Jeg har snitt på 61,- Skulle aksjen gå så langt ned ser jeg på det som en gylden mulighet til å flytte den skattefritt over på ASK.
Tunge nedsalg via USA-baserte banker er med på å presse kursen. Gevinstsikring eller mista trua? Ikke lett å si, men tipper og håper på det første. Uansett, at det er småsparere osv. som er årsaken til nedgangen tviler jeg på. Er dagen i dag dagen der rekylen kommer? Den som hadde en spåkule …
Oppdatert: noen har iallfall trua!
Fra DN: Andenæs-familiens investeringsselskap Tanja har kjøpt 2,3 millioner aksjer i det norske spill- og e-læringselskapet Kahoot, viser aksjonæroversikten Holdings.
Aksjonærlister oppdateres med en viss forsinkelse, men ifølge Holdings er gjennomsnittskursen for perioden 91,7 kroner aksjen, noe som antyder en markedspris på 217 millioner kroner.
Andenæs-familien var fra før en betydelig eier i Kahoot, og har nå 6,7 millioner aksjer i sum, tilsvarende 1,5 prosent av selskapet.
Fra DNB i morges: “Kahoot NO (Buy, NOK135 from 150) – Estimates and target price down following the rather weak update and acquisition. Analyst highlights that we still like the case.”
Kahoot! ASA – Company Presentation
Hei, bruker du aksjonærlisten her på Tekinvestor? Jeg ser ikke at Softbank ligger der?
Kan legge til at jeg er helt ny her på tekinvestor så mulig jeg ser på feil liste, men ser at Kahoot er oppført som AS og ikke ASA i listene her.
Softbanks aksjer ligger nok på en meglerkonto…
Kahoot ligger inne med både gammel og ny Ticker kode. Du må se på KAHOT som er riktig ticker nå for å få oppdaterte posisjoner.
Som det er nevnt så ligger aksjene til Softbank og de fleste andre utenlandske aksjonærer på en depotkonto, eller nominee-konto. De kan også ha spredd beholdningen på flere konti for å ha de som sikkerhet for lån eller av andre grunner. Så ikke lett å se om de rører på posisjonen med mindre de beveger seg over/under en flaggegrense.
@pdx Kan du flytte de gamle aksjonærlistene som ligger på KAHOOT til KAHOT ticker filen? Alternativt om du kan merke KAHOOT listen bedre så folk ikke ser på riktig liste?
Dette er vel samme sti som Kahoot kommer til å ta …:
Den asiatiske superappen Grab går på børs via skallselskap i Silicon Valley
Den asiatiske superappen Grab annonserte tirsdag at selskapet vil børsnoteres på Nasdaq via en spac-fusjon med Altimeter Growth Corp, i en avtale som verdsetter selskapet til 39,6 milliarder dollar, skriver CNBC.
Dette skjer via en fusjon med et såkalt Spac(special purpose acquisition company). Dette er skallselskaper uten kapital eller drift, men som er blitt børsnotert med sikte på å slå seg sammen med eller kjøpe andre selskaper.
Det japanske investerings- og teknologiselskapet Softbank har spilt en nøkkelrolle i å finansiere Grab og tilrettelegge for oppkjøp og fusjoner.
DN’s Thor Christian Jensen kvesser pennen. Noen med abonnement som kan dele med oss andre “lavtlønnede”?:
Ikke verdt å lese hva en jantelov tilhenger av en journalist skriver om en self-made milliardær som på kort sikt ikke har truffet 100 % på sitt siste kjøp av aksjer.
Heller ikke verdt å bryte copyright regler for. Bare surr.
God dag i dag. En skikkelig bommert for de som solgte i går og kom løpende her på forumet for å godte seg over at noen lå i minus. Jeg er nå i hvertfall i pluss igjen og ser frem til at den lange ett års trenden fortsetter. Det gikk fort nok opp da egentlig. Så det er bare helt greit om det fortsetter slik.
Vi snakker fortsatt om en potensiell 300% frem til mars/april 2022. Oppnåelig, men svært avhengig av hvordan børsnoteringen på Nasdaq går og driften ellers.
160 milliarder NOK markedsverdi ila. 12mnd ja. Foreslår at du/dere sammenligner det tallet med andre selskap på Oslo Børs. Lykke til!
Ser ikke ett sekund på Oslo Børs for å finne svar på Kahoot. Og anbefaler at ikke du gjør det heller. Du kan jo se hva en transport app børsnoteres for i innlegget til @slugger så får du en idè. Kahoot ligger i en heeelt annen liga. Så sier jeg ikke at jeg tror at de blir verdt så mye på så kort tid, men at de potensielt kan det.
Hvordan blir det Haudemann og andre store ved notering i US? Blir det deres anledning til å selge uten å kræsje kursen, eller blir det «to forskjellige bord»?
Får vi oppdatert analyse av SP1 Markets i morgen mon tro? Tipper det er flere oppdateringer rett rundt hjørnet. Om de senker kursmålet i samme størrelsesorden som DnB gjenstår å se, men dersom vi kan hente 7% for hver eneste betryggende melding, så kan jeg leve med det. Og reisen har så vidt begynt!
Ser at jeg fikk noen reaksjoner i går, tydeligvis noen som var uenig. og til og med sendte oversikt som skulle vise det motsatte. Når jeg ser på volum i en aksje så er det liten vits i å se på andre aksjer. Jeg ser på volum i den aksjen jeg skal handle og i kjøpsøyeblikket mitt var det 2,7M, litt over en 1/2% av det totale volum på 450M. Når den allerede hadde falt rundt 25% og fortsetter å falle 7- 8 % aksjen syntes jeg det kan være verdt å ta ett lodd.
Oppgangen i dag på 7 % er på ca. samme volum så jeg ser ikke bort fra at den kan falle igjen, men i alle fall en fin trade dersom jeg hadde solgt i dag.
Rykker litt tilbake etter gårsdagens oppsving, men på veldig moderat volum. Sterkt tegn, og kun en pust i bakken. Trygg informasjon fra aksjonæroversikten og kursmål som er langt over dagens tøysekurs gir god grunn til både inngang, påfyll og sitt-i-ro. Happy Kahooting! Eller «Yippi Kahoot, mtrfcr. …»
Sterkt marked i USA også, dette er fortsatt en veldig god kjøpsmulighet før videre vekst.
Hva tenker dere om Kahoot fremover?
Kommer til å svinge opp utover i april/mai i takt med nasdaq.
Forventer en melding om dobbelnotering i USA + et nytt oppkjøp for utgangen av Q2 som kanskje kan få oss opp mot ATH igjen. Vil dog ta tid