Litt synd at vaksinenyheter ødelegger all momentum i denne aksjen … Den skal garantert x2 i verdi ila 1 års tid, men tror ikke den kommer til å legge på seg før neste år
Jeg vet ikke om jeg er 100 % fornøyd med alle oppkjøpene. Kahoot! er stjerneproduktet så hvorfor kjøpe flere selskaper som ikke skinner like mye. Jeg ser ingen opplagte synergier, men går utifra at ledelsen vet hva de gjør.
Litt artig å se Artic alltid komme på banen etter få timer og nærmest genierklære alle oppkjøp. Alle nyheter er jo bull, nesten så de får betalt for å pumpe opp kursen…
Når det er sagt, går den ned mot 55 skal jeg ta en inngang igjen.
Arcticgjengen sitter vel lastet til ripen med Kahootaksjer.
De får jo det, de sitter sikkert med sekken full av aksjer…
Den siste ukens solide oppgang i kursen er trolig ikke drevet av småsparere. Jeg tipper det er hamstring gjort av større gutter i påvente av oppdatert guiding. Og; noen vet ganske sikkert ett eller annet om hva som kommer. Ingen røyk uten ild. I positiv forstand. 85 innen 31.12 er overhodet ikke utenkelig.
Håper du har rett
Jeg trot denne er dønn solid og blir kjøpt opp. De begynner og bli ustoppelig store og snart kan de bli ett Mega selskap. Jeg mener de må kjøpe så mye de klarer og bli Apple /Facebook etc innen læring. Håper de ikke blir kjøpt opp enda så vi kan få vår del av kaka.
Dette er bra.
Litt bedre enn ventet?
Litt bedre enn ventet, og i tråd med Arctic sine estimater. De er dog kjent for “konservative” estimater. I tillegg så ser jo verdiene i Actimo vesentlig bedre ut enn i utgangspunktet ventet.
Rosinen i pølsen er overgang til hovedlisten. Blir ytterligere en katalysator
Sammenligner du revenues med forrige guiding, og hensyntar andelen til Actimo og Drops, så er vel ikke dette en bedring for Kahoot i seg selv? I beste fall på samme linje, kanskje litt dårligere?
Som forventet en positiv guiding. Herlig igjen av Kahoot!
Forventer at vi stabiliserer oss på 70-75 i løpet av et par uker, kanskje vi får se 80+ før jul
Økt guiding og økte inntekter er positivt!
Fantastisk melding:pray:t3: Det har jo ligget i kortene, men dette er helt vanvittig. Kvartalssammenligninger blir artige framover. Ingen til om at dette kommer til å bli en pengemaskin uten like
God åpning, kan se ut som vi skal opp og leke på 70 allerede i dag.
Hva blir den nye ATH? 75?
Husk at meldingen i går kun sa at de fortsatt er på guidingen, justert for oppkjøp. Er ingen betydelig bedring i Q4 sammenlignet med forrige guiding. “Previous guidance for the company was invoiced revenue of approx. $14m in Q4, whereof Actimo represents approx. 10%”
Ny:" Invoiced revenue for the Kahoot! Group for Q4 2020 is expected to exceed $15m, approx. 30% quarter on quarter growth, whereof the acquired units Actimo and Drops will contribute with approx. 15% of the invoiced revenue for the quarter."
Kahoot hadde da: 14mill x 90%= 12,6mill.
Ny guiding: 15mill x 85% = 12,75mill.
Dette er er ingen bedring i guidingen som tilsier at kursen skal over 70kr.
Dette er en forbedret guiding ift oppfattelsen av effekten av oppkjøpene.
Gir i tillegg en trigger for diverse småsparere som får se navnet i media.
Tror vi ser at neste konsolideringsnivå er 70-75 ganske snart