Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kahoot! (KAHOT)

Kahoot-styret vil ha fullmakt til å utstede 67 mill. aksjer

2 timer siden · Martin Hagh Høgseth

IT-selskapet Kahoot innkaller til ekstraordinær generalforsamling torsdag neste uke. Under møtet er det bare en sak til behandling, som skal kunne gi en fullmakt til styret for å forhøye aksjekapitalen.

Styret i selskapet ber generalforsamlingen gi en fullmakt til å forhøye aksjekapitalen med inntil 6,7 millioner kroner ved utstedelse av 67 millioner nye aksjer, noe som tilsvarer rundt 15 prosent av utestående aksjer.

Dette gjøres for å gi styret «økt fleksibilitet til å gjennomføre mulige fusjoner og oppkjøp på en effektiv måte», samt å gjøre det mulig for selskapet å hente mer egenkapital «på en fleksibel måte og til å benytte gunstige markedsforhold», heter det i meldingen.

Den foreslåtte fullmakten skal erstatte det gjenstående i en tidligere gitt fullmakt. Det gjenstår i overkant av 10 millioner aksjer i denne fullmakten.

Veldig bra. Kan vel dermed hente 6-7mrd ganske enkelt. Kanskje de allerede har snakket med Japanerne?

Kan fort være et konkret oppkjøp som er bakgrunnen, ellers ville de nok ventet.

Sist emisjon gjennomførte de vel kun pga å la Softbank komme inn?

Håper det er begge deler denne gangen. At Softbank vil øke, og at de har konkrete planer.

Blir spennende fremover.

Var vel også for å hente penger til oppkjøp av Drops den gangen?

De hadde allerede mer enn nok til Drops tror jeg. De sitter jo med over 2mrd ubrukt.

Okei, har ikke full oversikt over hva de satt med av penger den gangen.

Tenker uansett et oppkjøp i asia er potensielt den størrste triggeren fremover.

Litt surt at nyheten kom i dag, vi hadde vel vært på god vei over 120 om ikke. Falt stygt nå. Får håpe det kommer en nyhet i nærmeste framtid om f.eks Softbank som sees på som positiv.

Er vel flere som skal ta litt gevinst etter et voldsomt kjør siste mnd+
Solgte selv i går, håper det var riktig beslutning, skal nok inn igjen.

Falt stygt?

1 Like

Joda, mente mer en større bevegelse nedover, men alt er subjektivt, for meg som kom inn på 100 og så mye av gevinsten forsvinne :sweat_smile:

Heldigvis sparket stoplossen inn på 112, tipper jeg får kjøpt billigere aksjer senere i dag, viss ikke ble det uansett grei gevinst på en ukes tid :man_shrugging:

1 Like

Hvor noen selger, så kjøper andre. :wink:

Fallet nå er vel en konsekvens av markedet som en helhet etter uroligheter i USA? Ser det over hele linjen på ting som ikke gir mening at skal ha nedgang nå… Håper det iallfall ^^

Gevinstsikring som naturlig er. En ørliten korrigering er utelukkende sunt og forventet.

1 Like

Hvis ting klaffer tror jeg Kahoot kan bli den neste FaceBook eller YouTube. Hos Kahoot er det brukerne som genererer innholdet, akkurat som hos Facebook og YouTube. Kahoot trenger ikke bruke tid eller krefter på dette. Det er lett å tenke seg måter Kahoot kan tjene penger på de mange brukerne sine. Lærere/forelesere kan legge ut ting og få betalt for det vha annonsering f.eks. ala YouTube, gratisversjon av Kahoot med reklamesnutter innimellom noen av spørsmålene etc.

Jeg har nå nesten 20% av porteføljen min i Kahoot og planlegger å sitte på disse aksjene et år eller fem.

10 Likes

https://seekingalpha.com/article/4397661-kahoot-huge-growth-comes-huge-risks litt om potensiell risiko osv.

På den andre siden, godt å se at selskapet får PR flere steder:

4 Likes

@Gjertsen84 gjør det bra i Kahoot:

8 Likes

Jeg føler mange har “jobbet mot” aksjen i mediene de siste to-tre dagene. Også på ulike fora og diskusjonssider. Noe bitterhet, noe sikkert berettiget.

Desto råere er det å se hvordan aksjen står seg og gradvis klatrer. Forankrer bare posisjonen sin. Denne kommer til å gå jevnt og trutt videre.

Jeg kjenner flere nå som sjeldent snakker om aksjer som har kastet seg inn i Kahoot siste par dagene.

Ekte hype blant mannen i gaten.

Noen med tilgang til denne? Overlessa i Kahoot og Vacci.