Håper ikke på oppkjøp før om lenge. Kjipt hvis de selges lenge før oppsiden er tatt ut. Men tror større aksjonærer kommer til å kjøpe mer, og nye store kommer inn på eiersiden. Er et enormt potensiale i selskapet.
Nå begynner det å materialisere seg her.
Går dessverre mot et alt for tidlig oppkjøp dette her. Blir en fin reise for de av oss som har sittet en stund, men håpte vi skulle få ha den i fred mye lengre. Hva er en realistisk pris om Softbank byr på hele selskapet?
Fin steam her nå
JPM snakket vel om 110 i analysen sin her om dagen.
De får ikke en eneste aksje av meg til den prisen.
Softbank vil kjøpe dette. Dog kan de ikke på en liten stund ennå.
Hadde tenkt å gevinstsikre før helgen, men glad jeg ikke fikk solgt nå…
Kan sprette over hundre når som helst
For litt side sa du at du ikke skulle selge en eneste aksje til?
Vet ikke hva du mener med “litt siden”
Har sett 82-85 som et TP over tid personlig (hadde et håp om en dupp til lav 70 for ny inngang), tror ikke vi kommer ned på 70-tallet igjen nå gitt Softbanks store kjøp.
Er vel kanskje en stund siden😂 Er enig med deg i at jeg tror det er et oppkjøp på gang. Håper det ikke blir for en latterlig pris bare.
Jeg lurer på hvor raskt du/dere tror Kahoot blir kjøpt opp? Jeg tror ikke det skjer i 2021.
Hvorfor tror alle de blir kjøpt opp?
Kan de ikke leve fint alene? De begynner jo å få en pen Mcap og de kjøper jevnt og trutt selskaper som tilfører dem verdi.
Kan alltids håpe at de “kjører en Spotify”, men personlig tror jeg de blir kjøpt opp da Softbank allerede har en ganske stor posisjon.
Fin avslutning på Kahoot på en ellers blodrød dag
Noen som har lest artikkelen over og som kort kan gjengi noen hovedpunkter?
Mener Asia ikke er reflektert i dagens kurs
Henriette Trondsen i Arctic Securities tror SoftBank kan bidra til at Kahoot får en sterkere posisjon i Asia. Det er ikke reflektert i dagens kurs, mener hun.
POSITIVT SIGNAL: Analytiker Henriette Trondsen i Arctic Securities mener SoftBanks nye aksjekjøp er positivt for Kahoot.
12:19 - 21. des. | Oppdatert 13:17
Mandag morgen ble det kjent at Softbank tar et nytt jafs av Kahoot og kjøper 12 millioner aksjer av venturefondet Northzone. Etter transaksjonen eier det japanske investeringsselskapet 60 millioner aksjer, og er dermed største aksjonær i Kahoot.
Aksjene ble kjøpt til 79 kroner pr. aksje, mens fredagens sluttkurs var på 82,70. Og markedet elsket SoftsBank aksjekjøp, og sendte Kahoot-aksjen opp 3 prosent til 85,20 kroner mandag rundt lunsjtider.
Arctic Securities-analytiker Henriette Trondsen er full av begeistring etter at Softbank kjøpte mer aksjer i Kahoot. Hun har en kjøpsanbefaling med kursmål på 85 kroner.
– Mesteparten av Kahoot sine brukere er i USA og Europa. Med SoftBank inn som en stor aksjonær kan det kanskje hjelpe Kahoot til å få en sterkere posisjon også i Asia i slutten av 2021. Det er et veldig spennende marked som ikke er reflektert i dagens aksjekurs. I tillegg har Kahoot en sterk balanse som ble ytterligere styrket med emisjonen mot SoftBank sist som gir muligheter for flere oppkjøp, sier hun.
Oppside på estimatene
– Er prisingen fortsatt forsvarlig?
– Kahoot er i startfasen med å ta betalt av brukerene sine. Det er kun 2 prosent av brukerne som betaler. Derfor kan man ikke se på 2020-tall for å verdsette selskapet. Kahoot har en skalerbar modell og vokser lønnsomt, og det er få andre norske selskap, og utenlandske for den del, som på sikt kan bli en slags «YouTube for utdanning». Jeg verdsetter Kahoot basert på mitt 2023-estimat som tilsvarer at kun 4 prosent av brukerne betaler. Det er relativt konservativt estimat, sier hun.
I slutten av november kom Kahoot med guiding for fjerde kvartal, hvor inntektene ventes å komme inn på 15 millioner dollar, noe som tilsvarer en vekst på 30 prosent sammenlignet med forrige kvartal.
– Jeg har ikke enda justert kursmålet og estimater etter denne handelsoppdateringen. Jeg hadde ikke blitt overrasket om Kahoot kommer med en ny oppdatert guiding for inneværende kvartal i februar, sier analytikeren.
Flere partnerskap
Trondsen trekker frem at Kahoot lanserer flere nye produkter som burde støtte inntektsvekst i 2021.
– Noen av de mest interessante produktene er Academy, familieabonnementet og 360. Hvis Kahoot på sikt klarer å ta betalt for ikke kun dagens registrerte kontoer, men også hver enkelt bruker er det oppside til mine estimater, sier hun.
Analytikeren tror også at selskapet vil være i stand til å gjøre flere oppkjøp, og utvide eksisterende partnerskap, som for eksempel med Disney i familieabonnementet.
– Jeg tror selskapet vil vokse sterkt organisk og gjennom oppkjøp og derav å bredde produktporteføljen sin, sier Trondsen.
Periscopus AS eier 153.000 aksjer i Kahoot. Periscopus AS er kontrollert av ansvarlig redaktør i Finansavisen, Trygve Hegnar.
Arctic har jo som policy å revidere kursmål når det nås.
Forrige var jo på 85, og ingen grunn til å tro at neste ikke blir tresifret.
Blir gøy med ytterligere en trigger
Dette blir årets julepresang ass
Synd jeg ikke tok mer
Jeg tror de fleste her inne, håper på at de ikke blir kjøpt opp, men vi begynner vel å Ane ugler i mosen når de store monsterene suggler på gull egget vårt… (Evil jeg sier det samme hver gang …skulle alltid kjøpt mer (når det går bra)