Jeg liker veldig godt det Hanoa sier i DN-artikkelen.
Kahoot gjør seg klar for overgang til hovedlisten på Oslo Børs. Asia er det neste, store markedet som står for tur.
– Vi har ikke satt noe mål på hvor stort det kan bli, og vi tar ett år av gangen. Men jeg tror det er mulig å komme opp i en dobling i de årlige abonnementsinntektene fra 2021 til rundt 200 millioner dollar i 2023, sier toppsjef Eilert Hanoa til DN.
Let the winner run!
160kr kursmål!!!
Kursmål litt irrelevant, for det momentet denne aksjen har nå, er helt spinnvilt. 20 minutter ut i dagens handel er den omsatt for 65 millioner. Det er helt rått.
I tillegg kommer nyhetene på løpende bånd. Snart skal vi riste av oss de som ikke tør å sitte rolig lenger, men igjen: Let the winner run!
Hvorfor skal dette stoppe her og nå?
Jammen er det aktivitet i dag også ja…utrolig spennende aksje.
210mnok omsetning på 1,5 time…
Galehuuus.
Og så var vi over 120. En tier opp pr dag omtrent.
Kursmålet til DNB nådd samme dagen, kommer den til å fortsette mot Arctic sine 160
Heldigvis ble ikke kjøp på 100,- så galt som jeg fryktet, men det gikk raskere enn jeg hadde trodd!
Blir jo spennende å se hva de får til i Asia fremover. En vanlig strategi er vel å få en fot innenfor ved å kjøpe opp aktører som allerede er etablert der. Noen som har en oversikt over mulige kandidater?
Vi sa jo det😂
Hva tenker dere om denne artikkelen?
Et blogginnlegg fra en misunnelig journalist som ikke fatter hvorfor «gutta boys» tjener penger i markedet.
Trist
Utrolig at det får komme på trykk
Haha, morsomt innlegg hvor det meste er helt sant. Såpass må vi tåle når halve analytikerstanden står på forsiden og kjemper om å ha høyeste kursmål.
Softbank kan nok ta Haudemanns aksjer om han blir litt skjelven:)
Tipper Haudemann er nær ved å selge, ingenting som er spesielt galt med artikkelen eller påstandene bortsett for den litt nedlatende tonen til skribenten. Min feeling er at han starter nedsalget når Kahoot blir notert på børsen. Men om Softbank kjøper aksjene eller en stor del, vil det kun være positive nyheter for aksjekursen i mine øyne.
Uansett så har vi sett en omsetning i dag som var nest høyest på børsen, forhåpentligvis IPO om ikke lenge, guiding som Kahoot ikke skuffer på. Tror nøkkeltallene vil forsvare seg selv på sikt. Og prisingen sier noe om hvor selskapet er på vei tenker jeg. Og en børsnotering på en av de store børsene i USA hadde ikke vært å forakte.
Mange spennende nyheter i vente fra selskapet i 2021.
Enig i at det er flere triggere i år. Og om Haudemann sikrer seg gevinst så kan jeg ikke tenke meg at markedet tolker det som et rødt flagg.
Forøvrig bra at det kommer kritiske innlegg i tråden og ikke bare haussing, selv om jeg synes 2021 ser bull ut
Ser for meg et nytt oppkjøp om ikke altfor lenge