Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kahoot! (KAHOT)

Hovedsakelig makro som styrer kursen i kahoot nedover nå, med sektorrotasjon over i mer verdibaserte aksjer. Kan fort være at den stabiliserer seg og skyter fart igjen når frykten for å sitte i vekst er borte.

Det er det veldig mange som gjør, jo:)

Går kursen ned etter emisjon, kaster de ut og begrenser tapet. Helt vanlig.

1 Like

Og derfor er det synd på dem?

Kahoot er priset høyt, men tingen med slike softwareselskap er at om de klarer å øke kundemassen er skallering veldig billig. Blir kahoot nr 1 innen elæring kan det bli veldig bra tror jeg personlig

Hvis vi trodde gårsdagens volum på open var stort, sjekk dagens! :sweat_smile:

1 Like

Var det siste shakeout vi så i morges?

1 Like

Er i allefall det jeg jobber med, er fremdeles inne men tar vi ut lowen på dagens første 15 min candle ser det mørkere ut. Selve candlen er complete indecision slik jeg tolker det, og jeg liker at de ikke klarte presse den stort lavere, til tross for volumet som gikk der.

Må ha brudd på 63 til oppsiden, eller 58.75 til nedsiden for å bekrefte retningen.
Kommer nok til å konsolidere i dette intervallet til brudd skal jeg tippe :thinking:

3 Likes

Burde den ikke komme opp igjen og til trendkanalen for så og komme helt opp og bryte opp av den før det er noe håp om videre oppgang ?
Selvfølgelig og komme inn og så kunne stige opp er jo en god del % og. Men faller på så sinsyke volumer (Og det som gjør meg usikker er at Børs er All time high) Da er det vel generelt sett ikke best og gå all inn i Risko aksjer (Uansett hvor mye de har falt)

2 Likes

Jo, det er ikke dumt tenkt, men det kommer helt an på hva formålet er. Skal man sitte med aksjen en stund så burde man vente til trenden er snudd. Formålet mitt er derimot trading, og jeg er fornøyd med +5-10%. Så da ser jeg på aksjer som enten har interessante set ups, eller rekylkandidater. Kahoot faller i kategori nummer to for min del. Grunnen er enkel; aksjen er oversolgt på samtlige indikatorer jeg bruker (uten at det i seg selv er et kjøpssignal), og er i ferd med å etablere bullish divergens i moment.

Som en tredje faktor har du volum, hvor effort vs. result spiller en rolle. Hvis du ser volum den første timen og kursbevegelsen sier det meg at her var det mange som skulle ut, uten at det presset kursen nevneverdig ned.

Etter å ha sett på hvordan divergens i moment fungerer i aksjen historisk, har jeg funnet ut at den har en tendens til kraftige rekyler fra oversolgte nivåer når divergens oppstår. Problemet med divergens er at det ofte tar litt tid å spille seg ut.

Er bunnen satt i Kahoot? Jeg er ikke helt sikker, men sikker nok til å fremdeles holde aksjen.
Det nærmer seg confirmation på 30 min chartet, helst vil jeg se dette på minst hourly, men trender begynner alltid i det små, før de forplanter seg videre oppover på høyere timeframes.

Jeg gir det i allefall noen timer til :slight_smile:

4 Likes

Min erfaring er at jo mer volum det er i et verdipapir, jo mer sikre er tekniske indikatorer.

1 Like

Vel, jeg valgte å gå ut her; CPI tallene som kom nå er mye verre en ventet.

Normalt skal det bety at sektorrotasjon fra vekst til verdi skal fortsette pga. stigende rentefrykt.
Jeg kan ikke si jeg ser den voldsomme reaksjonen i verken Kahoot spesielt, eller indeks generelt; men mtp. hvordan indeks nå står (ved et vippepunkt) kan det fort være mer smerte i vente neste uke. Siden markedsreaksjonen foreløpig ikke korresponderer med facts så velger jeg å avvente og være i cash. Kommer plutselig tilbake :slight_smile:

1 Like

spøker nå ja. Tror den skal godt ned

Blir visst en skikkelig kapitulasjon her ser det ut som.

1 Like

Det er lenge siden jeg har sett et chart som er så extended som ikke bouncer noenting :exploding_head:
Det virker jo som folk ikke er ferdigsolgt. Får se om bildet endrer seg til fredag, men enig med deg at det lukter kapitulasjon. Får vente på volumklimaks til nedsiden da, selv om jeg var rimelig trygg på at volum ikke kom til å bli høyere enn gårsdagen… :see_no_evil:

2 Likes

Ja, helt insane oversolgt nå.

Lenge siden man har sett en lignende kurskollaps uten noen konkrete dårlige nyheter. Mulig det er margin calls + folk som vil sikre den gevinsten som er igjen. Helt vanvittig volum også.

2 Likes

Her tenker jeg at det er bare å kjøpe litt hver dag for å snitte nedover, så vil den komme seg opp over 70 (og ihvertfall over 60) før slutten av Juni. Venter jo litt på nyheter rundt notering i USA. Uansett bare å sitte LONG om man kan.

Når er frykten for spekulativ grønt og spekulativt tech over, any takers?

Noe sier meg at vi må vente minst 6 mnd fra og med i dag. Trender tar tid!

Jeg er selv lastet i vekst. Tungt.

3 Likes

En tredjedel kommer fra økningen i brukte biler. Ser man bort fra dette hadde tallene kommet inn under forventningene på +3,6.

2 Likes

Lett å tenke slik etter en halvering. Jeg snittet også ned endel fra mine kjøp rundt 100, før jeg idag bet jeg i det sure eplet og tok tapene. Å bare se på kursen sier ikke så mye. Det har vært fest på børsen lenge og Kahoot 5-dobblet seg før den begynte å snu ned i slutten av januar. Den er fremdeles opp over 100% på et år.
Man bør kanskje heller diskutere børsverdien, og den er fremdeles høy på 30 mrd målt mot omsetning og lønnsomhet? Men på litt lenger sikt har jeg tro på Kahoot. Kanskje greide jeg å selge nær bunnen? Har gjort mye galt i år dessverre.

2 Likes

Trend is your friend.

Ser tech-kollapsen fortsetter i USA.

Jeg tror Kahoot er ganske nærme bunn nå, men det har jeg trodd i flere dager nå.

Teknisk sett er ihvertfall aksjen fullstendig overmoden for en bounce.

3 Likes