Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kahoot! (KAHOT)

Tror ikke folk helt forstår strategien for Kahoot… investerer man ene og alene basert på tjenestene Kahoot leverer i dag, forstår jeg at man selger seg ut nå.

De kjøpte Drops, nå whiteboard… stopper ikke der.
Dette vil bli stort.

Drops er fullstendig genialt. Har vært premium kunde der en god stund nå… var fort 1500kr i abn kostnader, men fått desidert best språkutbytte derifra. I motsetning til årsstudiumet fra UiB (ren komedie… og ca 25x dyrere).

Kahoot forblir 25% av min portefølje :slight_smile:

6 Likes

Kahoot! AS – Minutes from extraordinary general meeting

Regarding the acquisition of Whiteboard.fi

Kom det fram när listing på OB blir ?

1 Like

Kahoot! AS – New share capital registered

6m månedlige brukere for $6mill.

Er ikke det er røverkjøp om man kan integrere dette effektivt?

Virker som et greit kjøp, men en vet vel ikke noe om lønnsomhet/inntekter fra disse? Og brukere er det vel ikke akkurat mangel på i Kahoot.Synes oppkjøpet er interessant og bidrar til å diversifisere Kahoot sitt tilbud, som er viktig om de skal nå uttalte målsettinger.

Trenger ikke lønnsomhet idag, nå trenger selskapet å bygge aktiv kundebase, og innholdsbibliotek.

1 Like

Joda, var ikke sånn at jeg ikke mener det er viktig og at Kahoot skal fokusere på lønnsomhet, det ville vært et utrolig feilsteg. Men jeg er usikker på om Kahoot trenger å kjøpe selskaper for å få brukere, de vokser jo enormt godt allerede. Jeg tror selskapet er kjøpt for teknologien og ideen, ikke hovedsaklig for brukerbasen, den er mer bekreftelse på at dette er bra. Synes jo at det passer godt inn i Kahoot, ut fra det lille jeg har sett om Whiteboard.

God interesse for aksjen i disse dager, sikkert en del som har fått med seg allerede:

“JP Morgan starter dekning av Kahoot-aksjen og setter kursmålet på 137 kroner, noe som resulterer i en “overweight”-anbefaling.”

Trodde JPM allerede hadde kursmål på Kahoot?
Eller var det Goldman det kanskje?

Mener det var Goldman, uten at jeg har kontroll på alle kursmål fra de ulike :slightly_smiling_face:

1 Like

Det var Sachs ja.

2 Likes
1 Like
1 Like

Jeg er litt blank på dette med aksjer som blir overført fra en listing til en annen. Er det noe frister for å gi beskjed til aksjonærer etc, eller kan det i teorien komme melding “vi er på Oslo Børs i morgen” ? (Forstår at akkurat det ikke er helt sannsynlig).

Kahoot! ASA – Company Presentation

Noe nytt i denne ?

Nei. Først Goldman Sachs og nå JP Morgan. Hvem er neste? :money_mouth_face:

Labull kjøper Kahoot