Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kahoot! (KAHOT)

Oi da

Hva vil dette si?

Ikke en god posisjon å være i for restrerende 30% iallefall. Kan vel tas av børs med 67% av stemmene.

Må vel ha 90% for å tvangsinnløse?

Betyr at det kommer til å gå igjennom, kravet om 90% er ikke gjeldende lenger. Well played av Wall Street kjempen

Jepp, men min oppfatning er at det kan tas av børs med 67%.

Å være aksjonær i et selskap utenfor børs er jo ikke for alle.

1 Like

Det var som ventet. De kom seg over 67% andel og er strålende fornøyd med det. Da styrer de generalforsamlingen med 2/3 og kan trumfe igjennom alle beslutninger - inkl. mulig denotering av aksjene på OSE. Min. aksjonærene får da ingen handelsplatform å selge aksjene sine på.

1 Like

Det er i såfall sykt. De har fått kloa i diamanten rett og slett. Der styret sitter og anbefaler budet de selv er involvert i.

Hele prosessen har stinka.

De største aksjonærene sitter i styret. Slik er det jo. Makta rår. Helt ordinær kommersiell prosess dette. Hvis du mener verdiene er større så får du samle et konsortium og legge inn et høyere bud.

Tenker også det er en finger til markedet som har priset aksjen litt for lavt de siste par årene.

Blir vel fall i dagene som kommer. Og budgiver kommer sikkert til å kjøpe en del aksjer over børs.

1 Like

Er det vanlig at CEO byr på eget selskap og anbefaler øvrige aksjonærer å godta budet? Aldri sett før jeg i hvertfall.

1 Like

Altså, alt er åpent og offentlig. 70% av aksjonærene har valgt å selge frivillig. Så da call’er ny eier shots’a i generalforsamlingen.

Så lenge jeg ikke trenger å selge mine aksjer (tvangsinnløst) så er jeg happy. Enten selskapet blir eller trekkes fra børs. Er langsiktig og de vil nok evt noteres på nytt og da over dammen

2 Likes

Jeg tenker mange vil selge over børs nå når de er over 67% - og de ligger sikkert med kjøpsordre inne hele veien til 90,1%. Så jeg tipper det går mot tvangsinnløsning.

1 Like

Bare å sitte, dette var omtrent det beste som kunne skje når de først fikk over 67%. De er rett over og laaaangt unna å kreve noe som helst.

UPDATE ON REGULATORY APPROVALS OF THE RECOMMENDED VOLUNTARY BEST AND FINAL CASH OFFER ON ALL SHARES IN KAHOOT! BY KANGAROO BIDCO

OPPDATERING OM REGULATORISKE GODKJENNELSER AV DET ANBEFALTE FRIVILLIGE BESTE OG ENDELIGE TILBUDET PÅ ALLE AKSJENE I KAHOOT! AV KANGAROO BIDCO

Orker ærlig talt ikke researche alle krumspringene til Kahoot lenger. Er konsensus at det går mot tvangsløsning på 35? Så liten/ingen risiko i å sitte inntil da?

SISTE PÅMINNELSE OM UTLØP AV TILBUDSPERIODEN FOR DET ANBEFALTE FRIVILLIGE BESTE OG ENDELIGE KONTATTILBUDET PÅ NOK 35 PER AKSJE I KAHOOT! ASA

Ingen tvangsløsning. Det kan de ikke kreve på kun 67%.
Du kan sitte helt fint :slight_smile: