Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kahoot! (KAHOT)

Mulig vi så en exhaustion gap idag etter forutgående fallende trend. Høyt volum var det også. I så fall bør gap’et fylles i løpet av noen dager. Skal kursen mer ned så tror jeg det i så fall er marginalt, type kr 57-60.

2 Likes

Hva skal du med SL når du flytter den når kursen nærmer seg?

3 Likes

Rent teknisk er jeg enig, ser man kun på chart ser det ut som capitulation… men det store volumet skyldes nok emisjonen? De fikk jo emi aksjene med en gang, ikke at jeg ser noe poeng for dem å dumpe dem til - 10-12% av det de ga for dem.

@zappa66 hehe, dårlig formulert. SL var for thight når jeg så hvordan aksjen tradet etter kjøp. Hadde jeg holdt SL der den ble satt (nær LOD) ville jeg blitt vippet ut, med -2% tap. Slik jeg tolket chartet så det mer ut som en siste shakeout før close, og den closet noen øre over SL nivået mitt, så nå er posisjonen bare - 1.3%.
Etter å ha sett mer på chartet tror jeg en SL på 4-5% er mer riktig for denne aksjen.

Jeg vet som sagt ikke hvor lurt det var, men svaret får jeg i morgen :blush:

Du vet godt at close rundt LOD er ekstremt bullish ikke sant? :upside_down_face:

2 Likes

Derfor jeg skrev “har en magefølelse på at det kan være enda en shake out i vente pga. close så driver og finner ut hvor jeg skal sette SL” - lenger oppe :sweat_smile:

For å utdype enda mer (vet ikke hvor stor interesse det er så mods får evt. flytte til TA tråden); men en ting jeg har observert etter å ha prøvd å fange en del kniver er at moment ofte snur før kursen gjør det.

Her er et eksempel fra Kahoot tidligere; vi ser RSI bunne ut og lage en higher low ved neste bunn. Kursen i samme periode lager en low (106 kr) og så en lower-low (96 kr) mens RSI lager en higher low, slik at vi får divergens. Det er egentlig det jeg tror / tenker kan skje i morgen; ned fra start mens RSI (som er extended) snur opp. Så catcher kursen opp til RSI etterhvert.

(I dette eksempelet gikk aksjen så fra 96 til 116 = 20%)

4 Likes

RSI på dagschartet har ikke vært lavere siden mars 2020.

Ikke i nærheten av å være lavere engang. I tillegg så var det close på FIB-støtte. Kjøpte meg inn for tidlig, men satser på en bounce i morgen.

2 Likes

Kan någon förklara vad detta innebär ?

Det tar noen dager å utstede aksjene. Derfor låner større aksjonærer aksjer til tilrettelegger (ABG Sundal?) slik at de kan levere aksjer umiddelbart til de som deltar i emisjonen. Derav sikkert noe dumping av emisjonsaksjer i dag.

Hvorfor skulle de ville dumpe aksjer de har kjøpt for 68 kroner til en lavere pris?

2 Likes

Subject to completion of the Private Placement, the Company has agreed to 90

days lock-up period, subject to customary exceptions

Mange som spekulerer i emisjoner.

Bare hør på aksjesladder-podcasten, så forstår du hva jeg mener.

1 Like

Har ikke sjekket korrelasjonen mellom Nasdaq og Kahoot men det skader ikke at tek over dammen bouncet… :blush:

1 Like

De spekulerer neppe i å selge lavere enn emisjonskursen.

1 Like

Har litt medfølelse for ledelsen. De har kanskje spillt med litt for høye kort gjennom 2020. Verdt å bemerke seg er jo at Kahoot fortsatt er prissatt til rundt 30 milliarder. Vil si de har lykkes ekstremt godt med det de har hatt til rådighet. Håper selskapet lykkes, selv om kursen har fått seg en på tryne.

Medfølelse med ledelsen? Hvorfor det? Det er vel aksjonærene som skal ha medfølelse.

Jeg ville ikke solgt på disse nivåene. Innen et år eller to vil nok Kahoot bli notert på Nasdaq der potensiale er bra for en mye høyere prising. Dette rufseværet kommer til å gå over.

1 Like

De som kjøpte Kahoot for over 100 har jeg ikke medfølelse for🤷‍♂️ det inkluderer forsåvidt også CEO.

Poenget mitt er at ledelsen vil få det tyngre fremover nå som det mer eller mindre er bevist at de må kjøpe seg vekst.

Er det ikke det Softbank har gjort i alle år da? Vil jo påstå at de har gjort det tålig greit :stuck_out_tongue:

Antar det funker gitt at de gjør de rette kjøpene. Men det er jo dyrere enn å vokse organisk. Så prisingen av kahoot bør jo gjennspeile det.

Enig at prisingen av Kahoot er tullete høy. Men det er jo en gang slik at folk er intressert i å kjøpe vekst. Og så lenge Kahoot kan bruke sin egen prising til å kjøpe seg opp og frem så fungere det helt til det ikke lengre fungerer. Så vil jo anta at kursen skal godt oppover når det har fått roet seg litt.

2 Likes