Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kahoot! (KAHOT)

Vet du at de har kjøpt i markedet? Det vil jo vanligvis måtte flagges eller være synlig i ordreboken på at de skulle ligge med store ordre :man_shrugging:

Spørs hvem som kjøper. Så lenge det er en som har gitt aksept vil det jo gå opp.
Ikke alle som har sagt ja er over varslingsgrensen :wink:

Hva skjer med Hanoa om budet strander? Må han gå?

Da tror jeg faktisk at han er ferdig ja. Men tror ikke det skjer, hvis ikke de får 90% så tror jeg de får over 2/3 og vil da kjøpe 2/3 og sakte men sikkert erverve de aksjene de mangler opp til 90%. Tror det er mulig å gjøre det sånn.

UPDATE ON REGULATORY APPROVALS OF THE RECOMMENDED VOLUNTARY BEST AND FINAL CASH OFFER ON ALL SHARES IN KAHOOT! BY KANGAROO BIDCO

Denne phrasingen ser like dumt ut hver gang, og de spammer den om og om igjen…
Skal bli så godt å få dette offeret vekk.

Er såpass lite imponert at jeg har solgt meg helt ut.

Rakk å putte litt i PGS. :+1:

1 Like

Sliter stadig med å se på Kahoot som noe annet enn et stort luftslott.
For meg virker det helt diffust at selskapet skal klare å oppnå en slik inntjening som er priset inn.
Når det finnes så mye gratis læring på internett, hvorfor skal folk betale for Kahoot sine tjenester?
Ett motargument kan være at så lenge man har brukerbasen, så kan man alltids finne en måte å realisere inntjening på, en gang i fremtiden.
Nå har jo selskapet klart å øke inntjeningen sin kraftig de siste kvartalene, men jeg er skeptisk til hvor mye mer det er å gå på før denne veksten tar slutt.
Bruker selv quiz-appen fra tid til annen i jobb sammenheng, og ser definitivt nytteverdi i den. Men hvor mye inntjenning går det an å skape på denne?
Og hvor høyt kan de egentlig prise en tjeneste som sådan, uten at det dukker opp en konkurrent som er villig til å gjøre det billigere/gratis? Har noe begrenset IT-kunnskaper, men ut fra min oppfatning med dagens teknologi, så hadde det vært rimelig enkelt å lage en rip-off av quiz-appen.
Har enda ikke prøvd noen av de andre lærings-appene, men er skeptisk til at det skal være enda mer penger å hente fra disse.

Hvis jeg skal prøve å tale mot min egen sak, så må det være at det finnes integreringspotensiale for andre internett-selskaper, som allerede har en robust inntjening.
Tenker da selskaper i retning Meta, Alphabet, X, Microsoft etc…

Dette blir selvsagt noe konspiratorisk, men jeg lar likevel tanken gå:
Kan det tenke seg at GS tenker å gjøre en god gammeldags flipp? Kjøpe objektet for å så selge det videre til FANG (el. lignende)?

Tar gjerne i mot innspill.

Hørtes ikke ut som du har satt deg inn i tjenesten helt.
Kahoot er ikke bare den spørreleken du har vært med på en gang på jobbfest.

Er veldig rolig på denne på lang sikt

1 Like

Det stemmer, til en viss grad. Noe som jeg òg har poengtert i tidligere poster.
Kan du være grei å peke meg i riktig retning evt.? AFAIK så får ikke jeg som privatperson tilgang til applikasjonene de har som er rettet mot skoler, så jeg har lite til ingen grunnlag til å kunne vurdere de.
Kanskje det finnes mer utdypende informasjon om disse som jeg ikke har funnet? Synes selskappresentasjonene generelt er litt rotete og ganske flashy/full av buzzwords.

For å få oversikt over funksjoner allerede i dag kan det være en ide å se på “how it works” seksjonene de har på sine sider (Kahoot! for schools: how it works | Feature overview f.eks) eventuelt uavhengige reviews av tjenestene.

