Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kahoot! (KAHOT)

Selskapet har en ambisjon om å bli det ledende innen ny og underholdende læring. Som digitaliseringsleverandør vet jeg en den om hvordan akkurat denne transformasjonen arter seg. Den oppvoksende generasjonen og den etablerte nygenerasjonen i arbeidslivet vil bruke helt andre måter å tilegne seg kunnskap enn «den gamle garde». Kahoot vet dette og det er for fremtiden de bygger selskapet, bl.a. med dette oppkjøpet.

Tiden der ansatte i bedrifter eller barn/unge/unge voksne trenger å sitte på skolebenken er over. Læringsmetodene er i kraftig endring. Besparelsene en bedrift kan oppnå ved å kjøre digitale opplæringsprogrammer er enorme. Da vil kostnaden med Kahoot-lisenser bli små i forhold til å ta ansatte ut av «produksjon».

Videre vil skolenes måter å drive undervisning på også endres ytterligere. Penn og papir er snart en saga blott. Det er fakta. Det er også fakta at det å gjøre undervisning mer underholdende kan sørge for bedre ivaretakelse av enda flere elever. Dette er også noe Kahoot selvsagt vet. De ser framover. Også i USA. Da er Nasdaq er naturlig stoppested, og med navn, cash og solide backuppartnere ligger alt til rette for suksess, selv med en dump akkurat nå.

Sit long!

7 Likes

Kahoot! ASA: Contemplated private placement of up to 25 million new shares

Der kom emisjonen som du spådde @Dreamliner

1 Like

Se der ja. Hvem skulle kunne klare å tippe at den kom :joy:

68 kroner aksjen blir emisjonen satt på…

1 Like

da tar det nok noen mnd før vi skal over 70 igjen…
Boring…

Hvor har du dette fra?

Salgspresset de siste dagen skyldes vel at mange forventet en emisjon. Har lite tro på at aksjen skal lenger ned. Blir spennende å se hvor mye Softbank får tildelt.

Enig at softbank tildeling blir spennende.
Nå er jo emisjonsfrykten borte, så føler det muligens kan få en fin bonce framover. Samtidig suger makredet for fekstaksjer mange plasser nå, blir spennende å se

Softbank har sagt de minst ønsket sine 18% i det minste.
Gitt at de kjøpte seg inn på 110 tipper jeg fort de tar mer om de kan :stuck_out_tongue:

ABG Sunndal Collier

Kahoot! ASA: Successfully completed private placement

Kahoot! ASA – PDMR notification in connection with Private Placement

Satser på en bounce her - krysser fingrene. SL satt på bunn av candle :slight_smile:

Jeg håper du har rett :slight_smile:

Kan noen forklare det enorme fallet idag for en kahoot noob… Er det kun børsfall pluss at emisjonsgjengen har fått levert aksjenene øyebllikkelig og dumper i bøtter og spann?

Tviler på at emisjonsgjengen ser noen grunn til å selge med tap dagen etter emisjonen.

Er nok i stor grad drevet av småsparere ja, kanskje også noen storfisker som skal utløse stop loss.

2 Likes

Måtte flytte SL ned bittelitt da den kom ned mot dagens LOW i slutthandelen. Er litt usikker på om dette er bunn eller om den skal lavere når jeg ser vi closet nær LOD, men traden er med hensyn til Nasdaq som jeg tror vil bounce ila. dagen eller morgendagen. I tillegg har aksjen korrigert ganske kraftig på veldig kort tid - i utgangspunktet hadde jeg tenkt å gå inn ved gap fill rundt 67.50 (ref. analysen lenger oppe i tråden), men jeg er glad jeg ikke gjorde det selvfølgelig. Mitt neste target var rundt 63 kr - og siste target ligger rundt 51 kr.

Jeg tror ikke vi skal ned mot 51 kr uten å bounce litt først, aksjen er for oversolgt til det, men det kan selvfølgelig bare konsolidere før det bryter videre nedover. Likevel; jeg tror pga. gappet som er laget etter emisjonen at vi i det minste skal teste dette nivået. Det er i allefall hypotesen bak traden, så får vi se om det spiller seg ut slik; risikerer ikke mer enn ca. 4% til nedsiden før jeg er ute her, så sånn sett grei r/r, dersom mitt target til oppsiden treffer (rundt 12% opp herfra).

2 Likes

Er det så overraskende at aksjen faller etter den sinnsyke oppgangen som har vært? Kan vel heller ikke være langt fra ny bunn nå…

1 Like

Vanskelig å naile eksakt bunn i fallende kniver, men enig i at det ikke kan være langt unna rent kortsiktig. Har ingen formening om hva aksjen står i om 3-6 måneder, men som chartet viser er vi i et område hvor det tidligere har vært en del konsolidering, så føles ikke så galt å gå inn her. Morgendagen vil vise om det var smart eller dumt. Har en magefølelse på at det kan være enda en shake out i vente pga. close så driver og finner ut hvor jeg skal sette SL :sweat_smile:

3 Likes