Shorten økt med ca. 600k aksjer siden 10 dager siden. Forklarer nok nedgangen, i tillegg til litt svak utvikling i tech, generelt. Potensielt kan kvartalsrapporten avgjør om bunnen blir satt nå, eller om vi skal ned på 40-tallet igjen. Jeg holder denne til neste uke, liker higher-lows utviklingen.
“Midt i mellom”, har lyst å se den flater ut litt på lavt volum og gjerne beholder den lave RSI noe nærmere nederste linjen.
Fortsatt oppfører aksjen seg svakere enn jeg gir den kred for - men jeg økte posisjonen på 47.70.
Ikke umulig vi skal ned til trendlinjen @Paddy80 har skissert over (rundt 44.50 i mitt chart).
Men; siden flere følger med på den trendlinjen håper jeg det snur før
Kjempe mot shortere er hardt nok i seg selv, når er de fornøyd?
Har du vurdert å prøve deg i en aksje i stigende trend ?
Er dette referansen til «svak utvikling i tech generelt»?
Har vi en mer aktuell referanse enn Nasdaq?
Ja, men det er norsk tech, og skyldes blant annet skuffelser fra Pexip.
Så det er ikke tech generelt som er gærnt, det er norske tech.
Enig?
Sitter i ett par svenske, suser ikke oppover der heller…
Enig der , det er mye norsk tech som har skuffet den siste tiden, både fundamentalt og kursmessig, derav utviklingen for den norske tech-indeksen
Hehe, ja, blir spennende hvordan den utvikler seg etter Q3
Slik jeg ser det er det de store tunge som har dratt nasdaq, fang + flere store tunge tech kjemper. Nye/små tech ser svakere ut i mine øyne.
Samtidig må jeg si det ser ut som det har blitt mer liv de siste dagene
Kan vel ikke helt sammenlignes.
Forbes investigation earlier this year found that most students use Chegg to cheat on exams, quizzes and homework. Now that students are back in the classroom, they can’t easily use Chegg to cheat.
Det var det da - de fleste aksjer jeg følger er i konsolidering eller har toppet ut og korrigerer.
Hvis antakelsen min er riktig og Kahoot snur her nå så er det easy 10-15% opp. Trigges en shortskvis så kan den gå enda høyere, men det forutsetter nok endel drahjelp av makro + fundamentale nyheter (f.eks listing på Nasdaq).
Du satser på sterke tall imorgen?
Jeg følger kun charts, har ikke noen formening om hva de vil legge frem, men det kan og vil potensielt akselerere prisen ene eller andre veien. Hva tenker du? Siden du følger med