Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kahoot! (KAHOT)

Ja, absolutt👍

Jeg har vært i Kahoot første gang i 2018, da betalte jeg 20kr og de hadde steget fra 2kr på ett år. Jeg solgte på 23kr (ett av mine verste salg) så steg de til 100kr og splittet 1/3. sank under corona til 13kr og gikk rett opp til 130+ kroner. Siden da har de ikke tjent en krone, har gjort mange dyre oppkjøp og ekstremt med emisjoner og utvanninger.

Så nå når de da faller til 57kr er det ikke bra men 1000% opp siden mars i fjor og nå ‘bare’ 400% opp på ett år… det koster og kjøpe opp alle. Kommer det mer motgang på børsene så er det vel mulig at ting drar ut. MEN når en ser slik på forsiden bør en vel kjøpe…:joy:

2 Likes

Dette medfører nok en varig skade for mange aksjer. Mye av problemet ligger i at mange av de grønne aksjene, og tildels tech aksjene, har tatt den raske veien til børs for å kunne utnytte det attraktive markedet som har vært for å hente penger. Mange kommer kanskje aldri til å kunne bevis noe som helst, og vil ikke kunne hente inn dette fallet selv om markedet snur igjen.

Inflasjonen i USA tiltar og dette taler for renteheving og videre nedvekting i vekstaksjer.

2 Likes

Når noen av de største aksjonærene, Vollberg og CEO, ikke kjøper i emisjonen for noen dager siden gir ikke dette tillit, men lite fundamentalt som er endret bortsett fra kjøpet av Clever… I lys av sektorrotasjon,US inflasjonstall, stigende US lange renter er nok dette triggere for det kraftige fallet vi ser i teknologiaksjer for tiden. Mitt tips er at dette vil vare en stund til og at en potensiell inngang for meg blir på 40 tallet. Lykke til

2 Likes

Mitt forige kjøp var på 37kr og salg på 116 kommer den dit blir det kjøp.:joy:

1 Like

Du er dyktig slik som i QFUEL casen!

Du solgte selvsagt Ethereum før nattens dump også? :joy: Nostradamus

1 Like

Nei jeg kjøpte mer etherium
(Hehe har gjort

det bra 2 ganger og de snakker jeg gjerne om ) :joy:

Skrev det faktisk her og i januar. :sweat_smile:
Men jeg solgte resten og skrev det senere, men dere kan lese det selv…

Kahot skal opp fredag, falt alt for mye og mange rookies har tatt gevinst/tap. Emisjon i boks, spennende tider i vente!
På 120kr kunne man bare drømme om å kjøpe på under 60… vær så god

4 Likes

Å høre hvem som kjøpte hva for hvor mye… litt som å dele strikkeoppskrifter? :zipper_mouth_face:

2 Likes

Enig. Skal ikke gjøres igjen…

Rekyl over dammen i dag. Hvis det står seg, hjelper det nok på Kahoot-kursen i morgen (og andre vekstaksjer som har fått kjørt seg hardt de siste dagene).

2 Likes

Tenker det samme. Ikke overraskende om Kahoot korrigerer 10-15%. Falt ubegrunnet 25% bare forrige uke og emi ble overlegent tegnet på 68kr…

Da ble det kjøp i dag. Når det står krakk på fremsiden av aviser og alt kollapser er det ikke da man skal kjøpe. :scream: er det ikke…

1 Like

Kjøpte litt jeg også - ser ut som potensielt forsøk på brudd av den lange fallende trendlinjen og en-retest av dette bruddet nå. Bør holde - hvis ikke er det bare en fakeout :smile:

1 Like

Plisplisplisplis

1 Like

Ser svakere og svakere ut, som vanlig.

Haha, ja, var ikke mye futt i den katten! Får håpe den fikk satt en LOD nå da :wink:
(Fikk også lukket gappet som oppstod i morges, burde nesten sett det var en mulighet… :no_mouth: )

1 Like