Der bikka vi 190% avkastning…
Og der bikka vi 110…
110👍
123% her:raised_hands:
All fornuft sier at en bør begynne og høste (Og kanskje skulle ha gjort det for en stund siden) men så lever jo drømmen om oppkjøp og at dette lokomotivet ikke ser ut som det skal bremse… (for og si det mildt så tror jeg de har bestilt noen ekstra vogner med kull…).
Jeg får sitte på en stund til og kaste bort all fornuft… (For denne gangen)
Hver betalende abbonent representerer nå en markedsverdi på i overkant av 90 000kr om man tar utgangspunkt i dagens mcap. Vet ikke hva et abbonent gir i inntekt i snitt, men det er jo noe å tenke på🙂
Fredly sa det der veldig greit her om dagen. Dette handler mer om posisjonen Kahoot, som Tesla, har tatt i sitt segment,. Gjennom aksjer og generell flow/interesse, er det en helt vanvittig cashflow i selskapet. Kommer til å sluke alt man kommer over som er bra og nyttig i tida som kommer.
Dette er ikke tidspunktet å nøle på. Kahoot skal også USA-noteres. Det vi driver med nå er jo å posisjonere oss for videre oppgang.
Greit at de er priset etter eksponensiell vekst og at det er få aktører som kan vippe de av pinnen fremover, men kursen er jo fortsatt ganske høy (har ingen formeningom den er for høy). Mye av grunnen til dette er etter min mening en heftig kurspleie fra ledelsen og meglerhus der man kommer med små drypp av nyheter hele tiden. En negativ nyhet kommer aldri uten at en positiv nyhet kommer rett etter. Antar dette er en strategi for bla å hindre oppkjøp, iallefall for en billig penge.
Ja ikke misforstå meg. Jeg er kommer ikke til og selge. For meg har de rette eierene som kjøper alle store poster som blir for salg og når de kommer på USA børs tror jeg de får enda mer eksponering Og til slutt kjøpt opp.
Men denne reisen har jo vært enorm (jeg kjøpte i sep for 33-40kr snitt på 36.9kr) og nå er den nesten 110kr. Utrolig fly når en treffer slike investeringer ( og veldig gøy når så mange her og har vært med).
hvis du tar markedsverdi pr kunde da? (ikke bare betalende)
Om du mener aktive kontoer siste året blir vel det ca. 47 000 000 000/ 24 000 000= 1958 kr👍
Henriette Trondsen hos Arctic er fornøyd med resultatet og kommer til å øke kursmålet…
Åpenbart en del her nå som er bitre over andres suksess. Og hva er det som tyder på at denne skal synke? Korreksjoner vil komme, men jeg antar at Microsoft, Softbank og Disney, som
alle er tungt inne på eiersiden, vet hva de driver med.
For noen blir det sikkert fristende å selge litt nå, men jeg tror ikke vi er i nærheten av noe tak ennå. Som Fredly sa her om dagen: Det er store likhetstrekk mellom Tesla og Kahoot. De er maktfaktorer på hver sin front. Lik det eller ikke, men mest sannsynlig kan dette bare være starten. Korreksjoner vil komme, men ingenting tyder på at denne pendelen skal snu.
Handles rundt 115-116 kr i USA, hadde vært fint å sett disse tallene i morgen!
Folk bryr seg for mye om markedaverd i silke aksjer som Kahoot. Bry er ikke, ta en lodd.
Denne kan gå 200-300% i 2021.
Er nok med att Noteres på Nasdaq I New York.
Og hvorfor skulle ikke Kahoot noteres på Nasdaq US noen som vet?
Nettopp. For meg er Kahoot et veddemål om at selskapet forblir en snøball som fortsetter å rulle i lang tid og med det bare blir større og større. Hvor ingen vet når den til slutt stopper, kun at momentumet gjør at farten bare akselerer.
Vi får håpe at Kahoot på sikt får en Mcap tilsvarende Spotify - ca 10 x fra dagens
Hvordan er utsiktene for en ny aksjesplitt her? Var vel på disse nivåene de foretok en splitt sist.
Skal de leke seg i USA bør de minst ha såpass høy verdsettelse per aksje. Er bare flott det.