Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kahoot! (KAHOT)

Hvis jeg bare er inne for en trade forsøker å unngå å sitte over kvartalsrapporter siden det kan bli store utslag opp eller ned som kan være vanskelig å forutse med TA. Har ikke noen formening om denne rapporten her.

2 Likes

Her er hva selskapet guidet sist:

For the fourth quarter 2021, the Kahoot Group expects invoiced revenue to exceed $39 million with more than $29 million from the Kahoot! Group (excluding Clever) and more than $10 million from Clever, with continued solid positive cash flow from operations.

As previously communicated, and following the completion of the Clever transaction, the Company is exploring the opportunity for a secondary listing, and expecting to conclude the assessment before the end of Q1 2022.

Hvis du så Q rapporten til Chegg så sa de at de slet med online enrolment fordi folk hadde gått tilbake til skolebenken / jobb.

Kahoot som brukes mer aktivt i skolesammenheng kan tjene på dette :blush:

Ser ut som markedet er positive før rapporten i allefall, og husk at vi har en ganske stor short gående her :smirk:

1 Like

Snakket med min mor idag, og hun nevnte at ene nevøen min var i perlehumør i barnehagen fordi han fikk spille et lærespill om dyr på en ipad.

Hvorfor forteller jeg dette på et aksjeforum lurer du kanskje på?

Jo, for det fikk meg til å tenke: er dette et market for kahootmerkevaren?

Enkle game-ifiserte apper for førskolebarn, der de lærer om dyr, bokstaver, tall og ord?

Må jo være noe penger i det? Øker antall år man er i Kahootsystemet, og kan skaffe livslange brukerforhold til familier og barn tidlig.

Mobilspill i seg selv er vel også spådd å ha den største veksten i gaming-økosystemet neste tiåret.
Synergier osv.

1 Like

Kahoot gjorde oppkjøp av Poio (leseapp) og dragonbox (matematikkapp) i 2019. Men det er det såvidt jeg vet.
Som du nevner stort potensiale og litt rart at Kahoot ikke har vært mer aktiv i det markedet.

Kahoot! Group Reports Third Quarter 2021 Financial Results

1 Like

28.10: kursen sluttet på 51.90.
15:10: kursen sluttet på 59.18
12.10: kursen sluttet på 62.50

Nå er det ikke sikkert samtlige aksjer ble shortet på disse datoene, datoene er oppgitt ifht. når de er registrert i systemet, så mulig de har shortet jevnt og trutt før de kom over grensen hvor det ble synlig.

Anyway så vil dagens rally være en liten wake-up call for shorts. Spørsmålet er om vi kan holde moment oppe til å komme oss over 60-tallet. Jeg er i allefall glad jeg økte i går :slight_smile:

6 Likes

Hadde i hvert fall vært positivt å komme seg over og ligge stabilt over 56-56,5. Greit å være i et område med litt støtte…

4 Likes

Ser ut som det bare er å lene seg tilbake å vente.

Sorry folkens kjøpte litt så fare for at det snur nedover

1 Like

sett vekk ifra kunnskap,merkevare,patenter,trender osv. så er det godt gjordt å sette en verdi i selskapet på drøye 25 milliarder på børsen :male_detective:

Kahoot er innenfor såkalt “Disruptive” Investeringer,dvs at med et par trendy “tastertrykk”,så kan denne Appen bli erstattet med noe annet som utkonkurrerer med en bedre og mer populær setting innenfor spill og læring.

Det eneste jeg sier er,trå forsiktigt :wink:

1 Like

Kan du ikke bare selg, så stig den igjen…:grinning_face_with_smiling_eyes:

1 Like
3 Likes

Sikkert enkelt å erstatte noe som trekker 1,9 milliarder mennesker til plattformen i løpet av et år:)

2 Likes

Kahoot er da ikke bare en app. Oppkjøp av Dragonbox, Poio, Clever, Motimate, Drops, og Whiteboard.

2 Likes

Når du har fremhevet disse tallene, så regner jeg med at du også vet at Kahoot nå kostnadsfører R&D istedenfor å balanseføre/aktivere slik som mange andre selskap gjør?

1 Like

Kahoot! ASA - Q3 Earnings Webcast on 4 November 2021

Ser på presentasjonen nå, ser de kommer med Kahoot Kids i Q4, for barn i alderen 2-7 år, så da har Kahoot tydeligvis også tenkt på dette potensialet @Kaisovski . :blush:

1 Like

Disclosure of Significant Shareholding

Ja fikk med meg dette. Meget bra:)

Syntes egentlig Clever sitt potensiale virker minst like uendelig som Kahoot-plattformen har i seg selv.

Finnes mange måter å monetisere Clevers tilbud over tid.