Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Jinhui Shipping (JIN)

Starter en tråd om JINHUI SHIPPING (JIN.OL) siden en del har den i favoritt-listen eller i porteføljen sin :slight_smile:

Jinhui Shipping and Transportation Limited, an investment holding company, engages in ship owning and ship chartering activities. It provides ship management and agent services.

The company is also involved in property investment activities. As of December 31, 2016, it owned a fleet of 28 vessels.

The company operates in China, British Virgin Islands, Singapore, Denmark, Australia, Japan, Cyprus, South Korea, Switzerland, Germany, Norway, and internationally. The company was founded in 1987 and is based in Hamilton, Bermuda.

Jinhui Shipping and Transportation Limited is a subsidiary of Jinhui Holdings Company Limited.

La oss starte diskusjonen! @Aurum @Custus @tomten11 @rodroz @Arsenalet @Cookie89 @Bel68 @pdx

Er det noen som følger denne her ? Tok meg et lodd her igår , ser ut som den er på god vei oppover nå :slight_smile:

kjøpte litt, ser ut som et nytt rykk!

https://www.investtech.com/main/market.php?CompanyID=100133&freeAccess=1&product=241

1 Like

Tror Jinhui bør være en god investering nå frem mot 30 Nov når 3 q tallene blir lagt frem. Q2 betalte de utbytte for 1.gang på mange år,å det ryktes at det det er positive tall som legges frem og at det også kommer utbytte. Blir det samme “racet” som sist er det bare å fylle opp.
Kursen har vel blitt trykket hardere enn utviklingen skulle tilsi, men desto større sannsynlig med en hyggelig opptur frem mot Q3
Tror vi går en spennende tid i møte

Ratene opp. Teknisk Brudd opp. Ser håpefull ut.

1 Like

Stay away, bare å sjekke hidden fees… Finnes mye bedre alternativer om man ønsker å være eksponert mot tørrbulk. F eks GOGL.

3 Likes

? :slight_smile:

Skal ikke svare for hva AF mente med “hidden fees”; jeg kan tenke meg flere ting, men jeg har fulgt selskapet i veldig mange år, og det er et par brødrepar som skummer veldig mye av verdiskapningen i selskapet, og selskapet fremstår hverken som seriøse eller spesielt aksjonærvennlige for min del. Jeg eier Golden Ocean, som er et mye mer aksjonærvennlig og transparent selskap etter min mening.

3 Likes

Du må lese årsrapportene så vil du etterhvert se hvor pengene tar veien… Det er trist, men ikke unormalt i shipping.

Nå leser jeg ikke så mye Årsrapporter. Men mer opptatt av det tekniske. Nå ser både Jin og gogl Bra ut. Så takk for advarselen. jeg bytter kanskje til Gogl.

Det er noe av det, det taes også høye priser ved kontrahering.

Om noen ønsker å virkelig se syke ting, så er det bare å se på Navios og Dryships, der det kontraheres skip i hytt og gevær til mistenkelige dyre priser. Hør på dette:

Reder kjøper skip fra verft på egen bok og selger så kontrakten videre til rederiet der de selv er storaksjonær og sitter i styret, for priser som er 10-20 og en halv evighet over markedspris… Dette gjøres selv om selskapene handles med rabatt på underliggende verdi. Ethvert selskap som ikke ønsker å skru aksjonærene hadde kjøpt tilbake aksjer.

Mye av det som skjer i mange av disse selskapene er helt gale-mathias, og ren mishandling av mange intet anene aksjonærer… (Noen er nok ganske klar over det).

Tanker om markedsverdi kontra gogl? Jin 1 mrd, gogl 8 mrd.

Gogl er vel et større selskap enn Jin. Men frisk er Jin nå… Anyway. ligger på kjøp på gogl 56.85 Men jeg tror Jin kan gå mye framover selv om de ikke har så godt rykte,

1 Like

2020 ANNUAL GENERAL MEETING

Financial calendar

UPDATE IN RELATION TO THE CO-INVESTMENT IN PROPERTY

FIRST QUARTER REPORT FOR THE QUARTER ENDED 31 MARCH 2020

CONFERENCE CALL - 29 MAY 2020