Mye av det som også skaper verdi er at det enkelt kan kombineres med andre tjenester (f.eks at det allerede eksisterer I TEAMS, istedenfor utenfor. Dersom du eller andre som leser jobber i en organisasjon i 2023 som har en viss størrelse vet du at det er mange sikkerhetskrav som stopper bruk av tilfeldige apper eller kopier og krever at det opererer innen gitte, definerte rammer. Tilsvarende er tilfelle i mange skolevesen. Det skapes inngangsbarrierer for konkurrenter på alle slike plattformer og det er tungt og vanskelig å snu.

Alt jeg kan se er en keiser uten klær, men man ser jo gjerne det man vil se.
De har noen klare fordeler, f.eks. (som du nevner) at de er “stuerene” nok til å kunne bli brukt ved instutisjoner som ikke lar hvem som helst holde på.
Men fortsatt så synes jeg at de klart mangler et produkt som kan rettferdiggjøre å betale slike abonnomentsavgifter, som skal være verdidriveren deres på sikt (med forbehold om at det kan være applikasjoner/funksjoner som jeg har oversett, men alt ser ut til å basere seg på den grunnleggende quiz-appen).
Jeg har god forståelse for at styret anbefaler budet.

Så kan det hende jeg tar dundrende feil (skal ikke påstå at jeg innehar noen kvaliteter som gjør meg særlig kvalifisert til å vurdere et case som dette), og at Kahoot blir like normalt som office-pakken. Ingenting hadde vært kulere enn det :slight_smile:

SISTE OG ENDELIGE FORLENGELSE AV TILBUDSPERIODEN FOR DET ANBEFALTE FRIVILLIGE BESTE OG ENDELIGE KONTANTTILBUDET PÅ NOK 35 PER AKSJE I KAHOOT! ASA

Extension of acceptance period – approval

Siste og endelige forlengelse av siste og beste tilbud av de beste budgivere.

For en farse.

3 Likes

UPDATE ON ACCEPTANCES OF THE RECOMMENDED VOLUNTARY BEST AND FINAL CASH OFFER OF NOK 35 PER SHARE IN KAHOOT! ASA

Virker jo som at dem kjøper opp mer og mer selv mens de forlenger fristen gang på gang. Og prøver å presse ut de som har sagt nei.

Pfft
Så dramatiske folk var da…
De kan ikke tvinge noen til å selge disse aksjene. Dette er egentlig perfekt. Ny stor eier med penger som ønsker å utvikle selskapet, og de kan IKKE tvinge deg til å selge.
Sitt og vent. Dette blir det penger av.

1 Like

Kom over denne artikkelen på Shifter nå just;

Har ikke noe tidligere bekjentskap til selskapet, og jeg har kun gjort en overfladisk undersøkelse av produktet deres, men synes det ser lovende ut.
Jeg har generell tro på at EdTech kan være en stor brikke for fremtidens utdanningsløp, men forstår enda ikke hvilket produkt Kahoot har, som gjør inntjeningsforventningene så høye.

Annerkjenner at det ikke blir en “perfekt sammenligning” med Kahoot, men det er ganske nærme.

I fare for å fremstå arrogant, men jeg lurer enda på:
Hva er det som gjør produktet til Kahoot så bra og unikt, hvilke fortrinn har de på spill som f.eks. Numetry?

Har jeg missforstått caset totalt? Er det vesentlige detaljer jeg ignorant overser?
Mulig jeg må få det inn med teskje, for jeg finner ikke ut av det.

1 Like

KANGAROO BIDCO FRAFALLER VILKÅRET OM MINSTE AKSEPTGRAD FOR DET ANBEFALTE FRIVILLIGE BESTE OG ENDELIGE KONTANTTILBUDET PÅ ALLE AKSJENE I KAHOOT! ASA