Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Iovance Biotherapetucis

Hej!

Startar här tråden om Iovance. Ämnar återkommande med ett sammanfattande inlägg senare.

Om det finns någon som kan något om bolaget, börja gärna skriv lite!

Med vänlig hälsning,
Lars

1 Like

Läste den också! Försökt luska lite i varför den är så shortad. Vet du något om det @Do2Do ?

Vet ikke.

Men ser det foreløpig er små studier og lang oppfølgingstid.

1 Like

Vad menar du med att det är lång uppföljningstid?

Bumpar denna. Kanske återkommer med ett längre inlägg.

Sammanfattningsvis finns det i min mening oerhört övertygande tecken på att huvudprodukten lifileucel fungerar.

Det är intressant att hålla denna aktie nu eftersom flera studier förväntas läsas av 2025.

Huvudsakliga risker jag ser:

• Kassan ska räcka till och med 2026. Hur får företaget in mer pengar när det behövs? Försäljningen av lifileucel kan med stor sannolikhet inte vara tillräckligt signifikant för att hålla företaget flytande då
  • Var kan man placera sig i terapilandskapet med lifileucel? Siktar man främst på 1L eller 2L+?
  • Hur stort kan genomslaget bli för en behandling som är bunden till lokalt tillverkningscenter, är extremt dyr och har en signifikant mortalitetsrisk och dålig biverkningsprofil?
  • Hur ser konkurrensen ut på respektive plats i terapilandskapet?
  • Om även andra delar min uppfattning om att det finns en obestridlig behandlingseffekt, varför har inga uppköpserbjudanden eller dylikt dykt upp?