beslutade riktade emissionen av aktier samt emissionen av aktier och teckningsoptioner efter beslut på årsstämman 2018 (före emissionskostnader), exklusive eventuell likvid vid utnyttjande av teckningsoptionerna. Utnyttjande av teckningsoptionerna kommer att tillföra ytterligare cirka 16 miljoner kronor (före emissionskostnader).

Invuos VD, John Longhurst, kommenterar; "Vi är oerhört tacksamma över att få välkomna AJ Group som strategisk investerare i Invuo. AJ Group har en lång och framgångsrik erfarenhet av att identifiera och investera i bolag med stark tillväxtpotential. AJ Groups stöd till Invuo är omdanande och innebär ett starkt förtroende för Invuos beslut att fokusera på sin B2B-verksamhet. Invuos ledningsgrupp och styrelse kan nu lägga 100 % av sin energi på att leverera i enlighet med affärsplanen. Vår verksamhet i MeaWallet levererar med en accelererande kraft på en marknad med en ökande tillväxt. Vår verksamhet i eProducts går stabilt mot hållbar lönsamhet.

Efter beslut om emissionen av aktierna och teckningsoptionerna vid årsstämman kommer AJ Group att vara den största aktieägaren med strax under 20 % av Invuos aktier. Under de kommande veckorna kommer Invuos valberedning att slutföra sina förberedelser inför den kommande årsstämman i april 2018. Med anledning av AJ Groups investering i Invuo har valberedningen kommit överens om att föreslå till årsstämman 2018 att AJ Group ska få utse en representant som ledamot i Invuos styrelse. Valberedningens fullständiga förslag kommer att presenteras i kallelsen till årsstämman 2018, planerad till sen mars 2018.

Som jeg tolker dette:

Vidare kommer AJ Group att köpa Invuos lån till Seamless Distribtuion Systems AB (publ) (“SDS”) för ett sammanlagt belopp om 20 miljoner kronor. Efter köpet kommer SDS inte att ha några utestående skulder till Invuo.

Så vil det si at de selger SDS-lånet, med pålydende 35 MSEK for 20 MSEK?

At de kjører emisjonen på 1,60 er jo mye bedre enn 1 kr som aksjen har vært innom, så ganske bra. Lånet, med lav rente til en usikker betaler er nok ikke verdt mer enn 20 MSEK, så alt i alt den første transaksjonen i INVUO som jeg ikke synes er direkte dårlig. I hvert fall ikke ved første øyekast.

1 Like

Dette tar bort veldig mye usikkerhet ved caset! Veldig positivt vil jeg si

1 Like

Det syntes markedet også:
image

Denne mld her likte jeg veldig godt. Er inne igjen med en liten post. Tenker faktisk på å snitte meg inn til en fin langsiktig post i invuo nå. Bør være god støtte på 1.6 nå.

kom også avtale:

wkr:

MeaWallet A/S (MeaWallet), part of Invuo Technologies AB, has signed
an agreement with a non-banking financial institution in the Nordic
region for delivery of MeaWallets technology for Mea Token Platform
and Mea Masterpass, i.e. mobile contactless payments and online
payments.

The solutions of Mea Token Platform configured for MDES (Mastercard
digital enablement service) as well as Mea Masterpass will be
delivered as managed services, integrating MeaWallets platform with
the financial institutions mobile wallet. Mea Token Platform will
enable the institutions clients to perform digital contactless card
payments (tap & pay) through their mobile wallet, while Mea
Masterpass will enable secure and user-friendly online and web-to-app
payments at any merchant that accepts Masterpass checkout.

The value of the contract will be around 650,000 over a three year
period and the implementation is scheduled for the second and third
quarter of 2018.

1 Like