Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kahoot! (KAHOT)

Blir spennende å se fremover. Kahoot er nå på topp (indeksert) på google trends siste 5 år, noe som sier at interessen er større enn noengang. Hvorvidt det betyr ekstra abonnenter vites ikke.

Forrige torsdag var App’en topp 10 i utdanningskategorien i 64 land for AppStore Iphone. Det er ca 190 land total i verden… Kahoot er på topp 100 i 139 land!
#1 ranking i 4 land, og topp 50 i hele 40 land.
De er på topplistene i befolkningsrike land som Hong Kong, Australia, USA, Frankrike, Mexico, og India.

Med den defensive guidingen for Q3 (likt som Q2), så skal det nok ikke veldig mye til for at Kahoot overrasker positivt når Q3 annonseres!

5 Likes

Blir mer og mer bullish for å bare sitte over tid her.
Hadde egentlig planlagt å gå ut på hype for Q3, men begynner å se tegn nå på at dette kan være interessant nok til å bli kjøpt opp før Q1 2021 så vurderer å bare sitte til budet kommer.

Hva anser du som et realistisk prisestimat per aksje for oppkjøp da?

Kahoot! AS’s Publisher Summary

Total Kahoot! AS mobile app revenue in August 2020 was $100k, including $100k for iOS apps and $30k for Android apps. Total mobile app downloads for Kahoot! AS was 2m, including 900k iOS app downloads and 1m Android app downloads. Kahoot! AS has a total of 4 apps, including 2 iOS apps, and 2 Android apps. Their top grossing app last month was Kahoot! Play and their most downloaded app was Kahoot! Play.

2 Likes

Tror ikke man skal legge så mye vekt på det der, eller er jeg på villspor? App’en er jo gratis, og såvidt jeg vet er det ikke en app der man betaler for ekstra tjenester i selve app’en. Pengene genereres fra abonnenter som jeg antar ikke har noe med dette å gjøre?

Likevel, nedlastningstall er interessant. 2mill til, i tillegg til alle som er på Kahoot fra før er meget bra.

For øvrig slo børsmeldingen idag til som ventet, enorm vekst i abonnenter (relativt sett)!

1 Like

https://finansavisen.no/nyheter/digital/2020/09/15/7567056/kahoot-har-doblet-antall-betalte-abonnement

1 Like

Veldig god ekstra info spør du meg.
Disney, appvekst, levere over forventninger, hold hardt på aksjene!

Aksjene har nettop steget en del, og til nesten ATH, jeg synes heller det er et godt tidspunkt å ta litt profitt.

Aksjen har blitt holdt kunstig nede av aggressiv prisaksjon i flere uker før denne Q3-rapporten.
Dagens info + Disney og app burde bety ny ATH og pushing av 50 innen 14 dager.

Selg om du vil :slight_smile:

Alla gör som man vill men här tänker jag sitta stilla upp till 100 … fantastisk spännande sällskap :blush::rocket:

1 Like

Vi vil øke kursmålet på bakgrunn av denne sterke resultatoppdateringen. Potensielle katalysatorer inkluderer forlengede eller nye partnerskap, nyheter knyttet til sterkere enn ventet etterspørsel etter Kahoots! nye produktlanseringer samt notering på hovedlisten på Oslo Børs i første kvartal 2021", skriver Arctic Securities i en oppdatering. Meglerhuset skriver videre at Kahoot! er deres toppvalg innen teknologisektoren på Oslo Børs. Før justeringen har Arctic et kursmål på 60 kroner pr aksje.

1 Like
2 Likes

±sak kan du gi en kort oppsummering? Sier hun noe om ny kursanbefaling, f.eks?

Kommer oppdatert kursmål, åpenbart høyere, men rapporten må utgis før hun kan fortelle hva det blir pga. compliance regler.

Veksten i inntekter og brukere slo hennes forventninger.

1 Like

Trondsen er flink og tørr å være fremoverlent i de casene hun virkelig liker, så hun er det verdt å følge med på. :+1:

1 Like

Enig👍

1 Like

Vært her en stund, men nå ser det ut som folket endelig forstår potensialet til Kahoot! her. Fremdeles tidlig inngang imho.

Ekspanderer med oppkjøp av fungerende tjeneste fra Actimo :ok_hand::clinking_glasses:

Stemning.

Arctic øker kursmålet fra 60 til 64 i dag også :slight_smile:

2 Likes

:open_umbrella:
Sterk avslutning på dagen

2 Likes