Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Isofol Medical AB

Vært en flott uke her :dart: Håper det fortsetter!!

Isofol_Conf_call_4th_August_2022_-_Topline_results-1.pdf (269,0 KB)
Triste saker. Spørsmålet er om dette er totalt dødt.

1 Like

Bunnet idag på 0,53?

Uansett hvordan styret velger å forvalte “kassan” som var 280 mill ved utgangen av Q2, skal det svärt godt gjöres at de klarer å brenne särlig mer enn 100 mill kr för selskapet etter alle solemerker likvideres. Base case her er at styret tar den eneste rette beslutninger og avvikler så raskt det lar seg gjöre (med mindre det skulle dukke opp en beiler som ser verdi i det framförbare underskuddet, estimert til ca 1 mrd (men i realiteten med en slakteverdi kanskje på 10-15% av det igjen, som da evnt kommer i tillegg til “kassan”).

Hvor raskt kan de avvikle driften og kutte kostnader? Kikket litt på regnskapet i årets förste kvartaler og da brant de mye på sette opp en salgsorganisasjon i USA. Den er allerede i ferd med å avvikles . Den kliniske studien stoppes nå, men det vil pålöpe noen kostnader ut året til alle pasienter er over på standard of care på sine respektive sykehus. Personalkostnadene kan nok fra Q4 kuttes dramatisk. I sum skal vi si de brenner 45 millioner i Q3 og 25 millioner i Q4 . På 0,56 kroner har man svärt god nedsidebeskyttelse og relativt stor oppside ved base case(likvidering av selskapet) og evnt om man önsker å legge inn en sannsynligheten for corporate action (Se ovenfor).

Det er fristende å sette opp fölgende tabell å sammenlikne med mine tidligere favoritter, PCIB og Nano som er i nesten tilsvarende situasjon (lagt ned all klinisk utvikling):

Cash per Q2 Est burn H2 2022 Cash per 31.12.22 Per aksje Siste kurs P/B
PCIB 76 25 51 1,36 2,00 1,47
NANO 287 185* 102 0,63 1,59 2,51
ISOFOL 278 70 208 1,29 0,56 0,44

*selskapets egne tall, ref siste börsmelding.

1 Like

Flere som ser verdier i caset

Ikke undervurder sprengkraft i det innsidekjøpet der. Aksjen bombet til Steinalderen. Styremedlem kjøper for 300k. Styremedlemmet kan ikke handle på info som ikke er delt markedet, så det kommer ikke bud på selskapet i morgen, men styremedlemmet vet hvor landet ligger mtp videre plan. Kan jo tyde på at de går for en corporate løsning eller likvidasjon, mens langvarig segpining med å forske på et eller annet greier mens ledelsen sakte tømmer kassa virker mindre sannsynlig

Drister meg til en lite teknisk analyse, selv om det ikke på noen måte er noe jeg kan.

Ser ut til å ha brutt motstand rundt 0,62 og jobber med 0,68ish nå. Deretter er det en motstand på ca 0,83. Brytes den er det fritt leide opp mot 1- 1.20

Tar gjerne input fra dere som kan dette, @Sjakk @zappa66 mfl.

2 Likes

Synes du har strekene bra plassert jeg. Kjør på! Ser egentlig ut som en fin bunn du har prikket inn her. Ville tatt kappen og hoppet av ved første tegn på gap close. bare for å sikre gevinsten (nesten dobling om du tok 0,52 som jeg syntes det stod på chatten.

caveat emptor: Innsidekjøp var en trigger her, men jeg må være djevelens advokat der. En innsider kan ha andre insentiver enn aksjonærene. Type betalt av selskapet via bonus for å “signalisere” de riktige tingene. Og kan og ha interesse av videre ansettelses forhold hos en ny arbeidsgiver, som og kan være oppkjøper. Så i slike styrt avviklings spill som dette ville jeg lagt veldig lite vekt på insidere og heller hørt på outlooken i ferskeste presentasjoner og lest mellom linjene på hva som blir sagt om veien fremover, cashburn, avvikling osv…

  • ++TA good,
  • +fundamentala, no clue buyer beware, ser at cash er betraktelig mer enn aksjekurs så positivt
  • -penny stock, gjør psykologien til folk helt schizo, har oftest tapt penger på aksjer under krona
  • -styrt avvikling, gribbefest og antakelig tett nok mellom oss som skal ta et kort klipp
1 Like

mtp penny stock, slike kan jo fort gjøre noen kullkast. Og om det lager en flott hanke på koppen (som ikke er der ennå) så hadde det styrket setupen betraktelig. Ikke så lett å spå den, uten å ha “toppen” av koppen inne og se på hanken som formes. som den står nå ville jeg sagt at å få en hanke som ikke går under 0,60-0,62 hadde vært et ypperlig sted å kjøpe og sette stoplossen. Om den klarer å gå til 0,85 før korreksjon så kunne dagens close vært et ypperlig stop, der hanken ikke skal under. osv osv.

