Hadde vært fantastisk å få prisen ned 5-6 prosent til så vi virkelig kan klinke på og fylle på. Føler meg uansett klink på at dagens nivåer skal gruses.
Makro som vil styre denne fremover
Nei, det tror jeg ikke Ray.
Makro påvirker selvsagt Kahoot som alle andre, men det er for mye rundt Q3, mulige oppkjøp og nye samarbeid til at den blir tikkende med SPX resten av året.
100 NOK før desember er over er mitt hårete mål.
Hvis børsen går mot urolig tider, slipper ikke kahoot unna heller. Huske den har gått mye på kort tid og det er mange småaksjonærer i denne
Som sagt: “Makro påvirker selvsagt Kahoot som alle andre”
Om du tror det kun blir makro så er det bare å kjøpe. Markedet kommer til å eksplodere opp rett rundt valget
Jeg er dog overbevist om at de vil ha en kurve oppover - HELT uavhengig av makro
Neh, denne holder jeg meg unna
Your loss
Hadde man bare vært spåmann…
"Trygve Hegnars Periscopus har kjøpt seg inn i Kahoot
Gjennom investeringsselskapet Periscopus, eier Trygve Hegnar og barna, medieimperiet Hegnar Media som blant annet består av Finansavisen.
Nederst i et intervju med teknologianalytiker Henriette Trondsen i Arctic Securities i dagens Finansavisen, er det opplyst at Periscopus eier 153.000 aksjer i quizselskapet Kahoot. Det tilsvarer en verdi på 9,1 millioner kroner.
Intervjuet med Trondsen handler blant annet om quizselskapet, og det er vanlig presseetisk praksis å opplyse leseren om eventuelle bindinger.
Det er uklart når Hegnar-familien kjøpte seg inn i Kahoot, men Finansavisen skrev også om selskapet 26. oktober. Da sto det ingenting om en eventuell eierpost. "
Ikke akkurat verdens største bjellesau, men
Q3-tallene blir veldig interessante.
Som Trondsen sier; et utrolig spennende case med flere framtidige triggere. De har haugevis av brukere uten å markedsføre seg og i USA begynner det å bli en hype/snakkis. Hype/snakkis av et kvalitetsprodukt har aldri vært negativt… At Kahoot skal over på Oslo Børs, trolig i Q1 2021, vil også spille inn da flere kan inkludere aksjen i fond.
EBITDA-marginen er spådd å bli veldig, veldig bra. I tillegg er det noe med stemningen og lederne i selskapet jeg liker veldig godt. Jordnære, men fremoverlente.
Selvsagt kan også Kahoot merke dagens “sjokkbølger”, men det er uaktuelt for meg å selge meg ut. Dette er heller en anledning til påfyll slik jeg ser det.
Nye brukere kommer stadig til, flere betaler og ennå har man ikke markedsført seg. Skole- og B2B-konseptene er og veldig spennende.
Hva tror dere andre her om reaksjonen på Q3-tallene i dagens usikre marked?
God analyse! Kan virkelig ikke skjønne annet enn at den skal opp i morgen og de kommende dagene/ukene. Dette er jo en aksje som til og med tjener på «lockdown».
Q3 2020 was another strong quarter and reflects focused execution by the team in the Kahoot! Group. The Kahoot! Group grew invoiced revenue in Q3 2020 to $11.6m, a 241% increase from reported invoiced revenue in Q3 2019. The quarter over quarter invoiced revenue growth was 21% in Q3 2020 (vs. Q2 2020). The Kahoot! Group had in Q3 2020 solid cash flow with 45% cash conversion from billed revenue, being the fourth consecutive quarter with positive cash flow from operations. The Kahoot! Group reached more than 360K paid subscriptions per Q3 2020.
Fantastisk å kunne plukke på lav 50 i denne nå!
Noen gjør oss en megatjeneste med å dumpe prisen
Er nok bare å vente til større dipp, da kan man hamstre Folk har panikk!
Håper du har rett, men tviler, fireside chat kl 3 vil fort gi mer info om oppkjøpet og fremtidig plan.
Fyller på i dag, før kl 15
Sant, sykt at folk solgte på 52kr i dag
Synd jeg ikke fikk kjøpt mer da
Kahoot kommer til å bli så sykt store på sikt!
Aksjemarkedet er et sted der de utålmodige GIR penger til de tålmodige
Fireside chat, hvor da? Ble litt mange svar på google.
Edit. fant det nå…