Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kahoot! (KAHOT)

Kahoot kommer til å gjøre det bra fremover uavhengig av vaksine…
Noen som fikk kjøpt til røverpris nå ihvertfall :slight_smile:

Fare for at veksten nok vil avta noe på kort sikt, spesielt innen skolesegmentet. men at det kom en vaksine etterhvert har jo alle vært klar over, så på lengre sikt har detteliten betydning.

Veldig smart S/L rally - rett etter disse nyhetene.
Synd jeg ikke var rask nok på ballen til å selge og kjøpe meg inn igjen.

Vaksinen de snakker om skal fortsatt testes ytterligere, produseres, sendes og administreres.
Om noe er det mer sannsynlig at noen land velger å forlenge lockdown til de har vaksinen ganske enkelt for å slippe oppblomstring i mellomtiden.

Tror dette har fint lite å si for kahoot :stuck_out_tongue:

Produksjonen vil ta tid, men markedet venter ikke med å prise inn dette når det foreligger en vaksine som fungerer. Markedet reagerer resolutt og sender kursen ned nær 10% fra toppen intradag.

Som sagt, på lengre sikt tror jeg dette vil ha begrenset effekt. Alle viste at en vaksine ville komme.

Det er kun en grunn til at denne har gått ned; fristelsen av å hoppe på aksjer som skyter mer fart akkurat nå. Kahoot er ikke et selskap som svekker seg av samfunnsåpning, snarere tvert i mot. Det er jo blant mellomstore og store forsamlinger man får aller mest ut av denne. Vurderer snart å fylle på bra.

2 Likes

Reprise av forrige mandag med kraftig nedgang etter vaksinenyheter? Synes det er merkelig at det skal ha så stor innvirkning på Kahoot

Jeg prøver å benytte muligheten til å kjøpe mer😂

Herlig :slight_smile:

4 Likes

Genialt. Disse blir kjøpt opp. Utrolig spennende og se effekten av dette.

Skal ikke selges mer nå. Ever.
Prøve å frigjøre litt mer for å kjøpe på eventuelle dipper, er lett verdt 100+ om 3-6 mnd.

2 Likes

:metal:

Helt utrolig. Hvis ikke de blir kjøpt opp snart selv så vet ikke jeg. (Men de begynner jo og ha litt verdier) Håper de ikke blir kjøpt opp slik at vi kan fortsette og eie dette fantastiske selskapet lenge. Tror kursen er enda i start fasen selv om det har gått meget…

1 Like

Noen som har teksten?

Kahoot trykker inn gasspedalen og legger 31 millioner dollar på bordet for å sikre seg aksjene i den estlandske språklæringsplattformen Drops.

I tillegg kommer et resultatbasert element på opptil 19 millioner dollar, som avhenger av Drops’ resultater i 2020, 2021 og 2022. Det gir en samlet transaksjonsstørrelse på opptil 450 millioner kroner.

Ifølge Henriette Trondsen i Arctic Securities er transaksjonen blitt gjennomført til mellom 4 og 7 ganger salget i 2019, avhengig av hvor stor den resultatbaserte summen blir. Det er betydelig lavere enn Kahoots verdsettelse.

– Oppkjøpet er innvannende og det vil styrke posisjonen innen familie-abonnementet og mot lærere som underviser i språk, sier hun.

I 2019 hadde Drops en omsetning på 6,3 millioner euro og en cash conversion på 40 prosent, mot Kahoot som hadde et tilsvarende tall på 45 prosent i tredje kvartal.

– Vi er glade for å kunne ønske Drops velkommen til den ekspanderende Kahoot-familien når vi går videre mot å bli den ledende læringsplattformen i verden, sier konsernsjef Eilert Hanoa i meldingen.

Lav guiding

Tirsdag steg Kahoot-aksjen 3 prosent på nyheten og ved lunsjtider sto aksjen i 61,80 kroner. Siden årsskiftet er kursoppgangen på 180 prosent.

– Vi forventer en økt guiding for fjerde kvartal, som trolig vil komme i form av en handelsoppdatering i starten av januar. Vi mener guidingen på 14 millioner dollar er konservativ siden den impliserer bare 40.000 nye betalende brukere, fjerde kvartal er sesongmessig sterkt og det er kommet produktlanseringer som vil styrke topplinjen, sier Trondsen.

1 Like

Tok noen flere lodd i Kahoot! idag, hadde egentlig tenkt å vente litt pga sektorrotasjon og vaksinenyheter osv.
Kommer til å øke ytterligere hvis kursen går litt tilbake igjen.
Gøy med et Norsk kvalitetselskap som leverer…