1 Like

Gode synspunkter både teknisk og ellers. Når det gjelder innsidekjöpet så
vektlegger dette ganske mye da det var et styremedlem. Slik situasjonen er sitter jo styret på hele nökkelen her. Som skrevet over, så står man jo i realiteten med tre muligheter;

  1. Forsöke å drive videre enten med halmstrået at det skal väre noe i dataene (selv om CEO sa i klartekst at deres produkt uansett ikke vil väre kommersielt interessant pga höyere kostnader). Dette alternativet skulle man tro ville väre noe som ville väre interesse hos de ansatte som sikkert har masse greier de kunne tenke seg å forske på. Men styret bör se helheten og aksjonärenes beste så jeg tviler på dette alternativet.

  2. Forsöke å selge brura til noen som kan ha bruk for det framförbare underskuddet .

  3. Legge ned og dele ut cash til aksjonärer.

Er på mange måte sistnevnte jeg satser på - og det mest realistiske. Har argumenter over for at det er mer enn nok cash til forsvare kurser iallfall 1,-

Dette er jo det fundamentale. Men som vi har sett med norske biotechaksjer, så kan aksjekursen gå mye på vakum også. Skal ikke mer enn at noen tradere finner aksjen interessant å leke seg i. Så langt tyder lite på mye tradere i aksjen. En omsetning på 3-4 mill er jo lite.

1 Like

joda, 3-4 miller omsetning er lite, men når det i tillegg er er farlig nær både topp10/20 og flaggegrenser, så er det ikke en trade jeg ville vært komfortabel med. er veldig lett å ende med å være markedet. om noe skal skje med en viss størrelse. Det må finnes en motpart for en slik posisjon. For å være litt frekk, ved å være på topp 20 så har du potensielt bare 19 større idioter enn deg selv.

Vi snakker vel neppe enkelt trades i den störrelsesorden, men at det totale volumet kommer opp i 2-sifret antall millioner kan jo skje relativt lett når interessen öker.

Poenget mitt var bare at en stigende trend som vi ser ut til å ha nå vil trigge interesse også fra traders. Som igjen öker volumet og så har du det gående.

PAS 11. nov etter Q3

Isofol Medical AB

Revising costs for Q4Following the Q3 report and earnings call, we have revised our costs for Q4 downward, and we now expect YE cash balance to be SEK 208m (178m). A cost reduction program has been implemented but based on notice periods, the cash balance may be slighlty higher or lower at YE. However, we reiterate our TP of SEK 1.1 and Hold recommendation. The share will continue to be volatile as the BoD investigates a way forward for the company.

Tidligere på 11. nov

Update - 11 Nov 2022

Isofol Medical AB - Still uncertainties about the next steps

The Q3 report from Isofol Medical (IM) included no new information. Results from the AGENT study have previously been presented, indicating no future clinical and commercial value of arfolitixorin. IM is winding down and terminating the AGENT study, which will require some resources in Q4 and early 2023. Otherwise, IM is implementing measures to reduce costs, including terminating employee contracts. A final study report is expected for Q4 2022. IM ended the quarter with SEK 234m in cash, in line with our forecast. We reiterate our Hold recommendation and TP of SEK 1.

Hva skjedde egentlig her i dag? Jeg tror som regel ikke at noen vet noe, men her må man jo bare begynne å lure når noen hadde det så travelt med å kjøre den opp på slutten?

(Takk til @Investor som gjorde meg oppmerksom på denne da den sto i under 60 øre for bare noen måneder siden!)

1 Like

På Discorden fortelles det om et initiativ fra noen som kaller seg “Isofols Venner”

1 Like

Styret/ledelsen vil avvikle og dele ut 0.75 Sek/aksje

Hva gjør “Isofols venner” nå?

https://isofolmedical.com/notice-convening-the-extraordinary-general-meeting-in-isofol-medical-ab-publ-13-february-2023/