Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kahoot! (KAHOT)

Denne sammen med det meste blir styrt av makro, så blir det fall i markedet vil kahoot også bli dratt med ned :slight_smile:

Det er vel grunn til noe bekymring når Haudemann har 2.2 mrd inne og bare har gitt rundt 3.-/aksje etter hva folk skriver?

Fikk du ikke blir med på denne reisen, siden du falmer rundt i blinde og leter etter “bekymringer”?

Og nei, jeg har ikke aksjer her selv :slight_smile:

2 Likes

Virker som han har solgt seg ut / ikke kjøpt seg inn ja.
Slitsomt når FA-forum’ere kommer over hit

Edit: For andre som misliker haussere/neggere og heller vil ha en diskusjon så er det deilige med tekinvestor at du kan klikke deg inn på en bruker og hide dem i 4 måneder :smiley:

Hva er det du 'falmer ’ etter da? :grinning:
Er du bare ute etter å kverulere eller er du interessert i noe angående aksjen?

Slitsomt med fakta ja :grinning:
Men jeg skal ikke plage deg med det hvis du ikke liker det

Søkt rundt litt og sett på selskap som kunne vært interessante.

https://quizlet.com/mission

Skulle ikke overraske meg om noe sånt kunne vært neste oppkjøp.
Mange brukere, etablert plattform, burde linke fint inn i academy.

Håper alle stemmer for økt printemulighet :slight_smile:

Denne aksjen har fått litt juling den siste uken, noen som vet om det finnes et godt svar på hvorfor? Pressemeldingen er ikke negativ i mine øyne, om jeg tolker riktig. De ber vel kun om en fullmakt til å frigjøre mer kapital?

Vel, pressemeldingen er årsaken.
Kan også være større aktører som utnytter den muligheten til å kjøre ned kursen for å kjøpe seg ytterligere opp, men tipper majoriteten av fallet er fordi OSEBX ikke liker engang lukten av en emisjon :stuck_out_tongue:

En vekstemisjon er ikke positiv før den er gjennomført? Enn så lenge er det liten grunn til å kjøpe aksjen før antall aksjer er økt.

Slik så han potensialet i Kahoot! og ble styrtrik

Han var første eksterne aksjonær, nå adm. direktør i Kahoot! Det lille, norske selskapet har fått innpass hos nesten alle verdensledende selskaper og universiteter på kloden, og Eilert Hanoa har tatt steget inn på listen over Norges 400 rikeste.

Hilde Oreld

20:14 - 25. sep.

Quiz: Selskap, hvor aksjen har steget med rundt 100 prosent hittil i år, med over 1,25 milliarder brukere. 97 prosent av selskapene på Fortune 500-listen er blant dem. Det er også halvparten av alle lærere i amerikanske skoler, samt de aller fleste av verdens største universiteter. Og brukerne, som til sammen har laget mer enn 100 millioner oppgaver på plattformen, finner vi fordelt over 200 land. Selskapet prises nå til i overkant av 17 milliarder kroner. På aksjonærlisten finner vi både Microsoft og Disney. Hvilket selskap tenker vi på?

Eilert Giertsen Hanoa

Alder : 50 år.

Sivilstand : Gift med Sidsel, tre gutter.

Vil tro nedgangen først og fremst skyldes den generelle nedgangen i USA, spesielt innafor teknologi-/vekstaksjer, som jo nettopp er den kategorien Kahoot tilhører. Markedet er ikke akkurat veldig bullish nå, og det ville være rart om ikke det påvirka Kahoot også.

Ny trading update i morgen.
Regner med det er gode nyheter siden det uansett bare er 2-3 uker til neste kvartalspresentasjon.

De gir alltid trading update i starten av kvartalen, også kommer selve Q-presentasjon senere. Så ikke legg noe spesielt i dette.

Var en trading update for 14 dager siden ca.
Er vel sjeldent de gir to av dem med så korte mellomrom?

Det stemmer, men den for 14 dager siden var for å oppdatere markedet siden det har gått ekseposjonelt bra. Hvis det er store avvik fra guidingen til selskapet og estimater fra analytikere, vil det være naturlig å gi en update slik de gjorde. Trading update imorra er den vanlige som kommer hvert Q, om den er enda bedre enn update’n for 14 dager siden vil tiden vise. Men at de har update imorra i seg selv bør man ikke legge noe vekt på.

1 Like

Har du link til kilde?

newsweb.oslobors.no søk opp kahoot

1 Like

https://kahoot.com/investor/?filter=reports-and-presentations

Ser for meg ut som det typisk er “trading update” ca 1,5 mnd før kvartalsrapportering.
Den het det samme da den kom for Q2 som den gjorde for Q3.

Hyggelig bevegelse i dag; skal vi endelig få se 50-tallet!