Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kahoot! (KAHOT)

Testet Kahoots Interactive Lessons i dag med klassen min. Det er i hvert fall ingenting å si på produktet.

11 Likes

Hyggelig:)

Gode muligheter til å fylle på nå folkens!

Blir å laste opp mer ila uken :grinning:

Hyggelig at noen dumper så vi kan fylle på før Q3, takk ^^

Da er jeg investert i denne aksjen (60 blank) :money_mouth_face:

3 Likes

“Monster of a company in the making”
“Netflix of the learning industry”
“May tripple in a year”
“Microsoft a very likely buyer”

Dette var bare noen av superlativene (sånn ca slik jeg husker dem) jeg fikk med meg i en direktesendt videosending fra Motley Fool, et av de største analysefirmaene i USA, i dag. Nå var dette riktignok ingen dyp analyse, så ta sitatene med en klype salt, men et program hvor de bare snakker løst og fast om forskjellige aksjer og markedet generelt. De diskuterer nesten utelukkende aksjer notert i USA, men i dag kom de plutselig inn på norske Kahoot, basert på at flere skolebarn i USA snakker om at de skulle “kahoote” i dag. De var særdeles positive og snakket blandt annet om at “to kahoot” nesten var blitt et verb på linje med “to xerox”, og mente de hadde en ekstremt sterk posisjon og var (dessverre) en veldig opplagt oppkjøpskandidat.

Ta det for det det er, men uansett litt artig å høre, og sier noe om hvor stor tro man har på denne type selskaper i USA, uavhengig av priser som ser vanvittige ut.

3 Likes

Helt åpenbart noen som dumper kursen om dagen for å kjøpe sge inn så. Vi så noe lignende på 30-tallet for en stund tilbake. Da kursen ble dumpet helt ned, nesten til 20-tallet, uten grunn for å fyke opp etterpå.

Dersom du ikke har solgt allerede, hold på aksjene ^^

Hvordan vil kursen reagere på et oppkjøp? Et stort hopp og så stopper utviklingen der? Leser flere steder at investorer “frykter” oppkjøp - hvorfor?

Et oppkjøp vil trolig skje til aksjekurs + X%

Kursen vil trolig gå til ca den prisen. Rett og slett fordi alternativet er å få den prisen av oppkjøper.

Eneste å “frykte” for det er at den da teoretisk har mindre langsiktig oppside.
Selv om de kjøper fremtidig verdi vil trolig en oppkjøper aldri betale mer enn si 20-30% over aksjekurs (dog kanskje en snittkurs over tid). Kahoot uten at de blir kjøpt opp kan fort gå 3-4-5x med riktige grep.

Tror dog det er mer sannsynlig at vi får se noen store kjøp av Kahoot enn oppkjøp.
Ble nettopp sprøytet inn 2 milliarder i frisk kapital :slight_smile:

2 Likes

Hvor langt ned kan vi «frykte» aksjen skal ned? Enorme muligheter for påfyll snart.

Går neppe under 58. Jeg fyller på hver gang den er rundt 58 blank

Fylte opp selv på i enden av 59 tallet. Har selv veldig troa på dette selskapet. Videre oppkjøp og konvertering av gratis medlemmer til betalende vil vi se mer av i tiden som kommer. Tror også vil kommer til å se flere større selskaper på eiersiden ref. Softbank.

Tror og håper vi får flere aksjonærer bl.a mannen i gata feks. fra USA. Burde vel vært notert på amerikansk børs også spør du meg. Virker som kahoot er mer kjent i USA enn i Norge.

Jeg tok litt på 59 igår. Vet ikke om det er smart på et par dagers sikt, regner jo med det er smart på litt lengre sikt.

1 Like

Det kommer snart en Word Cloud feature til Kahoot. Jeg mener Kahoot er på vei til å dekke veldig mye mer en bare quiz-aspektet. Man kan nå importere ppt-slides og lage interaktive forelesninger. Jeg har savnet Word Clouds for da kan man interagere med studentene på en helt annen måte en bare quiz.

For meg som foreleser for studenter er dette et fantastisk verktøy og noe som har kommet for å bli innen utdanning. Så spørs det om flere mener det samme og om de klarer å konvertere gratis-brukerne over til betalende brukere.

4 Likes

Veldig tung prisstyring inn mot Q3.
Veldig spent på hva som kommer som noen vet om / mistenker…

Hva mener du?

Siste perioden har jeg sett kraftig dumping av pris og “blokker” for å kunne kjøpe opp mer aksjer. Når det pågår så nære Q3 tipper jeg bare at det kan være en sammenheng.

Er jo nevnt at det skal informeres mer om allerede gjennomført oppkjøp ved Q3, kanskje vi får vite mer.

Tolker du dette negativt eller positivt?

At noen ønsker å holde kursen nede på vei inn mot Q3 så de kan kjøpe seg opp?
Vanskelig å tolke det negativt…