Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kahoot! (KAHOT)

Last year, the majority of its US$45 million in invoiced revenue came from North America and Europe, where Kahoot has become popular in the classroom and offices.

Now, Kahoot has set its sights on the Asia-Pacific region. The company is looking to capture “substantial growth” in several markets, including Japan, China, South Korea, Australia and Singapore, Mr Hanoa said.

Tipper det blir noen oppkjøp rettet mot Asia fremover. Blir også bullish når man ser alt som er coming 2021 og coming soon.

2 Likes

Det der er faktisk mye et ganske decent BULL-tegn.
Får de skikkelig fart på de asiatiske markedet går brukerantaller (og aksjekursen med det) til værs.

Dama som jobber i skolen fikk ikke brukt Kahoot i dag, det var kun mulig i betalversjonen. De pusher nok hardt på konvertering fra gratis til betalende kunder nå.

Hvorfor kunne hun ikke det? De har da ikke tatt bort gratisversjonen?

Som dere ser så har Kahoot hatt en veldig fin utvikling i Japan siste tiden.

Samme gjelder Sør Korea.

Google Play store for Japan og Sør Korea. Om vi kan si at disse to landene er en pekepinne på hvordan asia går så vikrer det som Q2 har begynt betydelig bedre en Q1.

Skulle egentlig bare ta en kort trade, men er fortsatt inne . Hvordan tenker dere om det som blir nevnt her i forhold til utviklingen, noen sammenheng i forhold til kursraset? : Analytikeren tror imidlertid den svakere veksten skyldes sesongeffekter og naturlig variasjon mellom kvartaler, samt effekten av tapet av en uvanlig stor bedriftskunde i Asia i kvartalet.

Tolker denne eventen som at 360 Spirit kommer før 22.04

The complete solution for team spirit and company culture, corporate Learning, audience engagement.**

For all employees, to empower all individuals and teams to create, share and join engaging learning experiences and build organizational knowledge

Jeg tror Kahoot er en aksje som bare skal oppover sakte og sikkert. Gjennom oppkjøp og sitt ekstremt sterke merkevarenavn kommer veksten til å bli enorm. Tipper ny guiding i løpet av Q2. Bare se på alt som er lagt til de siste 6 mnd og alt som er coming 2021/soon.

3 Likes

Synes det ser litt mer interessant ut teknisk her, i allefall på kort sikt. Tok noen lodd i påvente av brudd opp - etablerer vi oss over 90 så kan vi jo fint gå opp og teste 98-100 :slight_smile:

Edit: Røk ut på SL. Avventer og ser hvordan close blir før evt. nytt forsøk. Likte ikke at 88 røk.

4 Likes

Voldberg fortsetter å laste opp. Hadde vært gull med et par innsidekjøp også nå. Trenger en boost for å få bort nervøsiteten.

1 Like

neh, bare la det synke, billigere å fylle på :slight_smile:

Vi har her en plattform med 1,5 MILLIARDER mennesker innom årlig.

Jo mer jeg tenker på det, jo mer ønsker jeg at selskapet på et tidspunkt kjører en facebook-modell med reklame. For de over 18 år feks, ettersom rovdrift på skolebarn neppe er noen PR-vinner.
Kan ikke helt forstå at selskapet sier dette er uaktuelt, når mange av verdens største selskaper er reklamedrevne.

Facebook, Google osv.

Bygge brukerbase og innhold et par år til, og så kjøre på med reklame? Da snakker vi VIRKELIG en pengemaskin.

4 Likes

Mere raljering i DN fra Thor Christian Jensen:

Kahoot! ASA - Completion of the acquisition of Motimate

1 Like

Fin stigning siste par dager. Antar at vi har sett bunnen og at kursen videre utelukkende er nord, kanskje ned noen sørlige pitstop for å trekke pusten. Stabilisere oss over 100 i påvente av neste gladnyhet bør være målet. Tror dessverre ikke det blir ny ATH før heftig nytt dukker opp. Håper dog jeg tar feil.

2 Likes

Fortsatt ikke kommet oss over forrige “top” på 88. Hadde følt meg mye trygger om vi endte på 88.5 eller 89… Er ikke umulig at vi skal ned og lukke gap på 67 fortsatt, men HÅPER du har rett…

Enig at ATH nok ikke kommer før f.eks NASDAQ-notering, men vi skal trolig opp over 100 igjen i det minste.

5 Likes

Kahoot! ASA: New share capital registered