Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

InterOil Exploration and Production (IOX)

Fint driv i aksjen siste dagene, 8 er her :+1:

1 Like

Kanskje på tide å selge her nå?

Er du tosset?? - NEJ ikke sælg nu.

Stark

Hehe jeg har bare noen få aksjer her. Så det er bare snakk om noen hundre kroner :slight_smile:

Får mye is for noen hundrelapper :+1:

1 Like

Jojo - men.

Vent lidt så kan du måske hæve nogle tusinde kroner.

Den stiger meget på rygter om fund.

Stark

Is er undervurdert det! :grin::+1:

1 Like

Ikke sant☺Det ble mange is. Hadde igjen 2600 aksjer solgt på 8.70 å kjøpt på 7.30

1 Like

Tillykke med gevinsten:smile_cat:

1 Like

Grattis, veit ikke hvor lenge eg blir

1 Like

Takk for det :slight_smile:Ble noen % hvertfall. Har aksjer i litt for mange selskaper nå så klarer ikke å få fulgt godt nok med. Derfor jeg solgte meg ut nå.

Vanskelig å vite når en skal selge seg ut av den her. Ved funn og som kanskje er drivverdig snakker vi jo om helt andre kurser. Men kan jo også gå andre veien. Mye som er usikkert

Stor usikerhet rundt cor 6 som eg er redd, får se litt hvordan utviklingen blir.

5 Likes

Hehe!

Bon appetit

Stark

1 Like

Slutt 8,66 og aksjen virker til å ha en forventing knyttet til oljeboring som pågår.
Msi fortsetter nettokjøp, selv om det ikke er store volumene, men i en aksje som Iox så er det vansklig å både kjøpe og selge volum uten og påvirke kursen i stor grad

Spennende tider, føler eg traff bunnen greit denne gang

Slutt 8,88 og 6 øre bak høyeste, ned i auksjonen.
Hyggelig reise i Iox, så er det de og time utgangen da :sunglasses:

Ja endnu en fin dag.

Jeg sælger selv ikke før resultatet af de tre første boringer på LLA47 - og så kan der blive ufattelig mange is - mums!

Stark

Eg ble sport i chatten igår om potensiel kursutvikling, eg svarte 12-15kr bør være innenfor, men potensialet er langt høyere, eg setter opp ett enkelt regnestykke:

Lla-47 har et potensial på 30millioner fat, det er det som blir brukt fra selskapet, men det sies også at det kan inneholde helt opp mot 100 millioner fat.
Vi bruker 30$
Vi bruker løfte kost på 43
Så bruker vi wti price på 51$, den er i skrivende stund 51,7

Da vil Iox sitte med en netto salgspris igjen med 8$

Då litt enkelt da :

30 millioner fat * 8 = 240 000 000$ som igjen gir i overkant av 1.9 milliarder med en dollar på 8,3
Interoil har utstedt 64,5milliinee aksjer
1,9 milliarder : 64,5 millioner aksjer gir : 30kr aksje aksje

Ett annet regnestykke :

Visst vi antar at lla-47 gir en dagsproduksjon på 25k fat pr dag, så gir det en fortjeneste på på ca 1,5 millioner for dagen, eller oppimot 40 millioner NOK PR mnd og 120 millioner i kvartalet som netto res, kun på lla47

Det viser igjen at om alt klaffer, så er det små peng å regne dersom cor-6 får verst tenkelig utfall, altså betale tilbake 22 millioner$
Dersom lla-47 ikke gir treff, så er alvorlig

Nå vet vi at partner i feltet, som påtar seg kost for drilling, skal ha tilbakebetalt gjennom produksjon, så det vil ta noen år, men Iox eiger 100 % av blokken, samtidig som dei siste brønnene enda ikke er finansiert.

Eg tror at dersom det blir funn og treff nå, så kommer iox til å selge seg ned i blokken, men da snakker vi for priser langt over dagens mcap

Kanskje litt enkelt, men det synliggjør verdier, så komme puli og altair verdiene på toppen igjen.

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=428290