Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kahoot! (KAHOT)

Regner med at innholdet i denne artikkelen gjenspeiler det de andre avisen (FA, DN etc.) har vært inne på. Noen med tilgang som kan supplere med noe krydder fra denne artikkelen?

Tja, er en begivenhet akkurat nå…
20 millioner aksjer ute til salgs virker det som

Legg merke til CEO sitt kjøp:

Eilert Hanoa, CEO of Kahoot!, will subscribe for 2.5 million shares in the Placing through his wholly owned company Glitrafjord AS. Prior to the Placing, Eilert Hanoa owns 36,708,910 shares in the Company (equivalent to 8.2%) through AS Real-Forvaltning and its wholly-owned subsidiary Glitrafjord AS.

Ikke mange andre ledere som matcher det kommitmentet :+1:

1 Like

Eneste som selger er venturefond, og en av dem kun en 20%-post.
Er ikke veldig bekymret, men typisk aktivitet som oslo børs pleier å “straffe”

Håper jeg tar feil :slight_smile:

De har vel vært med fra starten/tidlig fase begge to. Vel fortjent at de tar gevinst. Kursen kommer sikker til å straffes i morgen, men da blir det gode kjøpsmuligheter. Både for de som vil trade og de som sitter long.

Altså sølle 20 mio aktier ud af 445 mio aktier. Burde da betyde minimalt selvom jeg godt ved det ikke er tilfældet.
Iøvrigt fedt hvordan folk igen ved noget for tid på den norske børs. Så rigged.

Selger halvparten for å ta gevinst. Må vel være innafor🙂

1 Like

Absolutt innafor, men betyr samtidig at de mener at potensialet er tatt ut. Det er derfor negativt i seg selv, men vi får vente å se hvilken kurs, samt hvem kjøper er før man konkluderer helt.

Blir spennende å se. Betyr vel ikke nødvendigvis at de mener potensialet er tatt. De sitter fremdeles igjen med 24 mill og 20mill aksjer🙂 Men blir spennende å se hva slags kurs de går for og hvem som kjøper ja.

Kursen blir i følge mine kontakter kr 61.

4 Likes

Høres plausibelt ut.

Softbank inn. Fint det!

Softbank som kjøper aksjer​:+1::slightly_smiling_face:

Da blir det vel oppkjøp etterhvert da?

Oppkjøp og/eller Nasdaq?

Er ikke dette bare et fint tidspunkt å fylle på?

Hvem er det som har kjøpt resten? Softbank + CEO er jo bare 7.5 mill aksjer

Bryr meg ikke særlig om kursen på kort sikt, men kan ikke forstå annet en at dette er superbull. To venturefond som forståelig nok selger seg ned etter å ha vært med i flere år, og så kjøper CEO, relasjon til CEO og Softbank.

Lurer på hvem som kjøper resterende, hadde jo vært episk om Microsoft eller Disney hadde økt så man kan få kamp om oppkjøp, som nok kanskje kommer en eller annen dag.