Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kahoot! (KAHOT)

Absolutt ikke. Du har kommet deg inn i god tid👌🏻

Skulle nok jaktet de bonusaksjene tidligere i år allikevel😂

Det var billigere for et år siden, da du syntes at aksjen var dyr…

1 Like

Den var dyr. Mye har overrasket på oppsiden siden den gang:)

1 Like

Samtidig har utviklingen vært enorm de siste månedene. All honnør til Kahoot.

Skal vi gjette NOK 100 før nyttår og dobling i 2021 da? :heart_eyes:

1 Like

solgte meg ut på 41,10 :roll_eyes: :grimacing: angrer jeg ja.

Solgte meg ut på 40.50 med 150% gevinst. Ble litt happy når den falt til 34 rett etter. Vurderte å gå in igjen ved 42 men tenkte jeg skulle vente til den falt . Angrer her og xD

Så kom softbank. Og de har klart å knekke inntjeningsgåten, så da er mye risiko ute.

Og en plass måtte jeg jo putte rec gevinsten.

2 Likes

Er vel bare å kjøpe seg inn igjen. Her er det mye oppside​:+1::grinning:

Har kjøpt og solgt sikkert 4-5 ganger siste 6 mnd. Ikke alltid truffet hverken topp eller bunn, men solid gevinst har det blitt.

Inne nå også, håper på dobling før nyttår :smiley:

1 Like

Du mente Kahoot var overpriset på 7 mrd, men kjøper på 23 mrd. Klart å knekke inntjeningsgåten. Hva mener du med dette? For dette var ikke en gåte for de som hadde satt seg inn i Kahoot på 7 mrd :wink:

1 Like

Alle selskaper som driver en gratistjeneste så er det store spørsmålet, klarer de å konvertere til betalende brukere. Det viser kahoot at de nå mestrer, som nok også er grunnen til at Softbank hopper på. Da er risken lavere og det er verdt å ta et lodd.

2 Likes

Dagens “traderange” er 63-64. Blokkene er satt, ser dere i morgen :stuck_out_tongue:

Har hørt hvisking om et mulig oppkjøp av Duolingo.

Kjapt googlesøk soer duolingo tjente ca like mye i 2018 som kahoot vil i 2020.

Kan vel bli lovlig dyrt?

evt et rykte man ikke skal tro eller bry seg om.

Ikke vits å prøve å pumpe prisen på den måten :joy:

Dulingo er ikke like godt integrerte i skolesystemet verden over som kahoot er. Dessuten er de bare innenfor språk. Kahoot sitt potensiale er uendelig. De kan undervise i alt fra matteregler, til språk og anatomi. Finnes ingen grenser. Et selskap med slik vekst kahoot har hatt, uansett hva de tilbyr, er verdt milliarder. I tillegg er det merkevaren som er priset inn, ikke selskapets inntjening.

Hvordan tror dere det påvirker kursen når selskapet blir tatt opp til hovedlista på Oslo børs? Flere fond som kan ta de opp også?

Notering på hovedindexen er en god driver. Kursen vil nok trolig gå opp både før og etter notering.