Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kahoot! (KAHOT)

Mer å hente i KAHOOT !

I forrige Kapital-utgave tok vi inn teknologiselskapet Kahoot . Siden vinterens toppnotering på godt over hundre kroner pr. aksje har kursen mer eller mindre kollapset. Men en relativt sterk andrekvartalsrapport har gitt fornyet kursoptimisme, sett i lys av at de genererte inntekter på litt over 18 millioner dollar, en betydelig oppgang fra 5,6 millioner i tilsvarende kvartal året før. Resultatet før skatt endte på 5,3 millioner, mot minus 3,8 millioner på samme tid i 2020. Optimismen har også spredt seg blant analytikerne. Hos DNB Markets har man nå tatt Kahoot-aksjen opp til kjøp med kursmål 85, og ser på den gjeldende aksjekursen som attraktiv for langsiktige investorer som søker eksponering mot et selskap innen e-læring, med høy margin og høy vekst, heter det blant annet. Også hos Arctic Securities er tonen positiv, noe den har vært i lang tid:

– Jeg mener Kahoot er et godt kjøp for langsiktige investorer. Fremover venter jeg fortsatt sterk vekst med nye produktlanseringer og synergier fra oppkjøp. En sterkere posisjon i Asia etter at Softbank kom inn som eier, er en potensiell opsjon, uttalte Arctic-analytiker Henriette Trondsen til Kapital rett før sommeren. Mye skal imidlertid på plass før nye toppnoteringer kan nås, hensyntatt at selskapet selv etter kursfallet fra i vinter nå har en markedsverdi på rundt 25 milliarder kroner.

Men andrekvartalsrapporten er likevel med på å gi gode rammer for en ytterligere kursopptur, og vi velger derfor å beholde Kahoot-aksjen i Kapital-porteføljen.

1 Like
3 Likes
2 Likes

4 Likes
5 Likes

Toget rygger en del stasjoner bakover…før det beveger seg fram og nordover. Hvor skal man stige på ??

1 Like

Tenker det er viktig å holde daily low fra forrige uke rundt 58 denne uken. Så må man snu trenden med en close over 67. Konsoliderer nå, i en nøytral trekant på daily. Kan gå begge veier slik jeg ser det… :thinking:

Kahoot! ASA – New deputy employee representative on the Board of Directors of Kahoot! ASA

Kahoot! ASA: Trading update for the third quarter of 2021 to be published on October 6, 2021

Kahoot! Group Trading Update - Third Quarter 2021

Solid. Da kjører vi videre, i første omgang til 70

Kahoot guidet $90-100m for 2021.

Når jo ikke dette med $22m i Q3 og lavere i de to foregående kvartalene?

Organisk vekst på 8% er vel ikke spesielt imponerende?

3 Likes

Det er akserellasjon fra tidligere i år, dog

ca 10% per kvartal i organisk vekst gir organisk dobling på under to år

Positive tall, helt OK vekst; tenker aksjen på dette nivået ikke er dyr, men heller ikke billig?:slight_smile:

Syntes kortsiktig mål på ~80-90 hørtes fornuftig ut.

Ser frem til listing i USA i slutten av Q1 2022. Tror vi skal være fornøyd med tallene, men blir ikke slått i bakken heller. Tror de gjør det rette.

Helt ok tall, men som sagt synes jeg ikke veksten er imponerende. Mener å huske at den ikke var imponerende sist kvartal også?

Jeg synes egentlig det er ekstremt avslørende at de oppgir YoY i %, for så å oppgi den kvartalsvise veksten i antall.

1 Like

Noen som husker organisk vekst fra forrige kvartal?