Er så latterlig godt momentum om dagen.
Forventer en børsmelding om dato for OSEBX snart i tillegg. Kan fort se 100 før nyttår med en liten gladmelding
17.12.2020, 08:47 · TDN Finans Delayed
KAHOT: DNB MARKETS STARTER DEKNING MED KJØP, KURSMÅL 98
Oslo (TDN Direkt): DNB Markets tar opp dekning av Kahoot-aksjen med en kjøpsanbefaling og setter et kursmål på 98 kroner aksjen.
Det kommer frem av analyse fra meglerhuset torsdag.
“Mens vi innrømmer at verdisettingen er krevende, ser vi fortsatt et oppsidepotensiale for Kahoot”, skriver DNB Markets.
Meglerhuset forutser en organisk gjentagende inntektsvekst (ARR) på 178 prosent for 2020 og 61 prosent for 2021, samt en årlig omsetningsvekst på 244, 141 og 76 prosent for årene 2020, 2021 og 2022.
DNB Markets påpeker at oppkjøp og fusjon (M&A) vil være et sentralt krav for i det hele tatt å delvis realisere Kahoots “høyst ambisiøse visjon om å bli den ledende e-læringsplattformen globalt”.
Lars Henrik Bjerke Lars.Henrik.Bjerke@tdndirekt.com Infront TDN
Hva skjer i Kahoot nå?
Ryktes det noe rundt innsidesalg eller noe slik?
Merkverdig at den skulle snu.
Sikkert de som har frontrunnet DNB som selger.
Tja, ikke nødvendigvis innsidesalg, men ikke utenkelig at noen ønsker å gevinstsikre/presse ned kurs for ytterligere inngang nede på 70-tallet. Innsidere har jo kjøpt så det holder i det siste, og tviler på at de kvitter seg med noe nå. Jan H og gjengen blir nok også med til selskapet slukes av en av de store i USA tenker jeg …
ble kjøpt like mye på 79 som de brukte for å “dumpe” ned dit så… er ikke veldig skremt av dette. Tipper vi er over 80 innen timen
Tipper noen skulle ut med en trade , evt prøve å skremme. Noen gikk sikkert på. Typisk skjedde dette rett før lunch. Stenger nok over 80.
Frank Maaø har laget en 90-siders bibel om hvorfor Kahoot skal stige til 98 kroner, men han åpner for at aksjen kan stige mye, mye mer.
STERK I TROEN: Analytiker Frank Maaø venter ytterligere kursoppgang i Kahoot. Finans
12:06 - 17. des.
«Earning from learning» er tittelen når DNBs erfarne IT-analytiker Frank Maaø har igangsatt meglerhusets dekning av Kahoot. Konklusjonen tilsier kursoppgang til 98 kroner, og da betyr det moderate 23 prosent for DNB-kunder som ikke har vært med på kursfesten før nå.
De DNB-kundene som ikke bare leser side 1 i rapporten, men faktisk fortsetter å lese vil se at Frank Maaø åpner for at Kahoot-kursen kan stige en god del mer. Bull-scenariet hans er på 125 kroner, tilsvarende en kursoppgang på gode 57 prosent.
Det er imidlertid også nedsiderisiko i Kahoot-aksjen som siden mars har steget fra godt under 20 kroner til 80. Hvis det verst tenkelige skjer åpner Maaø for at aksjen kan falle 50 prosent til 40 kroner.
Flott avslutning på uka dette Tror dere oppgangen fortsetter til neste uke, og hva gjetter dere kursen står i på lille juleaften?
Har fortsatt stor tro på videre oppgang i 2021. Listing på Oslo Børs blir bra.
Hva er deres strategi med aksjen?
Selv hadde jeg en plan om å selge ut 50% av aksjene ved 100% avkastning, slik at det blir en freeride. Er der nå, men har så troa at jeg vil ta del i mer oppgang og jeg klarer ikke å selge.
Det er jo en løpende vurdering. Men jeg tror de kommer til å bli kjøpt opp. Derfor sitter jeg bare rolig fremover🙂
Men det er vel aldri feil å gevinst sikre noe🙂
Når tror du dette kan skje?
Nei det har jeg ikke noe klar formening om. Softbank har vel ikke lov til å handle mer før det har gått 6 måneder. Så tror ikke det blir noe før etter det da. Men dette er jo ren spekulasjon fra min side🙂 Håper ikke de blir kjøpt opp. Men tror de blir det.
100% enig. Har sagt det siden softbank kom inn.
Ingen gevinst sikring ingen salg (alt for farlig) plutselig kommer nyheten… 100+ kroner
Da er vi ihvertfall to som tenker det samme🙂
Håper virkelig ikke de blir kjøpt opp. De har jo 10 X potensiale som flere analytikere har antydet. Jeg tror heller ikke Eilert Hanoa har satset 200 milloner for å tjene 30 prosent.
Han har vel tjent litt mer en 30% totalt🙂 Men skjønner hva du mener. Hvis de får et bud på 30% over dagens verdi. Det må jo være alt for lite med tanke på potensialet. Blir spennende å se fremover. Jeg håper heller ikke at de blir kjøpt opp👍
100+ var egentlig ment som mye mer enn 100. Men så mye internasjonal interesse og eksponering de gar så håper jeg at jeg fårsitte på ferden lengst mulig. Gjerne 200 om 2-3 år.. Men salg blir det ikke av disse.
Har vært med siden 17kr. Solgte på 32 kr, men ombestemte meg og kjøpte igjen på 34kr. Puuh Syns det ser mer og mer bull ut, så sitter en stund til.
Eneste aksjen jeg eier akkurat nå. Kahoot kan fort doble seg og jeg tror det er flere store eiere som kommer til å kjøpe flere aksjer. Og nye store fond kommer inn. Vil bli knapt med aksjer i omløp. Flere oppkjøp vil sikre vekst. Jeg mener de bør satse på digitale læremidler for skoler og bedrift markedet.