Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kahoot! (KAHOT)

For tidlig tror jeg🙂

Tja, flere ganske massive kjøp så langt i dag. Tror ikke den lille sperren der er noe problem.

1 Like

nei, nok jeg som må pusse brillene nå, leste 610xxx i farta ikke 61xxx :face_with_hand_over_mouth: :joy:
soooorry

Systematisk kjøp og pris"manipulering" over mange dager nå. Noen som kjøper seg opp :smiley:

Skal vi tippe 75 NOK før neste helg?

Virkelig ikke umulig! Tror denne fortsetter turen oppover :slight_smile:

1 Like

Kan du forklare hva du begrunner “manipuleringen” med?

Jevne bevegelser per dag - ca to kroner opp - fulgt av nedgang på lave volum og jevne oppkjøp dersom det kan gjøres uten store kursbevegelser. SLutten av dagen har som regel også endt opp med noen saftige kjøp.

Ser også forsøk på sperrer som legges og som fjernes dersom noen kjøper deler av dem (eller til og med aksjer nære dem)

Det er bare å tenke seg hva som skjer med aksjeprisen når oppdatert guiding slippes :raised_hands::tada:
Eller når de bestemmer seg for hvilket selskap som skal kjøpes :heart_eyes:

Noen her som fyller på med dagens nivåer?

Sitter bare og nyter oppgangen… teknisk nådde den vel en topp nå. Så litt tilbakers før den blir brutt.
Jeg tror kahoot blir kjøpt opp. Alle klager over Merkur og hvor useriøst osv, men kahoot har hatt en reise uten like og jeg tror det er enormt mange spennende selskaper og muligheter for oss hobby investorer. :+1:t2::champagne:

1 Like

Nasdaq og SPX skal nok bare oppover nå frem mot jul, tviler sterkt på at vi har nådd toppen for vårt kjære kahoot. Spesielt siden også Q1 og ny notering nærmer seg.

Buckle up! :smiley:

Enig👍

Notering på Oslo børs vil vel ikke ha så mye å si før indeksen revideres i juni? Er vel først da Kahoot vil kunne bli aktuelt for indeksfond. Kanskje noen andre institusjonelle som kan komme inn med noteringen i Q1, men tror ikke man skal ha alt for høye forhåpninger til effekten av dette. Men man vet jo aldri :slight_smile:

Ingenting på markedet venter til noe faktisk skjer før effekten kommer.
Bare det at det nærmer seg notering på OSEBX vil ha effekt.

Hvis dine ord gjelder, så skulle det jo ha skjedd allerede?

I teorien burde alt hensyntas umiddelbart når det er kjent, korrekt. Dog vil det ofte være deler av effekten som kommer når hendelsen nærmer seg. Tid er en bekreftende faktor.
Når det ble meldt at kahoot skulle på osebx var det fortsatt mange mnd igjen, det er mao mange andre ting som kan skje i mellomtiden både med selskapet, markedet og til og med selskapets beslutning om å skifte marked.

Når det nærmer seg og selskapet har gjort det godt, markedet ser ut som det skal til ny ATH og beslutningen er den samme tror jeg vi får en ekstra forventningseffekt når vi nærmer oss.

Ta en titt på andre selskap som har gått over og se.

1 Like

Og som dere nettopp så; ikke noen god ide å sette stop-loss nære kurs. Kommer nok til å se flere slike S/L-raid fremover…

Skjedde nå a?

Tullinger med stop loss altfor nære kursen. Greit at de er ute nå, spretter raskt opp igjen, flaks for de som kan kjøpe seg inn på 64-65 tallet

Vaksine er vel ingen positiv nyhet for kahoot