Takk for hjelpen, Finansavisen
dn.no
Så meg ferdig med aksjen på 107kr, men prøver nytt lodd på 58kr
For en latterlig begrunnelse
Meglerhuset viser til at de har tatt feil om siste tids kursutvikling i Kahoot, som har vært drevet av kortsiktig trading og rotasjon ut av aksjer med høy vekst.
Lurer på hvorfor de senker kursmålet hvis aksjen har blitt styrket siden sist analyse?
“Kursmål” er det nærmeste man kommer lovlig markedsmanipulasjon.
Fullstendig ubrukelig til noe som helst.
Rart det blir støttet når de meglerhusene nærmest konkurrerer om å være mest euforisk, men ikke når de senker…
Kahoot! will host presentation featuring Clever on Wednesday 19 May 2021
Kan ha vært en meget god inngang i dag. Jeg fikk snitt på 58.6kr og nå går USA bra. En rekyl på vekstaksjer kan virkelig være stort for Kahoot. (De hentet jo 1.7 mrd på 68kr).
Meget spennende denne neste uken.
Jeg gikk ut igjen før close. Vil se an mandagen i US. Er ikke helt sikker på at denne bouncen har nok kraft (i indeks, ikke Kahoot) til å føre til nye ATHs. Rent teknisk mye skade gjort under overflaten. Ellers enig med deg at en bounce i Kahoot godt kan close gappet ved emi, men vi får se. Hadde forventet mer kraft på fredag egentlig, var litt rotete…
Sånn jeg tolker det helt kortiktig; motstand (både teknisk og volum (VPVR) rundt 61 kr.
Brudd opp herfra så kan det gi potensiale for gap close, brudd ned, gap close ned mot 51 kr
Kommer analyse av indekser på tuben på mandag som vanlig. God helg og lykke til!
Det er her jeg blander teknisk som indikasjon og fundamentalt. De har falt 50% på 3 mnd uten fundamentale negative nyheter, forrige platou var 6mnd siden på ca 55-60 så jeg mener det er stor støttede. Langsiktig ser dette ut som en helt perfekt buy the dip… bare denne har vart i 3mnd rett ned. Jeg tror stopp loss er ferdig og vi kan få en fin rekyl neste 1-2 uker.
Jeg hadde ikke pc på fredag og litt knotet og vise fra mobilen. Det jeg håper/tror er at den har falt alt for mye og har i en ganske god støtte på nedsiden fra forrige platou for 6/8 mnd siden. Jeg håper den klarer og komme seg opp i trenden igjen og så til toppen der. Jeg ser og volumet var helt ut av en annen verden når den solgte de siste 2 dagene. Oslo børs er jo opp og denne er ned 54,28% i dag i forrhold til topp.
Risiko er jo at oslo børs faller og at en ikke får noe momentum, og den steg jo på lavere volum en salgene dagen før…
Jeg er ikke noe teknisk ekspert men bruker det som en supplemang til vurderingene mine (Og har fulgt kahoot i mange år og de har en tendens til og virkelig komme godt tilbakers når de kommer)
Da ble det jammen dobling av aksjene helt på tampen. . Jeg er enig at kursmål driver med vinden… nå plutselig er det på tide og nedgradere akt og når alle skulle ha Kahoot var det kamp om høyeste kursmål.
Vel den har falt og ikke bare litt. Jeg tror enda dette er en kvalitets aksje og kjøp av clever (var nokk litt dårlig timet) og at de ikke gjorde emisjon samme dagen (var jo katastrofe) men jeg tror dette er en god aksje for fremtiden og presentasjonen av clever i morgen kan kanskje vise litt mer i dybden.
Clever is on a mission to unlock new ways to learn for all students. Since 2012 our team has been driven by a belief that technology is a powerful lever to make learning more engaging, give teachers superpowers, and advance educational equity. Now, more than 50% of US K-12 students use Clever’s single sign-on and secure portal for simplified access to a world of digital learning. Over 89,000 schools, including 96 of the top 100 U.S. school districts, and a network of leading application partners rely on the Clever API for speedy implementation and seamless student engagement. Clever has offices in San Francisco, California and Durham, North Carolina, and you can visit us anytime at clever.com.
Kahoot! ASA – Notice of annual general meeting
Hegnar ute av kahoot, da vinkles det negativt: Trekker seg ut av Kahoot-styret | Finansavisen
Spennende at Softbank kommer inn, føler dette er mer bull en oversikten tilsier. (Har ikke fa+ så har ikke lest saken selv)
hegnar er jævla gode til å skrive negativt, når muligheten byr seg,og hausen selskaper hann selv eier;-(
Ja, det er litt tragisk å se hvortydelig han snakker opp det han eier… Men de fleste tar vel alt han sier med eb stor klype salt
Kahoot! presentation featuring Clever
Jeg tror det blir bra til slutt. Men litt lenge til de kommer på USA børsene men vanskelig og treffe bunnen i slike fall.