Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kahoot! (KAHOT)

Hehe, ja, det ser ved første øyekast mer bullish ut enn det er :slight_smile:

1 Like
2 Likes

https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010823131

Fulgt lenge med på konsolideringen til Kahoot. Nærmer seg en avgjørelse snart,
kanskje alt denne uken :slight_smile:

3 Likes

Ser ut som en dobbel topp potensielt her eller? Men hva tror du om target utover denne formasjonen om det bryter ned? Er vel ikke nevneverdig støtte før ned mot 43? Er noob på teknisk analyse, men har lært mye av videoene dine.

Kanskje litt misvisende å se på 4 timer chart da formasjonen er like tydelig på høyere timeframes - men formasjonen i seg selv er nøytral. Den kan bryte begge veier - men jeg tok noen lodd her siden jeg anser r/r som god. Vi er helt nede i bunn av formasjonen så det er enkelt å plassere SL (på undersiden ved brudd ned) og til oppsiden har man noen % før man treffer taket.

Så går vi opp igjen herfra vil jeg se hva som skjer når vi kommer oppi taket igjen, og bryter vi ned ryker jeg ut på SL.

Kan legge til at jeg ikke var klar over at shortinteressen var så stor i denne aksjen; så et potensielt rally kan evt. skvise shorts og skape moment for brudd opp. Foreløpig - finner aksjen støtte på 50 dagers snitt og motstand på 20 dagers snitt og disse nærmer seg hverandre, så noe kommer til å skje her om kort tid :slight_smile:

@Byeweek - angående targets; bryter den ned vil den nok ned og teste 40++ kr som du sier.
Bryter den opp kan den fint gå høyt. Hvor høyt? Over forrige høy i allefall :slight_smile:

Liker at selv med økende short faller ikke kahoot så mye. Vil ikke st den skal bryte under 56, men hadde ikke skadet med brudd opp. Så er det viktig å huske at det ikke skader med en god base før neste rykk opp.

1 Like

Ved evt brudd ned så er det en større trekant med trendlinje fra ca mars 2020 og toppen i januar ned mot ~40?

Hei og god morgen, såg gjennom listen over kahoots største eiere. Kan ikke finne softbank lenger, har de trekt seg helt ut eller minket eierandelen til under 2,42%? Prøvde å google det, men fant ingen artikler i farta. Når skjedde det i så fall?

Aksjene er på nominee accounts.

De kan ikke selge seg ut uten å melde.

1 Like

Tenkte på denne @Nocturne

1 Like
2 Likes

Ja, ved brudd ned så er det ikke usannsynlig at vi skal ned å teste den lengre trendlinjen du har der.

Litt flaks må man ha; det var snakk om ører før SL’en min ble trigget her (stiplet linje).
Brudd ned med bullish engulfing reaksjon opp er meget positivt. Nå får vi se om det er kjøpere her!

Spent på hvor mye penger som flyttes fra kahoot aksjer til autostore…

Det ble desverre brudd ned her (jeg er ute). Vi får se om den tar imot her på 56 - i så tilfelle har vi en dobbelbunn, men aksjen har vært ganske entydig i sin retning i dag, og det sier meg at det potensielt er “more to come”. Skulle vi ryke under 56 så kan det trigge fall ned mot området @Paddy80 nevnte.

3 Likes

Jeg tok noen lodd i går - krysser fingrene for brudd opp her over 52… :thinking:

3 Likes
3 Likes

Fortsatt inne, Noc? Ser vel lovende ut nå. Jeg trodde den skulle enda dypere på 40-tallet, men kan dette være bruddet opp vi ser i dag?

1 Like

Ja, er fortsatt inne. Gikk lavere enn jeg trodde i går, men var et gap der fra 23.08 som jeg ikke la merke til før i dag. Dette er nå tettet og vi har brudd opp av den fallende trendlinjen. Dette skal nok backtestes, så får vi svar på om det holder, eller om vi skal lavere :slight_smile:

Edit: Ser meget bra ut nå. Regner med litt motstand rundt 52, men tar vi ut denne i morgen f.eks - så kan vi potensielt se weekly low satt neste uke. Forutsetter at vi ikke tar ut dagens low da :slight_smile:

5 Likes

Ja, dette ser lovende ut. Bra fart i USA nå også, men spent på hvordan Q3-tall slår ut 4. november om vi får en opptur igjen nå. Har en tendens til å ødelegge momentumet i denne aksjen - selv når de faktiske tallene stemmer med (eller overgår) guiding.

4 Likes