Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

JS Security

Nei, ikke enda…

Hørte gjennom i natt og tror jo det KAN vokse bra ift dagens MCAP…

Det nevnes blant annet at om noen prøver å få tak i filene må de komme til f eks 10000 servere samtidig og at de har funksjoner for å oppdage om noen aktivt forsøker å søke opp alle delene av en fil og dermed la de laste ned falske versjoner i stedet. Det forklares hvordan de kan oppdage om filer har blitt manipulert og ha god sporing ved bruk av blokk kjede. De mener også de kan tilby meget bra båndbredde når det er tilstrekkelig antall “seeders” ift “leechers”.

Når de snakker om de store konkurrentene som Google drive, dropbox osv, så blir det sagt at selv om disse er veldig sikre tjenester (med brannmurer med mer) så lagrer de fortsatt alt på sentraliserte servere. De store konkurrentene vil også heller videreutvikle eget system enn å få 30 000 ansatte til å fokusere på noe nytt. Så de tror at de kan opparbeide seg uforstyrret i gjerne 4-5 år, og at dersom de store etter hvert velger å gå over til denne type løsning, så vil de gjøre det gjennom oppkjøp.

Det er også interessant med den cloud act regelen i USA, da myndigheter kan kreve innsyn i filer, som i podcast kalles “lovlig hack” (om jeg husker riktig, hørte podcast litt sent i går/natt). Spesielt advokat byråer velger derfor bort slike tjenester, da de ikke kan opprettholde integritet overfor kunder.

Det snakkes også om at alle andre filtjenester skriver om opplysninger til tredjepart i sine vilkår, noe som JS Security går helt bort fra. JS Security skal ikke ha innsyn i kunders filer, og sier at kunder skal ikke kunne stole på JS Security som ett firma, men de skal kunne stole på systemet til JS Security.

Veldig spennende å høre om samtaler med representanter fra Riksdagen ifm et cyber security center som skal opprettes (rundt 15-16 minutter inn i podcast), og JS Security har inntrykk av at de hadde godt inntrykk og var veldig imponerte over “teknikken” og hadde sagt noe sånt som at “det er akkurat det de trenger”. Kort oppsummert gikk samtalene “bra” og de håper å få deltatt videre, uten at visste for mye enda.

Det ble også kort nevnt noe om at de jobber med mikroprodukter, som eksempel ble det sagt wallets eller digitale pass, uten at han kunne si noe mer konkret.

Det var det jeg kom på i farten… hør gjerne gjennom selv og fyll inn mer eller korriger meg :wink:

1 Like

En ting jeg kom på, Christopher sa mot slutten av podcast at mange sier at det virker altfor komplekst å bruke når de presenterer systemet sitt, men at de da svarer at man ikke ser noe som helst av all oppdeling, kryptering, verifikasjon osv som skjer i bakgrunnen. Så han mente det var like bruker vennlig som alle andre filtjenester og at det er en no-brainer å bytte.

Vanvittig volum i aksjen i dag, ~10% av ALLE aksjer i selskapet!

Wow utrolig, grattis om du allerede var inne!
Som jeg nevnte tidligere her så er helt klart potensialet enormt for blockhain og lagring/sikkerhet, noe de store selskapene også jobber med.

Uheldigvis kan man ikke handle denne via DNB annet en via megler (skal ta et lite lodd hvis/når podcast hypen dør).

Argumentet med konkurrentene blir litt tynt spørs du meg.
Skeptisk til den unge ledelsen samt kun 9 employees på LinkedIn.
Alle seriøse selskaper driver med R&D - og disse selskapene har 1.000.000 X ressurser og ansatte til å jobbe med tilsvarende next gen storage/sikkerhets løsninger.

20 dager til rapport, 82 MSEK verdi på 13 i kurs. Sprekt med inntekter på 400.000 I forrige kvartal.

"#### JS SECURITY: RÖRELSERESULTAT -0,2 MLN KR 1 KV

STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) JS Security Technologies Group, som tillhandahåller blockkedjebaserad cybersäkerhet, redovisar totala intäkter om 0,4 miljoner kronor för det första kvartalet 2021. Bolaget hade ingen nettoomsättning under perioden utan intäkterna bestod av aktiverat arbete för egen räkning.

Rörelseresultatet var -0,2 miljoner kronor."

Takk! Er bare inne med litt på TO1 opsjoner foreløpig, som har gitt mer avkastning enn selve aksjen, men da også gått inn med langt mindre midler.

Er også usikker hvor lenge hype varer eller om jeg skal realisere… Prises jo nå inn forventninger til samarbeid med riksdagen…og burde uansett være fornøyd med 200% avkastning :sunglasses:

Hehe - vanskelig å si. 200% er vel ingenting å skamme seg over å hente hjem. :wink:
Skal selv holde et øye med denne - kjøpte 4 aksjer.

Hvordan reagerte kursen etter forrige resultat? Forventes fyrverkeri ved neste presentasjon?

Hvordan er freefloat? Kan aksjen lett manipuleres?
Svenskene er vel fabelaktive når det kommer til pump & dump av visse aksjer.

TO1 gikk visst i dass igjen hvertfall… You snooze you lose

De er vel veldig nylig notert, så lite historikk å hente her…

Forventer egentlig ingen endring og tok bare noen lodd på TO1 opsjoner i tilfelle de skulle få noen kontrakter ila høsten eller til våren igjen… Hadde aldri forventet en så kjapp økning…

Den hoppet jo 25% en gang tidligere for så å falle fort tilbake, så kan godt være den faller lett tilbake nå også… Men temmelig ekstreme volum i dag, så må jo være mange som har oppdaget denne, som kanskje kan dempe fallet noe hvertfall…

Nå er jeg ganske negativ her. Men jeg tror dette feiler greatly.

Blokkjede er ikke laget for dette, de vil aldri klare fornuftig skala eller pris.

Lov å være skeptisk, og du kan nok MYE mer om teknikken enn meg…

Er selv usikker og var på nippet til å selge opsjoner på 2,5 i dag, men ble for nysgjerrig på hvor langt den kunne gå når aksje var over 13.

Planen var også uansett å se an utover høst og vår hvordan det går, er ikke store summen jeg risikerer her uansett.

Fullførte akkurat The BItcoin standard. Den tar opp hvor lite blokkjede kan brukes til utover valuta og hvorfor. Anbefalt lesning. Aksjen kan jo gå bra på hype men tror ikke de klarer produkt.

Prisene på God lagring er så sinsykt lav nå.

Første gang jeg testet bitcoin for noen år siden og det tok en halvtime før det kom over fra coinbase til wallet tenkte jeg det var bare tull og la det bort… Så rimelig skeptisk på å hente litt større data enn en lusen transaksjon over blokk kjede…men synes likevel det er et spennende konsept og ser det litt an.

Takk for bok tips btw! Kanskje lese den etter Flash boys

Flash boys er bra. Leste den når den kom. Du kan legge til Flashcrash på listen også. Den er relatert til flashboys.

1 Like

Sendte en kort henvendelse til Christopher om no estimater på skala osv, får se om det dukker opp noe svar…

Men, NFT bruker vel også blokk kjede og det er jo litt størrelse på filene da det er bilder osv?

Har dere noe troen på mikroproduktene de jobber med kan slå bedre an? Eksemplene var bare wallets og digitale pass, men han sa han ikke kunne si mer om mikroproduktene de jobber med…

Raser nedover her igjen :rofl:

1 Like