Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kahoot! (KAHOT)

Hvordan stiller aksjonærer i Kahoot, eller dere som er utenfor, seg til selskapet og tiden fremover? Har det etablert seg et bunnivå eller skal den videre ned? Jeg er rimelig tungt lastet og har vært med den siden 120 kr. Har ikke helt klart å se noen klar årsak til den bratte nedgangen da det ikke har vært negative nyheter i Kahoot, annet enn at oppgangen selvfølgelig var bratt i 2020 og at folk anser/anså aksjen som overpriset.

Veksten avtar, og inntekt per betalende bruker går ned.

Feil trend for en aksje som var priset til price/sales 100(!!) for et par måneder siden.

Jeg holder allikevel mine aksjer, da jeg anser ledelsen som kompetent, produktet som godt, og mulighetene som uendelige.

3 Likes

Enig i grunn, men det blir feil å kalle ett kvartal for en trend.

2 Likes

Skøien AS bare plukker og plukker. Voldberg er sterk i troen. Vi liker det. Litt risting i kastanjetreet for å få ned nøtter innimellom er alltid bra. Treet forblir det samme og røttene blir større og sterkere etter hvert. Nye nøtter kommer til og bladveksten tiltar. The sky is the limit, både for kastanjetrær og Kahoot. Come join the joyride!

2 Likes

Organisk vekst og omsetning per betalende bruker har avtatt iallefall fra q1 2020. Dette skjer uten at selskapet problematiserer det.

3 Likes

Kahoot! ASA – Additional consideration in connection with the acquisition of Actimo, ApS

Kahoot! ASA – New share capital registered

Er det pga. oppkjøpet / emisjonen den faller såpass mye i dag? :thinking:

Emisjonen?

Noe som kunne listet opp roadmap for Kahoot! Fremover ? Når er skal de listes på Nasdaq blant annet.

På forhånd takk.

Vil tro det er kombinasjon av to ting. Sektorrotasjon ut av tech, i tillegg at den rent teknisk ser ut å skulle ned på 60-tallet for å teste støtte.

“The resolution to increase the share capital of the Company with NOK 18,603.90 by the issuance of 186,039 consideration shares to the shareholders of Actimo at a subscription price of NOK 86.62 per share”.

@Richardames - enig angående det tekniske. Kanskje det gappet ned mot 67 skal fylles :shushing_face:

Spørsmål til dere som har fulgt bedre med:
Er det lock up på aksjer kahoot har brukt til å kjøpe selskaper for eller kan det hende de dumpes nå?

Lockup på de aksjene som kom igår.

Ok takker

Kan det ha noe med dette å gjøre? Kundene rømmer fra superforvalter | Finansavisen
Jeg har ikke tilgang til artikkelen, men fondet er vel ganske tungt lastet i Kahoot, så hvis de “pøser ut” aksjer kan det kanskje ha en sammenheng?

3 Likes

Mitt skip er/var lastet med:

1 Like

Kahoot! ASA reports first quarter 2021 results

Flere spennende elementer som kommer her.
Dersom de får skikkelig sving på Asia og plattformvariantene de neste par kvartalene blir dette bra :slight_smile:

Ser GS og DNB har solgt seg ut mens JPM og et par amerikanske kontoer har kjøpt seg opp.

Kahoot! will acquire Clever, a leading US K-12 EdTech learning platform, accelerating its vision to build the world’s leading learning platform

3 Likes