Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kahoot! (KAHOT)

Det er vel mange IT selskap som bygger på en ganske enkel idé og i prinsippet kunne vært kopiert av andre.
Verdien her ligger vel i antallet brukere og muligheten til å tilby tilleggstjenester til den enorme brukerbasen. 100 millioner unike brukere hver måned er det ikke mange andre som kan matche.

2 Likes

…til syvende og sist,så er dette en App.

be careful people :wink:

Facebook er vel også bare et par app’er, men selskapet har en market cap på 510 milliarder (USD om noen var i tvil om størrelsen).

Be optimistic :wink:

4 Likes

jo,men Facebook har da et fantastisk sterkt renome` verden over(sett bort ifra all mediestøyen angående om personlov osv…)…synes vi skal være litt forsiktig å sammenligne FAANG-aksjene med Kahoot :thinking:

uansett,når det kommer til “teknologi” og IOT ,så har jeg bare å si å ytre forsiktighet med hva man investerer i.

har vi allerede glemt 2000-boblen?..tjener Kahoot penger?

Kahoot har fornøyde brukere. Har fått innpass hos skoler globalt, på sportsarenaer globalt, i møterom globalt og er blitt et kjent Merkevare globalt. De leder løpet og jeg har tro på at Kahoot kan bli vinneren i markedet. Sky is the limit, men de må etterhvert skape inntekter også.

5 Likes

Det var lenge Facebook ikke tjente penger heller. De ventet til de hadde en kritisk masse, hvor det å melde seg ut av Facebook var å melde seg ut av samfunnet, så smalt de på med reklame og tjener penger som gress.

2 Likes

Vil anta at hjernen vår er i et godt modus for å motta reklame når man sitter og bruker hukommelsen og er ekstra skjerpet. Kan være verdt mer å reklamere da enn på et tilfeldig tidspunkt. Uten at jeg har vitenskaplig belegg for å påstå noe slikt.

1 Like

Noen som har sett på presentasjonen og har noen tanker om tallene?

https://newsweb.oslobors.no/message/486797

Hehe, rart med det :joy:

2 Likes

Aksjer blir en dyr hobby dersom man går samme vei som saueflokken hele tiden :joy::see_no_evil:

2 Likes

Begynt så vidt å røre seg nordover denne nå. .

1 Like

Bang! :grin:

Fascinerende aksje og følge her på forumet. Ett norskt software selskap som er verdensledende i sin nisje burde vel vært interessant å investere i for mange. Men aktiviteten her på forumet er jo så godt som ikke eksisterende på tross av at selskapet har et potensiale som få andre til å få en stor betalende brukermasse. Riktignok kommer hver enkelt betalende bruker til å legge igjen kun noen få dollar i måneden, men alt som kan ganges med millioner av betalende kunder kan vokse seg stort på børs når forretningsmodellen er så lett å skalere opp.

Legg også merke til at Microsoft er inne som en stor eier og lett kan bestemme seg for å kjøpe opp selskapet.

Problemet er at FB kan lage en klone, og deployere den til 1-2milliarder mennesker og boom, så er kahoot gone.

Samme kan en rekke andre selskaper med store brukermasser. Problemet til Kahoot er at de ikke tjener penger, eller har noen god peiling på hvordan de skal tjene penger.

1 Like

Med med MCAP på 7,3MRD NOK fully diluted så skal de tjene litt penger for å forsvare den også…
Tar vel kaka som børsens mest overpriste aksje dette.

Tallene de poster er ikke imponerende heller.
15M unike aktive brukere de siste 12 månedene. Stillfront for å ta et random eksempel har 5M unike brukere pr måned. Forøvrig bortimot samme MCAP, men så hadde de 500MSEK i revenue i Q3.

Du kan bruke Kahoot gratis, det fungerer fullt ut. Men når du oppgraderer, får du mer funksjonalitet. Du vil få enda flere spill og mer innhold. Det blir mer avansert, og dypere pedagogisk bruk av verktøyet. Men det er fortsatt et lavt prispunkt.

Og hvordan tenker de at dette skal fungere?
Om en lærer kjøper en ekstrafunksjon, vil bruke denne i læreplanen sin, så krever han at alle barne i klassen skal kjøpe samme funksjon? Hører jo at dette vil funke dårlig.
Dessuten forblir gode gamle kahoot gratis som før, så hvorfor betale for noe annet, når det egentlig er kahoot du vil spille?

Ingame reklame sier du?
MAG interactive som lager slike enkle ordspill ala wordfeud.
Q3 2018 - 15Maktive brukere. Reklame inntekter : 27MSEK.

Det eneste håpet ved denne verdivurderingen er at noen ved microsoft er på en snurr og presterer å kjøpe selskapet på disse kursene.

2 Likes

Bare å shorte i vei da vel :slight_smile:

For øvrig bare positiv til at det kommer alternative synspunkter, i en del andre aksjer er det jo kun positive innlegg.
Det er vel meningen at det kun er den som styrer Kahooten/quiz’en som skal betale. Legg også merke til at de har begynt å kjøpe opp små firmaer som lager software som vil gi tilleggsfunksjonalitet innen matte og språk. Det er slik jeg har forstått dette lærere og kursholdere vil betale for.

1 Like

Er fullstendig enig, men aksjen fortsetter likevel opp. Ser ingen grunn til å selge så lenge trenden fortsetter.

Når en aksje prises helt tullete ut fra hva de presterer, så er det logisk å konkludere at prisingen er 95% + basert på håp og drømmer om framtiden. Det krasjer fort i det øyeblikket noen større vil ta gevinst, men inntil da kan tullete prising fortsette i lang tid.

1 Like

Og som lett og ledig småinvestor er det lett å hoppe ut når så skjer. Verre med de store som har så store poster at det tar uker og måneder å selge.

1 Like

Galskapen lenge leve, dog sliter jeg med å se hvorfor kahoot var underpriset. Men jeg er jo heller ikke milliardær, så er tydeligvis noe jeg ikke ser.

3 Likes