Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kahoot! (KAHOT)

Tvangsinnløsning krever 90%. Men med 67% kan de ta selskapet av børs. Men ikke tvinge deg til å selge aksjene.

Ok, men er det ikke en stor ulempe å sitte med aksjer for et selskap som ikke er på børs, både med tanke på pirssetting/info om selskapet og å få solgt aksjene?

Jo. Jeg ville ikke ha kjempet mot overmakten. Men tatt tilbudet på 35.

1 Like

Nei, det vil jeg ikke si.
Ikke noe mer enn å eie i et annet stort selskap. Du har ikke så mye du skulle ha sagt i statoil eller orkla heller.

Ville absolutt ikke anbefalt å ta 35.

Helt enig. Jeg selger absolutt ikke mine aksjer. For meg har det ikke noe å si om de blir på børs eller ikke heller, ønsker å være med på ferden videre og har tro på kahoot.

Jeg tenker det kan være skummelt å bli med videre. Forsåvidt riktig at en enkelt aksjonær ikke har noen stemme i Orkla, men det har småaksjonærer som gruppe. I K er det nå for få småaksjonærer til at de vil bli hørt. Med litt kynisme (som dette markedet er) så kan styret i K beslutte å gjøre en rettet emisjon akkurat passe utvannende til at de sitter på 90%. Så Vipps sitter dere låst til noe rundt emi.kurs som i teorien kan være så lavt de tør. Budet har gått ut, og dere får ikke lenger 35,-. Det er noen mekanismer her som skal beskytte dere fra slike tilfeller, men ofte og til slutt får selsk/styret det som de vil.
Emisjoner antar jeg det vil bli uansett for å vokse.
Jeg ville tenkt meg om, og er selv ute for lenge siden.

2 Likes

Jeg gikk ut i dag. Har ikke lyst å sitte i et selskap som ikke er på børs.

Aksjer generelt kan være skummelt;) 35 kr er nok en definitivt bunn nå etterhvert. Ja, de kan vanne ut osv, noe jeg tror de absolutt ikke kommer til å gjøre da dette ikke er i deres favør heller. De vil nå bli største eier med ca 70% og jobbe for vekst videre. Jeg holder en knapp på restrukturering og at de sikter mot en notering over dammen (der selskapet egentlig hører hjemme). Velger derfor å ha tålmodighet så får tiden vise hva som var smart eller ikke.

KANGAROO BIDCO ANNOUNCES PRELIMINARY RESULT OF THE RECOMMENDED VOLUNTARY BEST AND FINAL CASH OFFER ON ALL SHARES IN KAHOOT! ASA

KANGAROO BIDCO ANNONSERER FORELØPIG RESULTAT AV DET ANBEFALTE FRIVILLIGE BESTE OG ENDELIGE KONTANTTILBUDET PÅ ALLE AKSJENE I KAHOOT! ASA

SETTLEMENT NOTIFICATION BY KANGAROO BIDCO FOR THE RECOMMENDED VOLUNTARY BEST AND FINAL CASH OFFER ON ALL SHARES IN KAHOOT! ASA

OPPGJØRSNOTIS FRA KANGAROO BIDCO FOR DET ANBEFALTE FRIVILLIGE BESTE OG ENDELIGE TILBUDET PÅ ALLE AKSJENE I KAHOOT! ASA

Det jeg leser her er at de kommer til å komme med et nytt bud for å komme over 90 prosent av aksjene. Siden 20 prosent har valgt å ikke selge til 35 kroner kommer nok det nye budet til å være høyere.

Du ser de kontrollerer prisen akkurat nå også
Åpenbart de som både har kjøp på 34.5 og mesteparten av “selg” på et par øre over.

Bare å sitte rolig i båten her, litt irriterende at noen store solgte fra 66 til 80%, men absolutt ingen vits i å selge nå

De er vel pliktige til å komme med et tilbud til resterende aksjeeiere. Budet blir på 35 kr .

Om de virkelig ønsker å skvise ut de resterende aksjonærene er det bare å gjennomføre en rettet emisjon om en 6 måneders tid slik at de kommer over 90%, for så å tvagsinnløse resten av aksjonærene

Tja, tenker de kommer til å forsøke å kjøpe noen prosent en stund til.
Nå som denne perioden er over er det fri bane for andre aktører til å calle denne bløffen og kjøpe de aksjene de leker med for å holde prisen der

Min tanker er at budet er det eneste som holder den over 34kr, lå jo langt under før budet kom og regnskapet tilser ikke noe som bør løfte den mer heller.

for noe tull, da hadde de jo bare latt den synke ned og så kjøpt til en lavere pris…

Goldman Sachs Group, Inc. Disclosure in KAHOOT! ASA

MELDING OM PASSERING AV TERSKEL FOR PLIKTIG TILBUD I KAHOOT! ASA