Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kahoot! (KAHOT)

“Nøkkelen for at dette virkelig skal bli butikk på sikt er at de klarer å ta seg betalt og får transformert brukerne over på «premium»-abonnement, påpeker Trondsen i en analyse.”

Trenger vel ikke være analytiker for å forstå det. Det store spørsmålet er jo hvordan man skal få transformert brukerne. Foreløpig synes jeg det spørsmålet ser ut til å mangle gode svar.

De to små oppkjøpene i sommer er vel en god pekepinn på hvordan de skal skape value-added tjenester som lærere, kursholdere og andre arrangører av “Kahooter” vil være villige til å betale for.


Tok noen lodd i Kahoot! idag etter å ha lest disse presentasjonene. Tror Kahoot kan være en spennede investering fremover…
4Q19 Kahoot trading update.pdf (53,9 KB) 4Q19 Kahoot trading update presentation.pdf (4,1 MB)

1 Like

Arctic er ute med kjøpsanbefaling:

1 Like

@Krieghoff

1 Like

HAr ikke denne gåått helt latterlig i det siste?

Kjøp dyrt, selg dyrere? :stuck_out_tongue:

1 Like

Teknisk kjøpssignal vet du :sunglasses:

Ja det stemmer, men Kahoot er en veldig bra case da mange kriterier er oppfyllt dvs. de tjener penger, har seriøse fond og eiere (feks Storebrand) og de har i tillegg en kraftig vekst. Og ikke nok med det, de guider også markedet og lover også en oppdatering etter Q4.

Kort fortalt er Kahoot et aksjonærvennlig selskap i motsetning til feks. @Funcom

1 Like

Trenger noe aksjonærvennlig nå
.

2 Likes

Hørt at 50/50 SB og Fun et en fin fin investering

3 Likes

Kahoot er nye Funcom 1.0 .

Dobling snart.

2 Likes

Hvis man ser på prisingen i dag (og ikke minst kursmålet til Arctic ) så ligger det vel forventninger om mye større vekst enn i mange av de spillselskapene(embracer,stillfront,paradox) vi sitter med ?

Ja det stemmer, men det er fortsatt usikkert om inntjening og vekst blir like bra som Kahoot ledelsen tror. Men med over en milliard spillere i året så bør det være gode muligheter…

14,8 millioner spillere i mnd per Q3, trodde jeg?

Se i presentasjonen @Kaisovski, her er utdrag:

Aha, jeg tenkte på aktive brukere ser jeg:)

1 Like

Her er artikkel fra E24 fra i går om Arctic sin anbefaling:
https://e24.no/boers-og-finans/i/P9BnnX/henriette-trondsen-oeyner-stor-kahoot-oppside

Finansavisen:
https://finansavisen.no/nyheter/bors/2020/01/22/7490571/hever-kahoot-kursmalet-stort-ser-betydelig-vekstpotensial

Hvor langt ned skal denne nå?:slightly_smiling_face: